คห.6 ช่วยหาคำตอบให้แล้วนะครับ ข่าวมั่ว
,,..........................
อ่านข่าว Nikkei ดู
https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Electric-vehicles/Thai-subsidies-for-Chinese-EV-makers-wreak-havoc-on-auto-sector
"Thailand now has 490,000 unsold EVs, according to the Electric Vehicle Association of Thailand (EVAT), equivalent to 63% of all vehicles the country turned out in the past 12 months.
"We are experiencing an EV oversupply as plenty of EVs imported from China over the past two years [remain in dealer] inventories," EVAT President Krisda Utamote told Nikkei Asia, before adding that more Chinese EV makers are"
ถ้าตัวเลขนี้จริง พอขายถึงปีหน้าแน่นอนเลยครับ
เอาเข้ามาแล้ว จะมีส่งออกไปไหมครับ?
ใครไม่ถนัดภาษาอังกฤษ สรุปคร่าวๆคือ ประเทศไทยมีรถEV ค้างในสต็อก 490,000คัน อ้างอิงจากสมาคมรถยนต์ไฟฟ้าประเทศไทย โดยเป็นการนำเข้าสะสมต่อเนื่องสองปีมา
ในข่าวยังบอกว่าหลายบริษัทผลิตชิ้นส่วนปิดตัวเพราะโรงงานผลิตรถยนต์หยุดสายการผลิต และจีนไม่สั่งชิ้นส่วนด้วย
EV ค้างสต็อก 490,000 ในประเทศไทย จริงหรือครับ?
,,..........................
อ่านข่าว Nikkei ดู
https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Electric-vehicles/Thai-subsidies-for-Chinese-EV-makers-wreak-havoc-on-auto-sector
"Thailand now has 490,000 unsold EVs, according to the Electric Vehicle Association of Thailand (EVAT), equivalent to 63% of all vehicles the country turned out in the past 12 months.
"We are experiencing an EV oversupply as plenty of EVs imported from China over the past two years [remain in dealer] inventories," EVAT President Krisda Utamote told Nikkei Asia, before adding that more Chinese EV makers are"
ถ้าตัวเลขนี้จริง พอขายถึงปีหน้าแน่นอนเลยครับ
เอาเข้ามาแล้ว จะมีส่งออกไปไหมครับ?
ใครไม่ถนัดภาษาอังกฤษ สรุปคร่าวๆคือ ประเทศไทยมีรถEV ค้างในสต็อก 490,000คัน อ้างอิงจากสมาคมรถยนต์ไฟฟ้าประเทศไทย โดยเป็นการนำเข้าสะสมต่อเนื่องสองปีมา
ในข่าวยังบอกว่าหลายบริษัทผลิตชิ้นส่วนปิดตัวเพราะโรงงานผลิตรถยนต์หยุดสายการผลิต และจีนไม่สั่งชิ้นส่วนด้วย