ช่วยอธิบายเกี่ยวกับ Bullet Simulation ทีครับ

กระทู้คำถาม
อยากทราบว่า ตัวแปลต่างๆข้างล่างนั้นคืออะไรครับ อยากให้อธิบายให้หน่อยครับ

Bullet simulation is not kinematic (trajectory based), but dynamic (force based). Two basic forces are considered - drag (air friction) and gravity.

Vector3 accel=_speed*(_speed.Size()*_airFriction);
// add gravity
accel[1]-= _coefGravity * G_CONST;

Initial speed of the bullet degrades over distance, so HIT value.
Engine simulates even the penetration and deflection within individual parts, and the projectile causes damage in each parts it penetrates / deflects from, corresponding to the energy lost in the deflection / penetration. Indirect hits caused by explosions occlude with walls and floors.
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่