Japanese football has long been considered the Southeast Asian market is the aim must be conquered if one wants to put J-League 1 in the league heading beloved planet. To cater for this ambitious strategy called "J-Dream" are they deployed heavily in bringing mass star of Southeast Asia to Japan caps for the club.
บอลญี่ปุ่นเล็งตลาดอาเซียนมานานแล้วและมองว่าถ้าจะให้เจลีกเป็นที่ยอมรับระดับโลก็ต้องยึดอาเซียนให้ได้ ดังนั้นจึงได้ตั้งกลยุทธ J-Dream ขึ้นเพื่อดึงนักเตะดาราอาเซียนไปเล่นให้สโมสรญี่ปุ่นเยอะๆ
J-LEAGUE ambitions
"J-Dream", understood literally "Japanese dream", is a combination of different measures is the J-League organizers use to reach potential markets in Southeast ASIAN. In it, "nose attacks" mainstream and Japanese football will hopefully help them quickly conquer hundreds of millions of fans in Southeast Asia is to recruit the brightest star of this region. After the huge success of the deal Consadole Sapporo at Le Cong Vinh name in 2013 , the Japanese people increasingly believe that putting the best players of Southeast Asia to play in the J-League is like creating a perfect bridge between Japan and the potential market in their eyes.
แรงบันดาลใจเจลีก
J-Dream หรือที่มาจาก Japanese dream เป็นส่วนผสมของมาตรวัดต่างๆกันที่เจลีกใช้ในการเข้าถึงตลาดอาเซียน โดยหวังว่าจะเข้าถึงแฟนบอลอาเซียนกว่า 100 ล้านคนโดยการดึงดารานักเตะอาเซียนไป หลังจากประสบความสำเร็จในปี 2013 ดึง เลค็องวินไป คอนซาโดล ซัปโปโร ญี่ปุ่นก็เชื่อว่าการเอานักเตะอาเซียนไปเล่นนั้นเหมือนการสร้างสรรค์สพานเชื่อมญี่ปุ่นกับตลาดที่พวกเขาจ้องตาเป็นมัน
To implement the strategy J-Dream, room J-League established development strategy for the Southeast Asian market. The staff working in this department are marketing experts, experts leading transfer negotiations of Japan. Their mission was put across the country such as Thailand, Vietnam, Singapore, Malaysia, Indonesia, Laos, Cambodia ... to search the stars afford played bridges, helping Japan to convey publications J-League next object of Southeast Asia.
การดำเนินการตามกลยุทธ์ J-Dream พวกเขามีทีมงานการตลาด,ทีมงานด้านการซื้อขายตัว พันธกิจของพวกเขาคือเจาะตลาดประเทศอย่างไ ทย,เวียดนาม,สิงคโปร์,มาเลเซีย,อินโดนีเซีย,ลาว,กัมพูชา...เพื่อเสาะหานักเตะที่มีศักยภาพเชื่อมอาเซียนเข้ากับญี่ปุ่นให้ได้
Mr. Kei Koyama - professional development of prevention strategies in South East Asia, said: "Today, many Japanese companies have gained huge success when targeting markets in Southeast Asia, and J-League are trying to do the same thing. "
คุณ เคอิ โคยามะ ผู้อำนวยการกลยุทธอาเซียน กล่าวว่า "วันนี้มีหลายบริษัทในญี่ปุ่นที่ประสบความสำเร็จในการเจาะตลาดอาเซียน ซึ่งเจลีกก็กำลังพยายามทำแบบเดียวกัน"
Few people know, Kei Koyama who directly brought many stars like Irfan Bachdim Southeast Asia (Indonesia), Chanathip Songkrasin (Thailand) to the J-League to visit and invited them to sit at the negotiating table with the contract Japan Club. The stars of Vietnam ever Kei Koyama approach not only Cong Phuong Anh Tuan (HA.GL) , but also Van Decision (HN.T & T), Explaining constantly put the stars in Southeast Asia in its sights, Kei Koyama said: "We are trying to increase the number of fans of the J-League in Southeast Asia . I think that putting the players in Southeast Asia to Japan also helped football development area. All sides have an interest in this job. "
อาเซียนจะได้ประโยชน์
มีไม่กี่คนที่รู้ว่า เคอิ โคยามะ คือคนที่เอานักเตะอย่าง เออร์ฟาน บัคดิม จากอินโดนีเซีย,ชนาธิป สรงกระสินธ์ จากไทย ไปเจลีกเพื่อไปเยี่ยมชมและไปเจรจากับสโมสรในญี่ปุ่น คนที่โคยามะเคยจะเอาไปจากเวียดนามไม่ใช่แค่ เหงียนค็องเฟือง กับ เหงียนตวนอัน เท่านั้น แต่มี เหงียนวันเกี๊ยต จาก ฮานอย T&T ด้วย โคยามะพูดถึงการเอาดารานักเตะอาเซียนไปว่า "เรากำลังพยายามเพิ่มจำนวนแฟนบอลอาเซียนที่สนใจเจลีก ผมคิดว่าการเอานักเตะอาเซียนไปญี่ปุ่นก็จะช่วยพัฒนาบอลอาเซียน และทั้งสองฝ่ายก็ได้ประโยชน์"
In fact, the Japanese have also understood that most of the players in Southeast Asia for the respect for the J-League and the dream is to this tournament to play. Although there are only few players in Southeast Asia achieved their dreams, but the period to J-League football really helped them feel about professional football a norm, help they returned to build his country's football more effectively with valuable experience received in Japan. This is similar to many Japanese players to play in Europe was dominated by the quality and value of the Japanese football has improved significantly over the past decade.
