คือ ผมใช้ MFC Application ในการเขียน GUI แต่ทำไมผมถึงเรียกใช้ OpenFileDialog ไม่ได้อ่ะครับ ใช้ภาษา C++
ผมต้องการใช้ OpenFileDialog ในการให้ User เลือกรูปภาพมาแสดง
ผมต้องการข้อมูลส่วนนี้ไปทำโปรเจ็คจบ ถ้าใครมาตอบจะขอบพระคุณเป็นอย่างสูง ^^
ส่วนการออกแบบ UI
ส่วนโค้ดที่ต้องการให้ผู้ใช้กดปุ่มเพื่อเลือกรูปภาพและวีดีโอมาแสดง
และนี่เป็นโค้นที่ผมใช้เขียน โค้ดส่วนใหญ่มีมาให้แล้ว
// test2Dlg.cpp : implementation file
//
#include "stdafx.h"
#include "test2.h"
#include "test2Dlg.h"
#include "afxdialogex.h"
#ifdef _DEBUG
#define new DEBUG_NEW
#endif
// CAboutDlg dialog used for App About
class CAboutDlg : public CDialogEx
{
public:
CAboutDlg();
// Dialog Data
enum { IDD = IDD_ABOUTBOX };
protected:
virtual void DoDataExchange(CDataExchange* pDX); // DDX/DDV support
// Implementation
protected:
DECLARE_MESSAGE_MAP()
};
CAboutDlg::CAboutDlg() : CDialogEx(CAboutDlg::IDD)
{
}
void CAboutDlg:
oDataExchange(CDataExchange* pDX)
{
CDialogEx:
oDataExchange(pDX);
}
BEGIN_MESSAGE_MAP(CAboutDlg, CDialogEx)
END_MESSAGE_MAP()
// Ctest2Dlg dialog
Ctest2Dlg::Ctest2Dlg(CWnd* pParent /*=NULL*/)
: CDialogEx(Ctest2Dlg::IDD, pParent)
{
m_hIcon = AfxGetApp()->LoadIcon(IDR_MAINFRAME);
}
void Ctest2Dlg:
oDataExchange(CDataExchange* pDX)
{
CDialogEx:
oDataExchange(pDX);
}
BEGIN_MESSAGE_MAP(Ctest2Dlg, CDialogEx)
ON_WM_SYSCOMMAND()
ON_WM_PAINT()
ON_WM_QUERYDRAGICON()
ON_BN_CLICKED(IDC_BUTTON1, &Ctest2Dlg:
nBnClickedButton1)
ON_BN_CLICKED(IDC_BUTTON2, &Ctest2Dlg:
nBnClickedButton2)
END_MESSAGE_MAP()
// Ctest2Dlg message handlers
BOOL Ctest2Dlg:
nInitDialog()
{
CDialogEx:
nInitDialog();
// Add "About..." menu item to system menu.
// IDM_ABOUTBOX must be in the system command range.
ASSERT((IDM_ABOUTBOX & 0xFFF0) == IDM_ABOUTBOX);
ASSERT(IDM_ABOUTBOX < 0xF000);
CMenu* pSysMenu = GetSystemMenu(FALSE);
if (pSysMenu != NULL)
{
BOOL bNameValid;
CString strAboutMenu;
bNameValid = strAboutMenu.LoadString(IDS_ABOUTBOX);
ASSERT(bNameValid);
if (!strAboutMenu.IsEmpty())
{
pSysMenu->AppendMenu(MF_SEPARATOR);
pSysMenu->AppendMenu(MF_STRING, IDM_ABOUTBOX, strAboutMenu);
}
}
// Set the icon for this dialog. The framework does this automatically
// when the application's main window is not a dialog
SetIcon(m_hIcon, TRUE); // Set big icon
SetIcon(m_hIcon, FALSE); // Set small icon
// TODO: Add extra initialization here
return TRUE; // return TRUE unless you set the focus to a control
}
void Ctest2Dlg:
nSysCommand(UINT nID, LPARAM lParam)
{
if ((nID & 0xFFF0) == IDM_ABOUTBOX)
{
CAboutDlg dlgAbout;
dlgAbout.DoModal();
}
else
{
CDialogEx:
nSysCommand(nID, lParam);
}
}
// If you add a minimize button to your dialog, you will need the code below
// to draw the icon. For MFC applications using the document/view model,
// this is automatically done for you by the framework.
void Ctest2Dlg:
nPaint()
{
if (IsIconic())
{
CPaintDC dc(this); // device context for painting
SendMessage(WM_ICONERASEBKGND, reinterpret_cast<WPARAM>
dc.GetSafeHdc()), 0);
// Center icon in client rectangle
int cxIcon = GetSystemMetrics(SM_CXICON);
int cyIcon = GetSystemMetrics(SM_CYICON);
CRect rect;
GetClientRect(&rect);
int x = (rect.Width() - cxIcon + 1) / 2;
int y = (rect.Height() - cyIcon + 1) / 2;
// Draw the icon
dc.DrawIcon(x, y, m_hIcon);
}
else
{
CDialogEx:
nPaint();
}
}
// The system calls this function to obtain the cursor to display while the user drags
// the minimized window.
