สุดยอดความคิดเห็น
ความคิดเห็นที่ 24
จขกท. นะคะ มาแจ้งความคืบหน้าค่ะ เราได้ไปโพสในหน้า Facebook ของท่านฑูต Kenney รวมถึง twitter และ หน้า Fanpage U.S. Embassy Bangkok ตามที่สมาชิกในนี้หลายๆทานได้แนะนำไว้นะคะ แต่ปรากฎว่า ตรงหน้า Facebook ท่านทูต Kenney ข้อความเราโดนลบออกไปเรียบร้อยแล้วค่ะ เหลือแต่ข้อความ ใน Fanpage เราจึงได้นำข้อความเราไปโพสในหน้า Facebook ของท่านฑูตอีกครั้งค่ะ ข้อความเรามีเนื้อหาตังต่อไปนี้ค่ะ
Dear Ambassador Kristie A. Kenney, US Embassy Thailand.
My dad is an American citizen living with his wife which is my mom in Thailand on a Retirement visa.
I would like to file a complaint about one of your staff who is working in U.S CitiZen services department.
About two weeks ago we were there to made a passport extension which is almost expire in a next few months.
And today on 24/January/2014 I called the embassy to see if the new passport is ready, and she told me that
my dad didn't sign the paper last time when we were there so it would make us wasting a lot of time to go back there again when it should be ready by now and with this political situation in bangkok it's so hard to go anywhere nowsaday we try to avoid to go outside if it's not necessary and then I told her that they hand in me one of piece a paper and told me that
everything is done, and it will be ready in two weeks and this is not a first mistake that they have done the last time
when we were there they switched my dad passport with another person which is kept us waitting more than two hours at the Embassy
waited for them to get us back my dad passport So I told the lady and than she started yelling at me she acted so rudely and told me you wanna make a complain???? or come sign the paper
or else your thing won't be done Have you never make a mistake in your life woman !!!!????? I was so upset and ask for her name but she refuse to give it to me and then she just hanged up
a phone on me. And then I called back and she picked up the phone and told me that she will only give me her first name she told me her name is "Nita" but she won't give me her last name and if I want to confornt her just go to the Embassy and do all the complaint you want woman!!!!
So please I hope that you aware of what is occurring in your staff attitudes here at The U.S Embassy and I hope that you will do something about this. I feel so badly about it.
Sincerely,
.........................................................
และนี้เป็นทางที่ แอดมิน Fanpage U .S. Embassy Bangkok ตอบกลับมาค่ะ
U.S. Embassy Bangkok Thank you for your message. Your feedback has been passed to our American Citizen Services team.
ถูกใจ · ตอบกลับ · 2 · 19 ชั่วโมงที่แล้ว
U.S. Embassy Bangkok Sorry to hear of your disatisfaction with our level of service. Please contact us directly to discuss further at acsbkk@state.gov.
ถูกใจ · 2 · 18 ชั่วโมงที่แล้ว · ที่ถูกแก้ไข
...................................................................
และนี้คือข้อความี่เราตอบทางนั้นกลับไปยังข้อความที่ทางแอดมินใน Fanpage แจ้งมาค่ะ
Thank you for your reply I also would like to follow up about this ,and would like to know what kind of action would you take.
ถูกใจ · 4 · 19 ชั่วโมงที่แล้ว
........................................................................................
และนี้เป็นข้อความที่สมาชิกท่านนึงได้แสดงความคิดเห็นเอาไว้ในหน้า Fanpage นั้นค่ะ
U.S. Embassy Bangkok I have read about situation that staff had make a very bad reputation in your organization I think Ambassador Kristie Kenney should follow up this case and do something about this at least give that staff a warning So she wouldn't go around and acted like that to anyone who is American Citizen here in Thailand and use your services again and too many mistake you making in your work there.
เลิกถูกใจ · ตอบกลับ · 6 · 18 ชั่วโมงที่แล้ว
.............................................................................................