จริงๆแล้ว ญี่ปุ่นเข้าใจว่านักบอลอาเซียนส่วนใหญ่นั้นรู้สึกยอมรับเจลีกและฝันอยากไปเล่น แม้ว่าจะมีผุ้เล่นอาเซียนไม่กี่คนที่สานฝันได้แต่ระยะเวลาที่ไปอยู่ญี่ปุ่นจะช่วยให้ซึมซับความเป็นมืออาชีพและกลับมาเล่นให้ประเทศตนเองอย่างมีประสิทธิภาพขึ้นจากประสบการณ์ที่ได้รับมา
นั่นก็เหมือนกับนักเตะญี่ปุ่นที่ไปยุโรปและเอาคุณภาพแบบยุโรปกลับมาในช่วง 10 ปีที่ผ่านมา
Help Southeast Asia is helping both Asia
If Southeast Asian players have a chance to demonstrate competence in the J-League, value and quality of the Southeast Asian football will also be improved. Even Japanese people still believe that the Southeast Asia also helped strengthen overall strength of Asian football - with the first flag was Japan will be raised to a new height.
การช่วยอาเซียนก็คือการช่วยเอเซีย
ถ้านักเตะอาเซียนได้แสดงฝีเท้าในญี่ปุ่น มูลค่าและคุณภาพของบอลอาเซียนก็พัฒนาตามไปด้วย แม้คนญี่ปุ่นยังเชื่อเลยว่าอาเซียนจะช่วยยกระดับโดยรวมของบอลเอเซีย และยกระดับญี่ปุ่นสู่ระดับที่สูงขึ้นอีก
เครดิต คุณNTT แห่ง Thailandsusu
กลยุทธ J-dream: เอานักเตะอาเซียนไปญี่ปุ่น
บอลญี่ปุ่นเล็งตลาดอาเซียนมานานแล้วและมองว่าถ้าจะให้เจลีกเป็นที่ยอมรับระดับโลก็ต้องยึดอาเซียนให้ได้ ดังนั้นจึงได้ตั้งกลยุทธ J-Dream ขึ้นเพื่อดึงนักเตะดาราอาเซียนไปเล่นให้สโมสรญี่ปุ่นเยอะๆ
J-LEAGUE ambitions
"J-Dream", understood literally "Japanese dream", is a combination of different measures is the J-League organizers use to reach potential markets in Southeast ASIAN. In it, "nose attacks" mainstream and Japanese football will hopefully help them quickly conquer hundreds of millions of fans in Southeast Asia is to recruit the brightest star of this region. After the huge success of the deal Consadole Sapporo at Le Cong Vinh name in 2013 , the Japanese people increasingly believe that putting the best players of Southeast Asia to play in the J-League is like creating a perfect bridge between Japan and the potential market in their eyes.
แรงบันดาลใจเจลีก
J-Dream หรือที่มาจาก Japanese dream เป็นส่วนผสมของมาตรวัดต่างๆกันที่เจลีกใช้ในการเข้าถึงตลาดอาเซียน โดยหวังว่าจะเข้าถึงแฟนบอลอาเซียนกว่า 100 ล้านคนโดยการดึงดารานักเตะอาเซียนไป หลังจากประสบความสำเร็จในปี 2013 ดึง เลค็องวินไป คอนซาโดล ซัปโปโร ญี่ปุ่นก็เชื่อว่าการเอานักเตะอาเซียนไปเล่นนั้นเหมือนการสร้างสรรค์สพานเชื่อมญี่ปุ่นกับตลาดที่พวกเขาจ้องตาเป็นมัน
To implement the strategy J-Dream, room J-League established development strategy for the Southeast Asian market. The staff working in this department are marketing experts, experts leading transfer negotiations of Japan. Their mission was put across the country such as Thailand, Vietnam, Singapore, Malaysia, Indonesia, Laos, Cambodia ... to search the stars afford played bridges, helping Japan to convey publications J-League next object of Southeast Asia.
