คำตอบที่ได้รับเลือกจากเจ้าของกระทู้
ความคิดเห็นที่ 6
ขอ refund เงินอย่างเดียวครับ
สายการบิน มักจะยื่นข้อเสนอ เปลี่ยนเที่ยวบินก่อน จ่ายเป็นเครดิต ถ้าลูกค้ายังไม่ยอม ถึงจะคืนเงิน
มันเป็นตามลำดับแบบนี้ เรื่องปกติ ดังนั้นปฏิเสธลูกเดียวครับ ถ้ายังไม่พอใจ สายการบินไม่สามารถบังคับได้
เพราะกฎของสายการบิน ระบุแค่ fare refund ถ้าเราคิดว่ายังไม่ fare ก็อย่ายอม
(a) Jetstar does not guarantee it will be able to carry you and your Baggage in accordance with the scheduled date and time of the flights specified. Schedules may change without notice for a range of reasons including but not limited to bad weather, air traffic control delays, strikes, technical disruptions and late inbound aircraft. Flight times do not form part of your contract of carriage with us.
(b) Before we accept your Booking, we, or our Authorised Agents, will tell you the scheduled departure time of your flight and it will be shown on your Itinerary and Tax Invoice. We may need to change the scheduled departure time of your flight after your Itinerary and Tax Invoice has been issued. If you give us or our Authorised Agents contact information, we or they will try to let you know about any changes. In any event, prior to your flight you should check to ensure your flight times have not changed. Except as provided for by Convention or any applicable law, we will not be liable to you for any losses that you may incur if you fail to do so.
(c) If, after you pay for your Booking, we make a significant change to the scheduled departure time of your flight or the flight is cancelled (except where this is due to circumstances beyond our control) and:
this change means you are unable to use your Booking for its intended purpose, and
we or our Authorised Agents cannot book you on another flight which you are prepared to accept,
we will give you a fare refund. Unless provided for in a Convention or any applicable law, we will not be responsible for paying any costs or expenses you may incur as a result of the changed time or cancellation.
สายการบิน มักจะยื่นข้อเสนอ เปลี่ยนเที่ยวบินก่อน จ่ายเป็นเครดิต ถ้าลูกค้ายังไม่ยอม ถึงจะคืนเงิน
มันเป็นตามลำดับแบบนี้ เรื่องปกติ ดังนั้นปฏิเสธลูกเดียวครับ ถ้ายังไม่พอใจ สายการบินไม่สามารถบังคับได้
เพราะกฎของสายการบิน ระบุแค่ fare refund ถ้าเราคิดว่ายังไม่ fare ก็อย่ายอม
(a) Jetstar does not guarantee it will be able to carry you and your Baggage in accordance with the scheduled date and time of the flights specified. Schedules may change without notice for a range of reasons including but not limited to bad weather, air traffic control delays, strikes, technical disruptions and late inbound aircraft. Flight times do not form part of your contract of carriage with us.
(b) Before we accept your Booking, we, or our Authorised Agents, will tell you the scheduled departure time of your flight and it will be shown on your Itinerary and Tax Invoice. We may need to change the scheduled departure time of your flight after your Itinerary and Tax Invoice has been issued. If you give us or our Authorised Agents contact information, we or they will try to let you know about any changes. In any event, prior to your flight you should check to ensure your flight times have not changed. Except as provided for by Convention or any applicable law, we will not be liable to you for any losses that you may incur if you fail to do so.
(c) If, after you pay for your Booking, we make a significant change to the scheduled departure time of your flight or the flight is cancelled (except where this is due to circumstances beyond our control) and:
this change means you are unable to use your Booking for its intended purpose, and
we or our Authorised Agents cannot book you on another flight which you are prepared to accept,
we will give you a fare refund. Unless provided for in a Convention or any applicable law, we will not be responsible for paying any costs or expenses you may incur as a result of the changed time or cancellation.
แสดงความคิดเห็น
เที่ยวบินถูกยกเลิก เพราะพายุเข้า ขอเงินคืนแต่สายการบินปฏิเสธ ควรทำอย่างไรดี
ได้รับการยืนยันเป็นเที่ยวบิน 3K509 จากกรุงเทพ 09AUG 02:15 ถึง Fukuoka 09AUG 09:30
ขากลับเป็นเที่ยวบิน 3K510 จาก Fukuoka 12AUG 10:30 ถึงกรุงเทพ 12AUG 14:15
วันที่ 8 ส.ค.2557 11:30 ได้รับอีเมลจากสายการบินว่า เที่ยวบินถูกยกเลิกเพราะอากาศไม่ดี (ข่าวบอกว่าพายุเข้า Fukuoka)
ช่วงตั้งแต่บ่ายถึงเย็นพยายามติดต่อสายการบิน โทร Call Center 0018006112957 สายไม่ว่างตลอด
มาติดต่อได้อีกทีตอนเย็นๆ เขาบอกให้กรอกแบบฟอร์มร้องเรียนผ่านทางเว็บไซต์ แล้วก็ได้รับอีเมลแบบติดต่อกลับไม่ได้ (no reply)
ว่าให้รอการตรวจสอบไม่เกิน 15 วัน
วันที่ 21 ส.ค.2557 มีคนของสายการบินโทรมาแจ้งว่าเรื่องที่ร้องเรียนไปไม่สามารถคืนเงินให้ได้ อ้างว่าการยกเลิกเที่ยวบินเกิดจาก
สภาพอากาศไม่ดี ไม่ได้เป็นความผิดของสายการบิน แต่จะมอบ Voucher ที่มีมูลค่าเท่าเงินที่จ่ายไปให้แทน ซึ่งเราก็ปฏิเสธไม่เอา
และพยายามขอเงินคืนอย่างเดียว เขาก็บอกว่าขอเวลาอีก 2-3 วัน เพื่อคุยกับหัวหน้าเขาก่อน
วันที่ 22 ส.ค.2557 ได้รับอีเมลจาก Customer Response แจ้งว่าขอมอบ Voucher มูลค่าเท่าเงินที่จ่ายไปตามไฟล์แนบ
แต่ต้องใช้จองเที่ยวบินของ Jetstar ภายใน 6 เดือนเท่านั้น จะตอบ เลยไปต่อไม่ถูกแล้ว
ใครเคยมีประสบการณ์คล้ายๆ กันนี้ช่วยแนะนำหน่อยครับ