ควรทำไง?? flydubai ยกเลิกเที่ยวบิน แต่ Bravofly ไม่ยอมเปลี่ยนให้

จองเที่ยวบินตั้งแต่ ก.ย. 2560 ปลาย ม.ค. 2561
สายการบินยกเลิกเที่ยวบิน  ให้ทางเลือกมา 3 ทาง คือ
1.เปลี่ยนไปบินกับ Emirates
2.เปลี่ยนบินเส้นทางอื่นกับ flydubai  
3.รับเงินคืน
เรามี  2 booking อันหนึ่งจองผ่าน Bravofly (lastminute.com group)(schange-fly@en.customer-travel-care.com)
อันที่ 2 จองกับสายการบิน
อันที่จองกับสายการบิน ทำการเปลี่ยนไปบินกับ Emirates  ได้
แต่อันที่ จองผ่านเอเจนซี่ ให้รับเงินคืนอย่าง
เราได้ลองติดต่อไปทาง ฝ่ายสนันสนุนเอเจนซี่ของ  flydubai (fzgds@flydubai.com)
ก็ให้เราทำการเปลี่ยนผ่านเอเจนซี่ให้ทำตามขั้น ที่เค้าให้มา
เราติดต่อ เอเจนซี หลายครั้ง ก็ยืนยัน ว่าสายการบินให้คืนเงินอย่างเดียว

**อันที่จองกับสายการบิน เรียบร้อย
แต่อันที่จองผ่าน เอเจนซี่ สายการบินไม่ดำเนินการให้ เอเจนซี่บอกสายการบินให้คืนเงินอย่างเดียว
ทั้งที่ คนอื่นที่จองผ่าน เอเจนซี่อื่น เค้าทำเปลี่ยนให้ **
เราว่าจริงๆสายการบินน่าจะรับผิดชอบ เพราะปัญหาเกิดจากสายการบินยกเลิกเที่ยว
หรือเพราะเอเจนซี่ ไม่ได้ผลประโยนช์ ถึงไม่ทำให้
เราเดินทางด้วยกัน แต่อันหนึ่งเปลี่ยนได้ อันนั้นยังเปลี่ยนไม่ได้
ทุกอย่างถูกจองไว้หมดแล้ว  ทั้งที่พัก รถไฟ
คำถามคือ ควร ทำไงต่อดี ตอนนี้ติดต่อสายการบิน และเอเจนซี่ มา 15 วันก็ยัง

1.  จดหมายของสายการบิน
Hello,

We want to let you know about some important changes to your flydubai booking. Your flydubai flight from Dubai (DXB) to Bangkok (BKK) will not operate.

You will need to contact us to let us know which of the following options you have chosen:

A.)          Fly with Emirates

You can choose to travel the same route with our partner Emirates. Your booking will be transferred to an Emirates flight closest to your current travel dates subject to availability. If you wish to choose this option please email us with the subject line - Emirates Bangkok.

B.)          Rebook to another flydubai destination

You can choose to travel to another flydubai destination closest to your current travel dates subject to availability. If you wish to choose this option please email us with the subject line - flydubai rebook.

C.)          Refund

If you have booked your flights on flydubai.com and you do not wish to travel you can request a full refund to the original form of payment or flydubai voucher for your unutilised flights by emailing letstalk@flydubai.com. If you wish to choose this option please email us with the subject line - refund.
A refund to the original form of payment will take between 5 to 7 weeks to be processed and a refund to flydubai voucher will take between 1 to 2 weeks. If you made your booking through a travel agent, please get in touch with them directly regarding your refund.

If you would like to talk to us about your journey, please call our Contact Centre on (+971) 600 54 44 45, send an email to letstalk@flydubai.com or send a private message on Facebook.

Regards,
The flydubai Team


PNR: QNTG22    
PNR: AHKJ25      
  
Please don't reply to this e-mail.


2.คำตอบของฝ่ายสนันสนุนเอเจนซี่  flydubai (fzgds@flydubai.com)
Dear Passenger,


Please inform agent to follows process below and contact to email: fzGDS@flydubai.com

As a special case , passengers can be rebooked on EK flight as per options/rules given below . Ensure to inform the passenger before rebooking on the same . If this option is not suitable , you can also refund the unutilized sector without penalty on your GDS.