และเมื่อวานตอนเย็น เราได้ส่ง E-mail ไปตามที่อยู่ที่แอดมิน Fanpage ให้มา และจนถึงบัดนี้ยังไม่ได้รับคำตอบใดๆกลับมาเลยค่ะ จขกท. ก็ไม่แน่ใจเหมือนกันน่ะค่ะ ว่าทางนั้นเค้าจะเห็นว่ามันเป็นปัญหารึป่าว ที่เค้ามีพนักงานทีมีทัศนคติในการทำงานแบบนั้น
ซึงอาจจะส่งผลให้ภาพลักษณ์ในองค์กรเสียหายดังสมาชิกท่านนึงได้กล่าวเอาไว้ และอีกอย่าง ไม่ใช่เงินภาษีที่เสียไปของ Citizen เหรอค่ะ ที่ทำให้พวกเค้าเหล่านั้น มีเงินเดือนใช้ทุกวันนี้ แต่นี้คือบริการที่ได้รับกลับมา
ขอให้ทุกคนช่วยกันแชร์และโหวตด้วยนะคะ เพื่อที่จะได้มีผลอะไรที่เป็นรูปธรรมเกิดขึ้นบ้าง เพื่อที่ว่าอาจจะช่วยปรับเปลี่ยนทัศนคติของพวกเจ้าหน้าที่เหล่านั้นเวลาที่ประชาชนทุกคนต้องการไปใช้บริการค่ะ
Dear Ambassador Kristie A. Kenney, US Embassy Thailand.
My dad is an American citizen living with his wife which is my mom in Thailand on a Retirement visa.
I would like to file a complaint about one of your staff who is working in U.S CitiZen services department.
About two weeks ago we were there to made a passport extension which is almost expire in a next few months.
And today on 24/January/2014 I called the embassy to see if the new passport is ready, and she told me that
my dad didn't sign the paper last time when we were there so it would make us wasting a lot of time to go back there again when it should be ready by now and with this political situation in bangkok it's so hard to go anywhere nowsaday we try to avoid to go outside if it's not necessary and then I told her that they hand in me one of piece a paper and told me that
everything is done, and it will be ready in two weeks and this is not a first mistake that they have done the last time
when we were there they switched my dad passport with another person which is kept us waitting more than two hours at the Embassy
waited for them to get us back my dad passport So I told the lady and than she started yelling at me she acted so rudely and told me you wanna make a complain???? or come sign the paper
or else your thing won't be done Have you never make a mistake in your life woman !!!!????? I was so upset and ask for her name but she refuse to give it to me and then she just hanged up
a phone on me. And then I called back and she picked up the phone and told me that she will only give me her first name she told me her name is "Nita" but she won't give me her last name and if I want to confornt her just go to the Embassy and do all the complaint you want woman!!!!
So please I hope that you aware of what is occurring in your staff attitudes here at The U.S Embassy and I hope that you will do something about this. I feel so badly about it.
Sincerely,
.........................................................
และนี้เป็นทางที่ แอดมิน Fanpage U .S. Embassy Bangkok ตอบกลับมาค่ะ
U.S. Embassy Bangkok Thank you for your message. Your feedback has been passed to our American Citizen Services team.
ถูกใจ · ตอบกลับ · 2 · 19 ชั่วโมงที่แล้ว
U.S. Embassy Bangkok Sorry to hear of your disatisfaction with our level of service. Please contact us directly to discuss further at acsbkk@state.gov.
ถูกใจ · 2 · 18 ชั่วโมงที่แล้ว · ที่ถูกแก้ไข
...................................................................
และนี้คือข้อความี่เราตอบทางนั้นกลับไปยังข้อความที่ทางแอดมินใน Fanpage แจ้งมาค่ะ
Thank you for your reply I also would like to follow up about this ,and would like to know what kind of action would you take.
ถูกใจ · 4 · 19 ชั่วโมงที่แล้ว
........................................................................................
และนี้เป็นข้อความที่สมาชิกท่านนึงได้แสดงความคิดเห็นเอาไว้ในหน้า Fanpage นั้นค่ะ
U.S. Embassy Bangkok I have read about situation that staff had make a very bad reputation in your organization I think Ambassador Kristie Kenney should follow up this case and do something about this at least give that staff a warning So she wouldn't go around and acted like that to anyone who is American Citizen here in Thailand and use your services again and too many mistake you making in your work there.
เลิกถูกใจ · ตอบกลับ · 6 · 18 ชั่วโมงที่แล้ว
.............................................................................................
