นักการศึกษาไทย โง่ระดับไหนหรือคะ? จึงแก้ไขปัญหา ผู้ปกครองยากจน การคมนาคมไม่สะดวก และ ครูขาดแคลน
ด้วยการ
เปลี่ยนระบบการศึกษาดีๆ ได้รับรางวัล UNESCO เป็นระบบการศึกษาไทยในปัจจุบัน
ปี 2567 มิถุนายน
การศึกษาไทย ‘ไม่ขยับ’ ติดอันดับ 54 จาก 67 ประเทศ ในปี 2567 อ่านข่าวต้นฉบับได้ที่ :
https://www.matichon.co.th/education/news_4637776
มกราคม ปี 2567 คำพูด คุณวิโรจน์ก้าวไกล ระบบการศึกษาไทย สาละวันเตี้ยลง ตั้งแต่ ปี 2000
ระบบการศึกษาไทย หลงทาง อยู่กลางป่าช้า
ประเทศไทยใช้ระบบ SBM ยุคอภิวัฒน์การศึกษาไทย 2538
หลักฐาน
คนเลวๆ ตามไปลบ ถึง ในวิกิพิเดีย ภาษาอังกฤษ หลังจากเขียน D่า ในประวัติ ตำรวจจะจับได้กี่โมงคะ? พวกกระบวนการ ต้องการให้คนไทยจนๆ โง่
His Excellency Mr. Sukavich Rangsitpol Minister of Education, Thailand (1995–1997) laid out his plans for education in Thailand.
<blockquote> At the very beginning, the crucial element to be considered for education reform is the management system. The administrative power, in particular, has to be shifted to local authorities, and local participation in the school management is essentially encouraged.
We cannot deny that people who know more about the educational needs of local people are those who work and live within that community. </blockquote><ref>{{cite journal |last1=UNESCO|title=His Excellency Mr.Sukavich Rangsitpol Inaugural Address and Keynote Speech (Asia-Pacific Regional Consultation Adult Education) |journal = Asia-Pacific Regional Consultation Adult Education |date=16–18 September 1996 |volume=1 |pages=53–56 |url= https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000122102|accessdate=2 October 2019}}</ref>
Thailand has implemented School-based management (SBM) policy in 1997 to overcoming a profound crisis in the education system.<ref>{{Cite journal | doi=10.1007/s11159-004-2624-4|title = Decentralisation and School-Based Management in Thailand| journal=International Review of Education | volume=50| issue=3| pages=291–308|year = 2004|last1 = Gamage|first1 = David T.| last2=Sooksomchitra| first2=Pacharapimon|s2cid = 189768573}}</ref>
Establish effective Provincial Education Councils with strong community membership. The purpose of decentralization is to ensure that local
education needs are met, there should be a close relationship between
community representatives and officials . Thus, decentralization will require a careful balance between the guidance of community selected representatives and government officials. To representing local needs and priorities<ref>
http://documents.worldbank.org/curated/en/605431468777588612/text/multi-page.txt {{Bare URL plain text|date=March 2022}}</ref>
ข้อมูลภาษาอังกฤษ ซึ่งส่งผลให้ประเทศไทยยืนบนเวทีโลกในอดีต ถูกลบ
School-Based Management Policy: Difference between revisions
https://en.m.wikipedia.org/w/index.php?title=School-Based_Management_Policy&diff=prev&oldid=1254521299
User:ฝรั่งขี้นกในเมืองไทย รับจ้างนักการเมืองชั่วๆ จะถูกจับกี่โมงคะ?
https://en.m.wikipedia.org/w/index.php?title=School-Based_Management_Policy&diff=prev&oldid=1254521299
ประชาชนจะได้ไม่ถูกหลอกด้วยวิกิพิเดีย = แพงกว่า โฆษณา โทรทัศน์และ สื่อสิ่งพิมพ์ไทย
ปี 2542 แก้ปัญหาผู้ปกครองยากจน การคมนาคมไม่สะดวก และ ขาดแคลนครู ด้วยการปฏิรูปการศึกษา เปลี่ยนระบบปี2538
การศึกษาไทย ‘ไม่ขยับ’ ติดอันดับ 54 จาก 67 ประเทศ ในปี 2567 อ่านข่าวต้นฉบับได้ที่ : https://www.matichon.co.th/education/news_4637776
<blockquote> At the very beginning, the crucial element to be considered for education reform is the management system. The administrative power, in particular, has to be shifted to local authorities, and local participation in the school management is essentially encouraged.
We cannot deny that people who know more about the educational needs of local people are those who work and live within that community. </blockquote><ref>{{cite journal |last1=UNESCO|title=His Excellency Mr.Sukavich Rangsitpol Inaugural Address and Keynote Speech (Asia-Pacific Regional Consultation Adult Education) |journal = Asia-Pacific Regional Consultation Adult Education |date=16–18 September 1996 |volume=1 |pages=53–56 |url= https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000122102|accessdate=2 October 2019}}</ref>
Thailand has implemented School-based management (SBM) policy in 1997 to overcoming a profound crisis in the education system.<ref>{{Cite journal | doi=10.1007/s11159-004-2624-4|title = Decentralisation and School-Based Management in Thailand| journal=International Review of Education | volume=50| issue=3| pages=291–308|year = 2004|last1 = Gamage|first1 = David T.| last2=Sooksomchitra| first2=Pacharapimon|s2cid = 189768573}}</ref>
Establish effective Provincial Education Councils with strong community membership. The purpose of decentralization is to ensure that local
education needs are met, there should be a close relationship between
community representatives and officials . Thus, decentralization will require a careful balance between the guidance of community selected representatives and government officials. To representing local needs and priorities<ref>http://documents.worldbank.org/curated/en/605431468777588612/text/multi-page.txt {{Bare URL plain text|date=March 2022}}</ref>