Between 1995-1997, the minister of education, Sukavich Rangsitpol, launched a series of education reforms in 1995 with the goal of the education reform is to realize the potential of Thai people to develop themselves for a better quality of life and to develop the nation for a peaceful co-existence in the global community.
เอกสารอ้างอิง
https://www.jstage.jst.go.jp/article/jcrdaen/1/1/1_KJ00006742072/_pdf
การอภิวัฒน์การศึกษาไทย 2538
การอภิวัฒน์การศึกษาไทย 2538 บรรลุวัตถุประสงค์ ปรับปรุงสถานศึกษาทั่วประเทศให้เป็นปัจจุบัน และมีอุปกรณ์ครบครัน
โดยการใช้แผน พัฒนาเศรษฐกิจและสังคมแห่งชาติ ฉบับที่ 8 เป็นเเครื่องมือ ในการปฏิบัติงาน
รัฐธรรมนูญ
แผนพัฒนาฯฉบับที่ 8 นับเป็นจุดเริ่มต้นของการขับเคลื่อนพลังทางสังคม
ให้เกิดกระบวนการมีส่วนร่วมของประชาชนอย่างกว้างใหญ่ และ
นำไปสู่การสร้างแนวคิดพื้นฐานในการจัดทำรัฐธรรมนูญประชาธิปไตยเพื่อปฏิรูปประเทศไทย 2540
4 กรมใหญ่ ระดับ ๅๅ และ ปลัดอุตสาหกรรม
ระดับ 11 ทั้งหมด 4 ตำแหน่ง เพื่อดูแลการปฏิรูป 4 แนวทาง คือ
1. การปฏิรูปโรงเรียนและสถานศึกษา
2. การปฏิรูปครูและบุคลากรทางการศึกษา
3. การปฏิรูปหลักสูตรและกระบวนการเรียนการสอน
Education Reform
4. การปฏิรูประบบบริหารการศึกษา
Since December 1995, activities have been conducted in four main areas:
· School reform. Efforts have been stepped up to standardize the quality of education in all levels and types of schools and educational institutions. Educational coverage has been expanded.
· Teacher reform. Training and recruitment of teachers have been reformed urgently and comprehensively both in public and private schools. Educational administrators and personnel have been developed continuously.
Curriculum reform. Curriculum and teaching-learning processes have been reformed on an urgent basis in order to raise educational quality of all types and levels.
· Administrative reform. Through devolution, educational institutions have been empowered to make administrative decisions and to offer appropriate educational services which are as consistent as possible with the local lifestyle and conditions. Provincial organizations have been strengthened to facilitate devolution while private participation of the family and community have been promoted and supported.
เอกสารอ้างอิง
https://www.ibe.unesco.org//fileadmin/user_upload/archive/Countries/WDE/2006/ASIA_and_the_PACIFIC/Thailand/Thailand.htm
กระทรวงศึกษาธิการ
เอกสารอ้างอิง
https://www.jstage.jst.go.jp/article/jcrdaen/1/1/1_KJ00006742072/_pdf
การอภิวัฒน์การศึกษาไทย 2538
การอภิวัฒน์การศึกษาไทย 2538 บรรลุวัตถุประสงค์ ปรับปรุงสถานศึกษาทั่วประเทศให้เป็นปัจจุบัน และมีอุปกรณ์ครบครัน
โดยการใช้แผน พัฒนาเศรษฐกิจและสังคมแห่งชาติ ฉบับที่ 8 เป็นเเครื่องมือ ในการปฏิบัติงาน
รัฐธรรมนูญ
แผนพัฒนาฯฉบับที่ 8 นับเป็นจุดเริ่มต้นของการขับเคลื่อนพลังทางสังคม
ให้เกิดกระบวนการมีส่วนร่วมของประชาชนอย่างกว้างใหญ่ และ
นำไปสู่การสร้างแนวคิดพื้นฐานในการจัดทำรัฐธรรมนูญประชาธิปไตยเพื่อปฏิรูปประเทศไทย 2540
4 กรมใหญ่ ระดับ ๅๅ และ ปลัดอุตสาหกรรม
ระดับ 11 ทั้งหมด 4 ตำแหน่ง เพื่อดูแลการปฏิรูป 4 แนวทาง คือ
1. การปฏิรูปโรงเรียนและสถานศึกษา
2. การปฏิรูปครูและบุคลากรทางการศึกษา
3. การปฏิรูปหลักสูตรและกระบวนการเรียนการสอน
Education Reform
4. การปฏิรูประบบบริหารการศึกษา
Since December 1995, activities have been conducted in four main areas:
· School reform. Efforts have been stepped up to standardize the quality of education in all levels and types of schools and educational institutions. Educational coverage has been expanded.
· Teacher reform. Training and recruitment of teachers have been reformed urgently and comprehensively both in public and private schools. Educational administrators and personnel have been developed continuously.
Curriculum reform. Curriculum and teaching-learning processes have been reformed on an urgent basis in order to raise educational quality of all types and levels.
· Administrative reform. Through devolution, educational institutions have been empowered to make administrative decisions and to offer appropriate educational services which are as consistent as possible with the local lifestyle and conditions. Provincial organizations have been strengthened to facilitate devolution while private participation of the family and community have been promoted and supported.
เอกสารอ้างอิง
https://www.ibe.unesco.org//fileadmin/user_upload/archive/Countries/WDE/2006/ASIA_and_the_PACIFIC/Thailand/Thailand.htm