สิ่งที่ดิฉันพยายามหาทางให้สายการบินScoot Airรับผิดชอบ เมื่อยกเลิกFlightไม่แจ้งล่วงหน้า และไม่มีการเยียวยาใดๆ

กระทู้ข่าว
สวัสดีค่ะทุกๆท่าน ดิฉันและครอบครัวเป็นกลุ่มผู้โดยสารที่ถูกยกเลิกFlightจากกรุงเทพฯไปสิงคโปร์
เดิม Booking ไว้เดินทาง BKK 16.00 - SIN 19.20 แต่ถูกเปลี่ยนเป็น BKK 20.05 - SIN 23.25 โดยไม่ได้ทำการแจ้งให้ทราบล่วงหน้า
ที่ทราบได้เกิดจากการเข้าไปกดซื้อกระเป๋าเพิ่มเติม
ตอนนี้ที่ได้พยายามทำการติดต่อไปตั้งแต่เมื่อวันที่ 17 มี.ค. ป่านนี้ก็ยังเงียบค่ะ
คงต้องขอความช่วยเหลือทุกท่านให้ช่วยกันร้องเรียน สิ่งที่ดิฉันทำไปแล้ว
1.แจ้งเรื่องไปยัง Facebook fanpage ของ Fly scoot ผลที่ได้ คือรอดำเนินการติดต่อกลับ
ซึ่งก็เป็นดังคาด ไม่มีไรเกิดขึ้นเลย
2.โทรไป Call center ซึ่งเป็นเบอร์ของไทย แต่Connectไปฟิลิปปินส์ก็ต้องพยายามฟังสำเนียงที่ยากมาก
ทางโน้นก็ฟังเราไม่ค่อยออกเหมือนกัน ซึ่งก็แจ้งแต่ว่า Refundได้แค่ภาษีสนามบิน กับเปลี่ยนเที่ยวบินเสียเพิ่มอีก 1000กว่าบาท
3.ได้ส่ง Complaintไปตาม Linkนี้เรื่องขอให้แก้ปัญหาดังกล่าว ที่ http://support.flyscoot.com/anonymous_requests/new ซึ่งก็เงียบไม่มีการตอบกลับใดๆ
4.ติดต่อ fanpageครั้ง Admin แจ้งว่าให้โทรไปCall center ดิฉันก็แจ้งว่าโทรแล้ว
ก็ยอมโทรอีก คราวนี้ดิฉันให้ผู้มีความสามารถทางภาษาที่ดีช่วยพูด ซึ่ง Call Center บอกว่าจะรับเรื่องไว้ให้โทรมาใหม่
5.แจ้งทาง Fanpage กับเรื่องที่เกิดขึ้นที่ได้โทรไป Admin แจ้งเหมือนเดิมว่า ให้Complaintไปที่ Link http://support.flyscoot.com/anonymous_requests/new ซึ่งก็ทำไปแล้วค่ะ
6.แจ้งว่าจะประสานงานให้ แค่นั้น

ดิฉันจึงไปหา Term&condition ของทางสายบินได้หัวข้อที่เกี่ยวข้องดังนี้
9 – SCHEDULE CHANGE/ DISRUPTION

9.1 – SCHEDULE TIMES
a) While Scoot will make its best effort to transport you at the date(s)/time(s) indicated on
your Itinerary, we cannot guarantee schedule times. Schedules are subject to change at
any time and do not form part of your contract with Scoot under these Conditions.
b) Your Itinerary, either provided by Scoot or our Authorised Agent, will state scheduled
departure date(s) and time(s). Should these need to change, Scoot or our Authorised
Agent will make a reasonable effort to contact you in a reasonable amount of time prior
to departure provided you have given us or our Authorised Agents your contact
information such as a valid email address and mobile number. Scoot and/or our
Authorised Agents will not be liable to you for any loss that you may suffer if our
attempts to reach you are unsuccessful. Prior to your flight, it is your responsibility to
ensure that your flight date and time have not changed. Except as provided for by any
applicable Convention, we will not be liable to you for any losses that you may incur if
you fail to do so.

9.2 – SCHEDULE CHANGES: YOUR OPTIONS
If Scoot has to make a significant schedule change/ cancellation more than 24 hours before
your scheduled departure time, we or our Authorised Agent will attempt to notify you per
9.1.b and provide you with one of the following options:
• Rebooking at no additional charge to another flight between the same origin and
destination within seven (7) days of the changed flight in the Booking, or if Scoot will
no longer serve the destination, rebooking at no additional charge to another
destination for any date available for booking;
• A voucher equal to the Itinerary value – excluding any amounts for third party
products and services – valid for six(6) months from the date of issue;
• If Scoot will no longer serve the destination, a refund equal to the Itinerary value –
excluding any amount for third party products and services.


9.3 – DELAYED / CANCELLED FLIGHTS (CONTROLLABLE CIRCUMSTANCES)
In the event that a Scoot flight is delayed or cancelled less than 24 hours before departure,
we will try our best to ensure you reach your destination as soon as possible. You may also
be entitled to compensation per the Scoot Promise. We nevertheless strongly recommend
you carry comprehensive travel insurance throughout your travels.

ซึ่งจะเห็นได้ว่าจะมีวิธีเยียวยาหลักๆ3วิธี
1.เปลี่ยนแปลงเที่ยวบินโดยไม่มีการเสียค่าใช้จ่ายเพิ่มภายในเวลา7วันในเส้นทางเดิม
2.ทำการเปลี่ยนเป็น Voucher ซึ่งจะใช้ได้ไม่เกิน 6 เดือน
3.Refund ค่า ตั๋วเต็มจำนวนไม่รวมค่าService อื่นๆ

อยากให้ทางScoot รับผิดชอบค่ะ และอยากให้เป็นบทเรียนสำหรับสายการบินมีSchedule วันละ1เที่ยว
และไร้ซึ่งการต่อรองใดๆ ราคาก็ไม่ได้ถูกนะคะวันที่ดิฉันเดินทาง ตอนนี้เจ้าอื่นๆตีราคากระหน่ำกว่าสายนี้มากๆ
ถ้าดูแลผู้โดยสารได้ไม่ดี ตลาดในไทยก็จะไม่สดใสแล้วล่ะค่ะ
ช่วยกันร้องเรียนทีนะคะ Link Term& Conditionค่ะ http://www.flyscoot.com/images/COC/scoot_conditions_of_carriage_final.pdf?version=2014220

แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่