KPLUS Youtrip ไม่ควรเอาไปใช้ในต่างประเทศ บังคับใช้ 4G/5G โรมมิ่งจากไทย StayAway from KPLUS while travel aboard!

*** ปัญหาได้รับการแก้ไขแล้ว อ่านอัพเดทวิธีการแก้ไขด้านล่าง *** 
*** ปัญหาได้รับการแก้ไขแล้ว อ่านอัพเดทวิธีการแก้ไขด้านล่าง *** 
*** ปัญหาได้รับการแก้ไขแล้ว อ่านอัพเดทวิธีการแก้ไขด้านล่าง *** 

วันนี้ขอตั้งกระทู้เตือนภัยธนาคารกสิกรไทยนะครับ
ปกติเดินทางไปต่างประเทศบ่อย รอบนี้อยู่ต่างประเทศเป็นเดือน จะเติมเงินจาก KPLUS เข้า Youtrip
ซึ่งระหว่างอยู่ต่างประเทศ ก็ซื้อ Local Simcard เพื่อประหยัดค่าโรมมิ่งจากไทย

ปรากฎว่าระบบ Kplus ตรวจพบเปลี่ยนเบอร์ ซึ่งเบอร์จากต่างประเทศก็นับ
ซึ่งถ้าผมไม่ใช้สัญญาณ 3G/4G ก็จะไม่สามารถใช้ KPLUS ได้เลย

ผมแจ้งว่าผมเดินทางต่างประเทศบ่อย ช่วยปลดระบบนี้ได้ไหม โรมมาแต่ SMS ไม่ได้โรมเน็ตมา
ทาง จนท แบงค์ก็บอกว่าไม่ได้ ผมต้องใช้ผ่าน 4G Cellular เท่านั้น

ซึ่งไม่คิดว่าตัวเองจะต้องมาเจอการทำงานที่ไม่มีประสิทธิภาพแบบนี้
ใช้ Kplus ไม่ได้ เติมเงินเข้า Youtrip ไม่ได้ ใช้แอพอะไรไม่ได้เลย
แล้วจะโปรโมทบัตร Youtrip ไปทำไม... 

Today, I'd like to post a warning about Kasikorn Bank.

I frequently travel abroad, and this time I'm staying in another country for a month. I tried to top up my YouTrip account using KPLUS. While abroad, I bought a local SIM card to save on roaming charges from Thailand.

It turns out that KPLUS detected a change in my phone number, and even foreign numbers count. 
If I don't use a 3G/4G connection, I can't use KPLUS at all.

I informed the bank that I travel abroad often and asked if they could disable this feature since I'm only roaming for SMS and not for data. The bank staff said they couldn’t help, and I must use the app via a 4G cellular connection only.

I never expected to face such inefficiency. I can't use KPLUS, can't top up my YouTrip account, and can't use any apps. So what's the point of promoting the YouTrip card...

อัพเดทกระทู้
ขออัพเดทกระทู้เพิ่มเติมนะครับ ปัญหาเกิดเมื่อ 18/8/67 ช่วงค่ำ แก้ไขสำเร็จ 21/8/67 ช่วงเช้า
เวลาประมาณ 3 วัน ถือว่าแก้ไขสถานการณ์ช้ามาก แต่ก็ยังดีที่แก้ได้โดยที่ผมไม่ต้องโรมมิ่งอีกเบอร์
ต้องขอบคุณผู้บริหารที่เห็นกระทู้ แล้วช่วยกระตุ้นพนักงานให้แก้ปัญหา จนสำเร็จครับ

อันนี้แชร์ข้อมูลเพิ่มเติม ถ้าใครเจอนะครับ สามารถขอปลดได้แต่ต้องส่งเอกสารเพิ่มเติม 
ถ้าคอลเซนเตอร์บอกไม่ได้คือเป็นการให้ข้อมูลที่ไม่ถูกต้อง
เอกสารที่ใช้คือ 
1. Passport,
2. หน้า Passport ที่มีตราของไทยว่า Dapart เมื่อไหร่
3. Visa และเอกสารอื่นๆ ที่เกี่ยวข้อง
ทางเจ้าหน้าที่ปลดให้ ขณะที่ผมยังอยู่ต่างประเทศ แม้จะแก้ปัญหาได้ช้า แต่ก็ดีกว่าแก้ไขไม่ได้เลย
 