การดำเนินการตามกลยุทธ์ J-Dream พวกเขามีทีมงานการตลาด,ทีมงานด้านการซื้อขายตัว พันธกิจของพวกเขาคือเจาะตลาดประเทศอย่างไ ทย,เวียดนาม,สิงคโปร์,มาเลเซีย,อินโดนีเซีย,ลาว,กัมพูชา...เพื่อเสาะหานักเตะที่มีศักยภาพเชื่อมอาเซียนเข้ากับญี่ปุ่นให้ได้
Mr. Kei Koyama - professional development of prevention strategies in South East Asia, said: "Today, many Japanese companies have gained huge success when targeting markets in Southeast Asia, and J-League are trying to do the same thing. "
คุณ เคอิ โคยามะ ผู้อำนวยการกลยุทธอาเซียน กล่าวว่า "วันนี้มีหลายบริษัทในญี่ปุ่นที่ประสบความสำเร็จในการเจาะตลาดอาเซียน ซึ่งเจลีกก็กำลังพยายามทำแบบเดียวกัน"
Few people know, Kei Koyama who directly brought many stars like Irfan Bachdim Southeast Asia (Indonesia), Chanathip Songkrasin (Thailand) to the J-League to visit and invited them to sit at the negotiating table with the contract Japan Club. The stars of Vietnam ever Kei Koyama approach not only Cong Phuong Anh Tuan (HA.GL) , but also Van Decision (HN.T & T), Explaining constantly put the stars in Southeast Asia in its sights, Kei Koyama said: "We are trying to increase the number of fans of the J-League in Southeast Asia . I think that putting the players in Southeast Asia to Japan also helped football development area. All sides have an interest in this job. "
อาเซียนจะได้ประโยชน์
มีไม่กี่คนที่รู้ว่า เคอิ โคยามะ คือคนที่เอานักเตะอย่าง เออร์ฟาน บัคดิม จากอินโดนีเซีย,ชนาธิป สรงกระสินธ์ จากไทย ไปเจลีกเพื่อไปเยี่ยมชมและไปเจรจากับสโมสรในญี่ปุ่น คนที่โคยามะเคยจะเอาไปจากเวียดนามไม่ใช่แค่ เหงียนค็องเฟือง กับ เหงียนตวนอัน เท่านั้น แต่มี เหงียนวันเกี๊ยต จาก ฮานอย T&T ด้วย โคยามะพูดถึงการเอาดารานักเตะอาเซียนไปว่า "เรากำลังพยายามเพิ่มจำนวนแฟนบอลอาเซียนที่สนใจเจลีก ผมคิดว่าการเอานักเตะอาเซียนไปญี่ปุ่นก็จะช่วยพัฒนาบอลอาเซียน และทั้งสองฝ่ายก็ได้ประโยชน์"
In fact, the Japanese have also understood that most of the players in Southeast Asia for the respect for the J-League and the dream is to this tournament to play. Although there are only few players in Southeast Asia achieved their dreams, but the period to J-League football really helped them feel about professional football a norm, help they returned to build his country's football more effectively with valuable experience received in Japan. This is similar to many Japanese players to play in Europe was dominated by the quality and value of the Japanese football has improved significantly over the past decade.
จริงๆแล้ว ญี่ปุ่นเข้าใจว่านักบอลอาเซียนส่วนใหญ่นั้นรู้สึกยอมรับเจลีกและฝันอยากไปเล่น แม้ว่าจะมีผุ้เล่นอาเซียนไม่กี่คนที่สานฝันได้แต่ระยะเวลาที่ไปอยู่ญี่ปุ่นจะช่วยให้ซึมซับความเป็นมืออาชีพและกลับมาเล่นให้ประเทศตนเองอย่างมีประสิทธิภาพขึ้นจากประสบการณ์ที่ได้รับมา
นั่นก็เหมือนกับนักเตะญี่ปุ่นที่ไปยุโรปและเอาคุณภาพแบบยุโรปกลับมาในช่วง 10 ปีที่ผ่านมา
Help Southeast Asia is helping both Asia
If Southeast Asian players have a chance to demonstrate competence in the J-League, value and quality of the Southeast Asian football will also be improved. Even Japanese people still believe that the Southeast Asia also helped strengthen overall strength of Asian football - with the first flag was Japan will be raised to a new height.
การช่วยอาเซียนก็คือการช่วยเอเซีย
ถ้านักเตะอาเซียนได้แสดงฝีเท้าในญี่ปุ่น มูลค่าและคุณภาพของบอลอาเซียนก็พัฒนาตามไปด้วย แม้คนญี่ปุ่นยังเชื่อเลยว่าอาเซียนจะช่วยยกระดับโดยรวมของบอลเอเซีย และยกระดับญี่ปุ่นสู่ระดับที่สูงขึ้นอีก
เครดิต คุณNTT แห่ง Thailandsusu