HCURSOR Ctest2Dlg:
nQueryDragIcon()
{
return static_cast<HCURSOR>
m_hIcon);
}
void Ctest2Dlg:
nBnClickedButton1()
{
// TODO: Add your control notification handler cod
void Ctest2Dlg:
nBnClickedButton2()
{
// TODO: Add your control notification handler cod
}
สอบถามท่านผู้รู้หน่อยครับ ทำไมผมถึงเรียกใช้ OpenFileDialog ใน C++ ไม่ได้
ผมต้องการใช้ OpenFileDialog ในการให้ User เลือกรูปภาพมาแสดง
ผมต้องการข้อมูลส่วนนี้ไปทำโปรเจ็คจบ ถ้าใครมาตอบจะขอบพระคุณเป็นอย่างสูง ^^
ส่วนการออกแบบ UI
ส่วนโค้ดที่ต้องการให้ผู้ใช้กดปุ่มเพื่อเลือกรูปภาพและวีดีโอมาแสดง
และนี่เป็นโค้นที่ผมใช้เขียน โค้ดส่วนใหญ่มีมาให้แล้ว
// test2Dlg.cpp : implementation file
//
#include "stdafx.h"
#include "test2.h"
#include "test2Dlg.h"
#include "afxdialogex.h"
#ifdef _DEBUG
#define new DEBUG_NEW
#endif
// CAboutDlg dialog used for App About
class CAboutDlg : public CDialogEx
{
public:
CAboutDlg();
// Dialog Data
enum { IDD = IDD_ABOUTBOX };
protected:
virtual void DoDataExchange(CDataExchange* pDX); // DDX/DDV support
// Implementation
protected:
DECLARE_MESSAGE_MAP()
};
CAboutDlg::CAboutDlg() : CDialogEx(CAboutDlg::IDD)
{
}
void CAboutDlg:oDataExchange(CDataExchange* pDX)
{
CDialogEx:oDataExchange(pDX);
}
BEGIN_MESSAGE_MAP(CAboutDlg, CDialogEx)
END_MESSAGE_MAP()
// Ctest2Dlg dialog
Ctest2Dlg::Ctest2Dlg(CWnd* pParent /*=NULL*/)
: CDialogEx(Ctest2Dlg::IDD, pParent)
{
m_hIcon = AfxGetApp()->LoadIcon(IDR_MAINFRAME);
}
void Ctest2Dlg:oDataExchange(CDataExchange* pDX)
{
CDialogEx:oDataExchange(pDX);
}
BEGIN_MESSAGE_MAP(Ctest2Dlg, CDialogEx)
ON_WM_SYSCOMMAND()
ON_WM_PAINT()
ON_WM_QUERYDRAGICON()
ON_BN_CLICKED(IDC_BUTTON1, &Ctest2Dlg:nBnClickedButton1)
ON_BN_CLICKED(IDC_BUTTON2, &Ctest2Dlg:nBnClickedButton2)
END_MESSAGE_MAP()
// Ctest2Dlg message handlers
BOOL Ctest2Dlg:nInitDialog()
{
CDialogEx:nInitDialog();
// Add "About..." menu item to system menu.
// IDM_ABOUTBOX must be in the system command range.
ASSERT((IDM_ABOUTBOX & 0xFFF0) == IDM_ABOUTBOX);
ASSERT(IDM_ABOUTBOX < 0xF000);
CMenu* pSysMenu = GetSystemMenu(FALSE);
if (pSysMenu != NULL)
{
BOOL bNameValid;
CString strAboutMenu;
bNameValid = strAboutMenu.LoadString(IDS_ABOUTBOX);
ASSERT(bNameValid);
if (!strAboutMenu.IsEmpty())
{
pSysMenu->AppendMenu(MF_SEPARATOR);
pSysMenu->AppendMenu(MF_STRING, IDM_ABOUTBOX, strAboutMenu);
}
}
// Set the icon for this dialog. The framework does this automatically
// when the application's main window is not a dialog
SetIcon(m_hIcon, TRUE); // Set big icon
SetIcon(m_hIcon, FALSE); // Set small icon
// TODO: Add extra initialization here
return TRUE; // return TRUE unless you set the focus to a control
}
void Ctest2Dlg:nSysCommand(UINT nID, LPARAM lParam)
{
if ((nID & 0xFFF0) == IDM_ABOUTBOX)
{
CAboutDlg dlgAbout;
dlgAbout.DoModal();
}
else
{
CDialogEx:nSysCommand(nID, lParam);
}
}
// If you add a minimize button to your dialog, you will need the code below
// to draw the icon. For MFC applications using the document/view model,
// this is automatically done for you by the framework.
void Ctest2Dlg:nPaint()
{
if (IsIconic())
{
CPaintDC dc(this); // device context for painting
SendMessage(WM_ICONERASEBKGND, reinterpret_cast<WPARAM>dc.GetSafeHdc()), 0);
// Center icon in client rectangle
int cxIcon = GetSystemMetrics(SM_CXICON);
int cyIcon = GetSystemMetrics(SM_CYICON);
CRect rect;
GetClientRect(&rect);
int x = (rect.Width() - cxIcon + 1) / 2;
int y = (rect.Height() - cyIcon + 1) / 2;
// Draw the icon
dc.DrawIcon(x, y, m_hIcon);
}
else
{
CDialogEx:nPaint();
}
}
// The system calls this function to obtain the cursor to display while the user drags
// the minimized window.
HCURSOR Ctest2Dlg:nQueryDragIcon()
{
return static_cast<HCURSOR>m_hIcon);
}
void Ctest2Dlg:nBnClickedButton1()
{
// TODO: Add your control notification handler cod
void Ctest2Dlg:nBnClickedButton2()
{
// TODO: Add your control notification handler cod
}