ไทยแอร์เอเชีย เอ็กซ์ ชี้แจงกรณีการปรับลดเที่ยวบินเข้าและออกสู่ประเทศเกาหลีใต้ เนื่องจากผลกระทบสถานการณ์ด้านสาธารณสุข พร้อมมอบข้อเสนอช่วยเหลือ
กรุงเทพ วันที่ 20 กุมภาพันธ์ 2563 - ไทยแอร์เอเชีย เอ็กซ์ (เที่ยวบิน XJ) ประกาศ “ยกเลิกบางเที่ยวบิน” เข้าและออกจากประเทศเกาหลีใต้ ช่วงวันที่ 6-27 มีนาคม 2563 โดยได้จัดข้อเสนอทางเลือกให้กับผู้โดยสารที่ได้รับผลกระทบจากการยกเลิกบางเที่ยวบินดังกล่าว มีรายละเอียดดังนี้
การเปลี่ยนเที่ยวบิน: ผู้โดยสารสามารถเลื่อนวันเดินทางใหม่ได้ 1 ครั้ง ในเส้นทางเดิม ภายใน 30 วัน นับจากกำหนดการเดินทางเดิม โดยไม่มีค่าใช้จ่ายเพิ่มเติม ทั้งนี้ขึ้นอยู่กับที่นั่งว่างในเที่ยวบินนั้นๆ และตามเงื่อนไขที่กำหนด
หรือ
การเก็บวงเงินไว้ใช้: ผู้โดยสารจะเก็บมูลค่าโดยสารของคุณในบัญชีสะสมคะแนน AirAsia BIG สำหรับการเดินทางในอนาคตกับแอร์เอเชีย โดยต้องจองภายใน 90 วันตามปฏิทิน นับจากกำหนดการเดิม ทั้งนี้วันเดินทางใหม่อาจเกิดขึ้นหลังจากวันหมดอายุได้ หากตารางบินยังมีให้บริการ
หรือ
การคืนเงินเต็มจำนวน: ผู้โดยสารสามารถขอคืนเงินเต็มจำนวนได้ สำหรับทุกเที่ยวบินเข้าและออกจากประเทศเกาหลีใต้
ทั้งนี้สายการบินจะเเจ้งตรงกับผู้โดยสารที่ได้รับผลกระทบ ผ่านอีเมล์ หรือ SMS ที่เเจ้งไว้
โดยผู้ที่ต้องการขอรับข้อเสนอทางเลือก สามารถยื่นคำขอคืนเงินผ่าน AVA ได้ที่ support.airasia.com และกรณีการจองผ่านตัวแทนจำหน่าย หรือตัวแทนการท่องเที่ยวออนไลน์จะต้องดำเนินการผ่านตัวแทนที่ทำการจองนั้นๆ
อย่างไรก็ตาม แอร์เอเชียยังคงติดตามสถานการณ์อย่างใกล้ชิดเเละจะอัพเดตให้ท่านทราบข้อมูลเป็นระยะ สำหรับการอัพเดตเพิ่มเติมสามารถติดตามผ่านTwitter (@AirAsia_Thai) และเฟสบุ้ค (facebook.com/airasia) หรือติดต่อฝ่ายบริการลูกค้าบน Twitter (@AirAsiaSupport) อีกทั้งผู้โดยสารสามารถตรวจสอบสถานะเที่ยวบินได้ผ่านช่องทาง “สถานะเที่ยวบิน” ผ่าน airasia.com
Thai AirAsia X Cancels Some Flights to and from South Korea due to the impact from the public health situation
Bangkok, 20 February 2020 - Thai AirAsia X (XJ) announced the cancellation of some flights operating to and from South Korea during 6-27 March 2020, with alternative options offered for affected passengers.
In light of the recent situation, Thai AirAsia X is making the following options available to guests as below:
Move flight. One-ime flight change to a new travel date on the same route within 30 calendar days from the original flight time without additional cost, subject to seat availability; OR
Credit Account. Retain the value of your fare in your AirAsia BIG Loyalty account for future travel with AirAsia. The online credit account is to be redeemed for booking within 90 calendar days from the issuance date for your travel with us. The actual travel dates can be after the expiry date as long as our flight schedule is out; OR
Full Refund. Obtain a full refund in the amount equivalent to your booking in the form of original payment.
This option is only available for the all flights in and out of South Korea
AirAsia will contact the affected passengers via direct email and SMS provided by those wishing to request an alternative offer. Those wishing to receive the alternative offers can request a refund via AVA at support.airasia.com. Refunds for bookings made through travel agents including online travel agents must be done via travel agents from which the booking was made.
AirAsia is closely monitoring the situation and will continue to provide information on the latest developments. In addition, passengers can check flight status via "Flight status" on airasia.com. Follow AirAsia on Twitter (@AirAsia_Thai) and Facebook (facebook.com/AirAsia) for the latest updates, or contact our customer support on Twitter (@AirAsiaSupport) or at support.airasia.com.