และเมื่อวานตอนเย็น เราได้ส่ง E-mail ไปตามที่อยู่ที่แอดมิน Fanpage ให้มา และจนถึงบัดนี้ยังไม่ได้รับคำตอบใดๆกลับมาเลยค่ะ จขกท. ก็ไม่แน่ใจเหมือนกันน่ะค่ะ ว่าทางนั้นเค้าจะเห็นว่ามันเป็นปัญหารึป่าว ที่เค้ามีพนักงานทีมีทัศนคติในการทำงานแบบนั้น
ซึงอาจจะส่งผลให้ภาพลักษณ์ในองค์กรเสียหายดังสมาชิกท่านนึงได้กล่าวเอาไว้ และอีกอย่าง ไม่ใช่เงินภาษีที่เสียไปของ Citizen เหรอค่ะ ที่ทำให้พวกเค้าเหล่านั้น มีเงินเดือนใช้ทุกวันนี้ แต่นี้คือบริการที่ได้รับกลับมา
ขอให้ทุกคนช่วยกันแชร์และโหวตด้วยนะคะ เพื่อที่จะได้มีผลอะไรที่เป็นรูปธรรมเกิดขึ้นบ้าง เพื่อที่ว่าอาจจะช่วยปรับเปลี่ยนทัศนคติของพวกเจ้าหน้าที่เหล่านั้นเวลาที่ประชาชนทุกคนต้องการไปใช้บริการค่ะ
แสดงความคิดเห็น
ต้องการ Complain เจ้าหน้าที่ในสถานฑูตอเมริกันต้องทำยังงัยบ้างค่ะ เจ้าหน้าที่ใช้กิริยาทรามมากค่ะ
เนื่องจากเจ้าหน้าที่ ที่รับเรื่องในวันนั้นไม่ได้ให้คุณพ่อเซ็นชื่อค่ะ เราจึงได้บอกกับเจ้าหน้าที่ไปว่าทางคุณทำงานผิดพลาดอีกแล้วนะคะ ครั้งที่แล้วก็สลับ Passport คุณพ่อเราไปให้คนอื่นทำให้เราและครอบครัวต้องเสียเวลานั่งรอไปเกือบ 2 ชม ทั่งๆที่ต้องไปทำเรื่อง ที่ Immigration ต่อหลังจากนั้น เจ้าหน้าที่ได้โต้เถียงโดยตะคอกใส่กลับเรามาว่า คุณจะมา Complain รึจะเข้ามาเซ็นชื่อให้ Passport คุณมันเสร็จเรียบร้อยถ้าอยากให้มันเสร็จเรียบร้อยก็เข้ามาเซ็นชื่อ!!!!! ในชีวิตนี้คุณไม่เคยทำอะไรผิดพลาดเลยเหรอ!!!??? เราเลย ปรี๊ดแตกเลยค่ะ เราบอกว่า ขอชื่อ นามสกุลคุณด้วย ดิฉันจะทำเรื่อง Complain ที่คุณมาพูดใส่ดิฉันแบบนี้ เจ้าหน้าที่คนนั้นบอกว่าเราใช้คำพูดไม่สุภาพ นอกจากยังจะไม่ให้ชื่อนามสกุลเรา ยังมาวางสายหูโทรศัพท์ใส่เราอีกค่ะ
หลังจากนั้นเราจึงได้โทรไปอีกครั้ง เจ้าหน้าที่คนนั้นได้รับโทรศัพท์เราและบอกว่าถ้าจะเอา ก็เอาไปแต่ชื่อ แต่เค้าจะไม่ให้นามสกุล พร้อมทั้งกับบอกเราว่าถ้าอยากจะ Complain ก็เชิญ คุณComplain ได้ตามสบาย เดี๋ยวดิฉันจะนัดวันให้ คุณนัดวันมาล่ะกันจะเข้ามาวันไหน หมายถึงพาคุณพ่อดิฉันไปเซ็นชื่อ Passport นะคะ พร้อมทั้งบอกกับเราว่า ถ้ามาเดี๋ยวคุณก็เจอกับดิฉันเองนั้นแหละค่ะ อยากมาทำเรื่อง Complain ก็มาทำต่อหน้าได้เลย ฟังดูเป็นงัยค่ะ ดูใหญ่คับฟ้าเลยมั้ยค่ะ มีการท้าทายดิฉันด้วยนะคะ ดิฉันจึงอยากทราบว่าหากดิฉันจะดำเนินเรื่อง Complain เจ้าหน้าที่คนนี้ให้ถึงที่สุดต้องดำเนินเรื่องอย่างไรบ้างและติดต่อไปทางฝ่ายไหนแผนกไหนค่ะ
บอกตรงๆน่ะค่ะ ทุกครั้งที่ไปที่นี้ดิฉันรู้สึกเหมือนโดนบุคคลเหล่านี้ดูถูก เหมือนดิฉันไปขอบุคคลเหล่านั้นดำเนินงานเอกสารให้ฟรีๆอย่างนั้นแหล่ะค่ะ เจ้าหน้าที่ราชการไทยเดี๋ยวนี้ยังให้บริการดีกว่าอีกค่ะ
[Spoil] คลิกเพื่อดูข้อความที่ซ่อนไว้ เจ้าหน้าที่คนนั้นชื่อ นิตาค่ะ เค้าบอกมีคนเดียวในแผนกนี้แหล่ะ อยากทำเรื่อง Complain ก็ Complain มา