สืบเนื่องจากกระทู้ "Fly Scoot at Your Own Risk! คิดสักนิดก่อนบิน Scoot อ่านแล้วจะรู้ว่าได้ไม่คุ้มเสียแน่นอนค่ะ"
https://ppantip.com/topic/36382133
วันนี้เราได้คำตอบจาก Scoot ให้ไปอ่าน policy ดูว่าเค้าไม่ต้องรับผิดชอบอะไร เลยอยากฝากกระทู้ด้านบนให้เพื่อนๆ ช่วยกันแชร์นะคะ
เรายอมเสียเงินเอง ซื้อตั๋วกลับใหม่กับสายการบินอื่น และจองโรงแรมแพงเพื่ออยู่ต่อ (แพงเพราะจองใกล้วันที่พัก) เนื่องจากเสียเวลาเที่ยวไป 3 วัน
เราไม่อยากให้ใครมาเสียความรู้สึกและโดนเอาเปรียบกับการกระทำของ Scoot ซึ่งเราไม่อยากเรียกว่าอยู่ในธุรกิจบริการ
พอเกิดปัญหาไม่รับผิดชอบแถมไล่เราไปโทรไปติดต่อที่สิงคโปร์เอง สำหรับเราไม่ได้มีปัญหาภาษาอังกฤษ แต่เราคิดว่าไม่แฟร์กับคนไทย ที่ตอนซื้อตั๋วเก็บเงินเป็นเงินบาทแต่พอเกิดปัญหาปัดทุกๆ อย่าง ฝากแชร์และลองอ่านดูนะคะ เผื่ออย่างน้อยหากซื้อตั๋วไปแล้วจะได้เตรียมตัวรับเหตุการ์ที่อาจเกิดขึ้น
ของเราบินตรง ยังไม่เอากระเป๋าจากดอนเมืองมาให้เลย ถ้าบินแบบต่อไฟลท์แล้วดีเลย์จะเข้าใจได้มากกว่านี้
ล่วงเลยมาเป็นเดือน แจ้งตั้งแต่วันแรกที่ delay ก็ปัดมาตลอดๆ ค่ะ
NokScoot Support (NokScoot)
May 25, 17:51 +07
Dear Mrs....
Thank you for contacting NokScoot.
We refer you to your refund request for flight NRT-DMK on 14 April 2017 of booking reference H5VI6Z and K81H2T, after investigation, we are sorry to inform you that your request is declined by Scoot airline as fare rule is no refund and the fare will be forfeited if the passenger(s) did not take their flight.
We would like to draw your attention to Scoot conditions of carriage :
4 – Fares / Fees
4.2 – Fare Rules
Some provisions of Scoot fares differ depending on the Fare Product selected; please see the Fare
Rules applicable to the Fare Product for more detailed information. Other provisions are common to all Fare Products and are listed below:
- Subject to applicable law, Scoot fares are non-refundable and cannot be downgraded, except at Scoot’s sole discretion in circumstances such as denied boarding or downgrading due to flight overbooking, a
significant schedule change (flight retiming of 8 hours or more) / flightcancellations or disruptions;
- A ScootBiz Class ticket may not be downgraded to an Economy Class ticket;
- If you do not travel, Scoot may refund certain taxes and charges to you provided that:
1) Subject to applicable law we do not remain obliged to remit the tax or charge to the body (e.g. airport or government) on whose behalf we collected it;
2) You submit a request in writing within 90 days of the date of travel specified in the Booking to the address listed in 14.1;
3) Subject to applicable law, a reasonable administration fee, as listed in the Fees Chart, will be deducted from the amount. If the administration fee exceeds the amount of refund, norefund will be paid.
You may follow this link for more information :
http://www.flyscoot.com/images/COC/scoot_conditions_of_carriage_final.pdf
Please accept our sincere apologies for any inconvenience that caused you
Sincerely,
The NokScoot Team
[CR] รีวิวการใช้บริการสายการบิน Scoot บินไปโตเกียว แล้วไม่อยากบินกลับ
https://ppantip.com/topic/36382133
วันนี้เราได้คำตอบจาก Scoot ให้ไปอ่าน policy ดูว่าเค้าไม่ต้องรับผิดชอบอะไร เลยอยากฝากกระทู้ด้านบนให้เพื่อนๆ ช่วยกันแชร์นะคะ
เรายอมเสียเงินเอง ซื้อตั๋วกลับใหม่กับสายการบินอื่น และจองโรงแรมแพงเพื่ออยู่ต่อ (แพงเพราะจองใกล้วันที่พัก) เนื่องจากเสียเวลาเที่ยวไป 3 วัน
เราไม่อยากให้ใครมาเสียความรู้สึกและโดนเอาเปรียบกับการกระทำของ Scoot ซึ่งเราไม่อยากเรียกว่าอยู่ในธุรกิจบริการ
พอเกิดปัญหาไม่รับผิดชอบแถมไล่เราไปโทรไปติดต่อที่สิงคโปร์เอง สำหรับเราไม่ได้มีปัญหาภาษาอังกฤษ แต่เราคิดว่าไม่แฟร์กับคนไทย ที่ตอนซื้อตั๋วเก็บเงินเป็นเงินบาทแต่พอเกิดปัญหาปัดทุกๆ อย่าง ฝากแชร์และลองอ่านดูนะคะ เผื่ออย่างน้อยหากซื้อตั๋วไปแล้วจะได้เตรียมตัวรับเหตุการ์ที่อาจเกิดขึ้น
ของเราบินตรง ยังไม่เอากระเป๋าจากดอนเมืองมาให้เลย ถ้าบินแบบต่อไฟลท์แล้วดีเลย์จะเข้าใจได้มากกว่านี้
ล่วงเลยมาเป็นเดือน แจ้งตั้งแต่วันแรกที่ delay ก็ปัดมาตลอดๆ ค่ะ
NokScoot Support (NokScoot)
May 25, 17:51 +07
Dear Mrs....
Thank you for contacting NokScoot.
We refer you to your refund request for flight NRT-DMK on 14 April 2017 of booking reference H5VI6Z and K81H2T, after investigation, we are sorry to inform you that your request is declined by Scoot airline as fare rule is no refund and the fare will be forfeited if the passenger(s) did not take their flight.
We would like to draw your attention to Scoot conditions of carriage :
4 – Fares / Fees
4.2 – Fare Rules
Some provisions of Scoot fares differ depending on the Fare Product selected; please see the Fare
Rules applicable to the Fare Product for more detailed information. Other provisions are common to all Fare Products and are listed below:
- Subject to applicable law, Scoot fares are non-refundable and cannot be downgraded, except at Scoot’s sole discretion in circumstances such as denied boarding or downgrading due to flight overbooking, a
significant schedule change (flight retiming of 8 hours or more) / flightcancellations or disruptions;
- A ScootBiz Class ticket may not be downgraded to an Economy Class ticket;
- If you do not travel, Scoot may refund certain taxes and charges to you provided that:
1) Subject to applicable law we do not remain obliged to remit the tax or charge to the body (e.g. airport or government) on whose behalf we collected it;
2) You submit a request in writing within 90 days of the date of travel specified in the Booking to the address listed in 14.1;
3) Subject to applicable law, a reasonable administration fee, as listed in the Fees Chart, will be deducted from the amount. If the administration fee exceeds the amount of refund, norefund will be paid.
You may follow this link for more information : http://www.flyscoot.com/images/COC/scoot_conditions_of_carriage_final.pdf
Please accept our sincere apologies for any inconvenience that caused you
Sincerely,
The NokScoot Team