ที่มา:
https://newsroom.airasia.com/news/2020/2/20/travel-advisory-reducing-flights-to-and-from-south-korea-th
คุยกะ AVA แค่คิดก็เพลียแล้ว
ไทยแอร์เอเชีย เอ็กซ์ ชี้แจงกรณีการปรับลดเที่ยวบินเข้าและออกสู่ประเทศเกาหลีใต้
กรุงเทพ วันที่ 20 กุมภาพันธ์ 2563 - ไทยแอร์เอเชีย เอ็กซ์ (เที่ยวบิน XJ) ประกาศ “ยกเลิกบางเที่ยวบิน” เข้าและออกจากประเทศเกาหลีใต้ ช่วงวันที่ 6-27 มีนาคม 2563 โดยได้จัดข้อเสนอทางเลือกให้กับผู้โดยสารที่ได้รับผลกระทบจากการยกเลิกบางเที่ยวบินดังกล่าว มีรายละเอียดดังนี้
การเปลี่ยนเที่ยวบิน: ผู้โดยสารสามารถเลื่อนวันเดินทางใหม่ได้ 1 ครั้ง ในเส้นทางเดิม ภายใน 30 วัน นับจากกำหนดการเดินทางเดิม โดยไม่มีค่าใช้จ่ายเพิ่มเติม ทั้งนี้ขึ้นอยู่กับที่นั่งว่างในเที่ยวบินนั้นๆ และตามเงื่อนไขที่กำหนด
หรือ
การเก็บวงเงินไว้ใช้: ผู้โดยสารจะเก็บมูลค่าโดยสารของคุณในบัญชีสะสมคะแนน AirAsia BIG สำหรับการเดินทางในอนาคตกับแอร์เอเชีย โดยต้องจองภายใน 90 วันตามปฏิทิน นับจากกำหนดการเดิม ทั้งนี้วันเดินทางใหม่อาจเกิดขึ้นหลังจากวันหมดอายุได้ หากตารางบินยังมีให้บริการ
หรือ
การคืนเงินเต็มจำนวน: ผู้โดยสารสามารถขอคืนเงินเต็มจำนวนได้ สำหรับทุกเที่ยวบินเข้าและออกจากประเทศเกาหลีใต้
ทั้งนี้สายการบินจะเเจ้งตรงกับผู้โดยสารที่ได้รับผลกระทบ ผ่านอีเมล์ หรือ SMS ที่เเจ้งไว้
โดยผู้ที่ต้องการขอรับข้อเสนอทางเลือก สามารถยื่นคำขอคืนเงินผ่าน AVA ได้ที่ support.airasia.com และกรณีการจองผ่านตัวแทนจำหน่าย หรือตัวแทนการท่องเที่ยวออนไลน์จะต้องดำเนินการผ่านตัวแทนที่ทำการจองนั้นๆ
อย่างไรก็ตาม แอร์เอเชียยังคงติดตามสถานการณ์อย่างใกล้ชิดเเละจะอัพเดตให้ท่านทราบข้อมูลเป็นระยะ สำหรับการอัพเดตเพิ่มเติมสามารถติดตามผ่านTwitter (@AirAsia_Thai) และเฟสบุ้ค (facebook.com/airasia) หรือติดต่อฝ่ายบริการลูกค้าบน Twitter (@AirAsiaSupport) อีกทั้งผู้โดยสารสามารถตรวจสอบสถานะเที่ยวบินได้ผ่านช่องทาง “สถานะเที่ยวบิน” ผ่าน airasia.com
Thai AirAsia X Cancels Some Flights to and from South Korea due to the impact from the public health situation
Bangkok, 20 February 2020 - Thai AirAsia X (XJ) announced the cancellation of some flights operating to and from South Korea during 6-27 March 2020, with alternative options offered for affected passengers.
In light of the recent situation, Thai AirAsia X is making the following options available to guests as below:
Move flight. One-ime flight change to a new travel date on the same route within 30 calendar days from the original flight time without additional cost, subject to seat availability; OR
Credit Account. Retain the value of your fare in your AirAsia BIG Loyalty account for future travel with AirAsia. The online credit account is to be redeemed for booking within 90 calendar days from the issuance date for your travel with us. The actual travel dates can be after the expiry date as long as our flight schedule is out; OR
Full Refund. Obtain a full refund in the amount equivalent to your booking in the form of original payment.
This option is only available for the all flights in and out of South Korea
AirAsia will contact the affected passengers via direct email and SMS provided by those wishing to request an alternative offer. Those wishing to receive the alternative offers can request a refund via AVA at support.airasia.com. Refunds for bookings made through travel agents including online travel agents must be done via travel agents from which the booking was made.
AirAsia is closely monitoring the situation and will continue to provide information on the latest developments. In addition, passengers can check flight status via "Flight status" on airasia.com. Follow AirAsia on Twitter (@AirAsia_Thai) and Facebook (facebook.com/AirAsia) for the latest updates, or contact our customer support on Twitter (@AirAsiaSupport) or at support.airasia.com.
ที่มา:https://newsroom.airasia.com/news/2020/2/20/travel-advisory-reducing-flights-to-and-from-south-korea-th
คุยกะ AVA แค่คิดก็เพลียแล้ว