Effective for flights (FZ521/FZ522 & 523/524 DXB-BKK-DXB) cancelled between 16Mar18 - 29Oct18
New departure date should be +/- 2 days from affected flights only.
The following RBD’s  should not be booked on EK flights - Y, E, R, N, H, G, S in Economy and J, C, P in Business cabins.
Tour Code: ZZFZ18ZZ should be incorporated while reissuing the ticket.
Ticket will need to be reissued by Issuing agent only and kindly advise FZ the new ticket number.
No HOTAC will be provided for long layover.
No Chauffer drive facility for business class passenger.
Further changes have to be done by issuing agent only .
For refund of taxes , please raise RA on BSP link.  
Pre-seating is subject to availability and as per standard EK paid seat payment process.
If any requirement, excess baggage will be as per standard EK EB payment/rules.
Failure to mention tour code / Endorsement and wrong RBD/Flight compliance , will result in ADM.

The below highlighted flights : EK371 AND EK376 OPTION can be booked only for connections and not for point to point.


FZ FLIGHTS
1ST EK REBOOKING OPTION
2ND EK REBOOKING OPTION
3RD EK REBOOKING OPTION
4TH EK REBOOKING OPTION
FZ521/DXB BKK ETD 16:30 ETA 01:50
EK374/DXB BKK ETD 22:35 ETA 07:35
EK376/DXB BKK ETD 03:30 ETA 12:35
EK372/DXB BKK ETD 09:30 ETA 18:40
EK370/DXB BKK ETD 11:45 ETA 20:50
FZ522/BKK DXB ETD 02:35 ETA 06:45
EK371/BKK DXB ETD 02:00 ETA 06:00
EK375/BKK DXB ETD 09:30 ETA 13:15
EK377/BKK DXB ETD 16:00 ETA 19:55
EK373/BKK DXB ETD 20:35 ETA 00:50
FZ523/DXB BKK ETD 02:35 ETA 11:55
EK376/DXB BKK ETD 03:30 ETA 12:35
EK372/DXB BKK ETD 09:30 ETA 18:40
EK370/DXB BKK ETD 11:45 ETA 20:50
EK374/DXB BKK ETD 22:35 ETA 07:35
FZ524/BKK DXB ETD 12:35 ETA 16:45
EK375/BKK DXB ETD 09:30 ETA 13:15
EK377/BKK DXB ETD 16:00 ETA 19:55
EK373/BKK DXB ETD 20:35 ETA 00:50
EK371/BKK DXB ETD 02:00 ETA 06:00

Note : Baggage allowance: 40K Business cabin, 30K Economy cabin for adult/child tickets and 10K for infant tickets (for both Business and Economy cabins).

1.For Business Class , Endorsement text  - NON-END/NO CDS/NON REFUNDABLE/DATE CHANGE FOC/INVOL RERTNG FZ18/IF NO SHOW TKT CANNOT BE UTILIZED FOR FURTHER TRANSPORTATION                        
2.For Economy Class , Endorsement text   - NON-END/NON REFUNDABLE/DATE CHANGE AED 150 PER SECTOR/ INVOL RERTNG FZ18/ IF NO SHOW TKT CANNOT BE UTILIZED FOR FURTHER TRANSPORTATION
3. คำตอบของเอเจนซี่  Bravofly (lastminute.com group)(schange-fly@en.customer-travel-care.com)
Dear Komsan  Pattata-Atikom,

We are contacting you regarding the cancellation of your flight with booking ID 1094906197.

In spite of all our efforts we regret to inform you that the only possible option provided by the airline is a refund. Please kindly note that refunds are at the discretion of the airline and although normally based on a roundtrip ticket/return ticket, it is possible that the airline only provides a refund for the cancelled flight.  If this is something you would like to verify, please let us know when you request the refund.

Attention: This change only affects the above-mentioned flight and does not affect any other flights or services (e.g. car hire or parking) which you have booked with us. For all other services please follow the provider’s instructions as specified in the confirmation email.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Please contact us by replying to this email, no later than 72 hours from receipt of this message. Alternatively, feel free to contact our Customer Service team*.

We apologise for any inconvenience.

Best regards,


Customer Service Team
Bravofly


*+44 203 499 8517 , 24/7
(National landline number, costs depend on the provider)
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่