สาเหตุคือ เบอร์ที่ผูกกับ Kplus นี้เนื่องจากมีคนโทรเข้าออกบ่อย ผมจึงไม่โรมคอล โรมดาต้า เพราะถ้าพลาดจะโดนชาร์จหนัก ก็เลยไปโรมอีกเบอร์นึง ซึ่งเป็นเบอร์ไทย เน็ตที่โรงแรมไม่ค่อยดี ผมจึงเปิด Hotspot แล้วทำการ Authorize Transaction ของธุรกรรมบริษัท ปรากฎว่ากลายเป็นติด Flag ธุรกรรมเสี่ยงของธนาคาร จึงต้องตรวจสอบเบอร์โทรอีกที แต่คือเบอร์ที่ผูก Kplus ผมไม่ได้โรมไป และก็ไม่สะดวกจะโรม 2 เบอร์ อีกทั้งมีแพลนย้ายประเทศ จะให้โรมบ่อยๆก็ไม่ไหว เลยเลือกจะรอธนาคารแก้ไขปัญหา และก็แก้ไขได้สำเร็จแม้จะใช้เวลา  3 วันก็ตาม
 
สิ่งที่ผมเรียนรู้คือ
1. อย่าวางใจธนาคารเดียว และบางที Call center ก็ไม่รู้วิธี ซึ่งตอนแรกยืนยันอย่างเดียวว่าผมต้องเปิดโรมเพื่อ Active เป็นทางเดียว
ซึ่งหากเพื่อนๆเจอปัญหา สามารถแก้ไขได้โดยการตั้งกระทู้พันทิป แล้วจะมีเจ้าหน้าที่ติดต่อกลับ (ดีกว่าหลังไมค์หรือโทรเข้า Callcenter)
2. ผู้บริหารกสิกรไทยตามดูกระทู้ ซึ่งผมค่อนข้างรู้สึกดี ที่อย่างน้อยทีมผู้บริหารก็ยังตามปัญหาลูกค้า ตรงนี้ขอชื่นชมมากๆครับ
 
Here's the translation to English:
---
I would like to update the thread further. The problem occurred on August 18, 2567 (2024) in the evening and was resolved on the morning of August 21, 2567 (2024). It took about three days, which is quite a slow resolution, but at least it got fixed without me having to roam with another number.

I must thank the top management for noticing the thread and encouraging the staff to solve the problem successfully.
Here’s some additional information to share if anyone encounters this issue. You can request to have the block removed, but additional documents are required. If the call center says it's not possible, that information is incorrect. 

The documents needed are:
1. Passport,
2. The page of the passport with the Thai departure stamp,
3. Visa and other relevant documents.

The staff was able to remove the block while I was still abroad. Even though the resolution was slow, it was better than not being able to solve it at all.

The cause of the issue was that the number linked to KPlus was frequently used for calls, so I didn’t enable roaming for calls or data because the charges would be high if I made a mistake. Instead, I used another Thai number for roaming. The hotel's internet wasn’t very good, so I used a hotspot to authorize a company transaction. It turned out that this flagged the transaction as risky by the bank, so they had to verify the phone number again. However, the number linked to KPlus wasn't set to roam, and I wasn’t willing to enable roaming for both numbers. Since I planned to relocate to another country, frequent roaming wasn’t feasible, so I decided to wait for the bank to resolve the issue, which they eventually did, even though it took three days.

What I’ve learned is:
1. Don’t rely on just one bank, and sometimes the call center may not know the correct procedure. Initially, they insisted that the only way was to enable roaming to activate the service. If you encounter this issue, it can be resolved by posting on Pantip, and a representative will contact you (better than using private messages or calling the call center).
2. The management of Kasikorn Bank follows the threads, which I find quite reassuring. At least the top management team is still attentive to customer issues. I really appreciate this.
แก้ไขข้อความเมื่อ
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่