Tesla มี Critical safety gap จากเจ้าอื่น (ที่ปลอดภัยกว่า หลายเจ้ามาก) ครับ
CNBC ระบุว่า จากการสำรวจ 3 ปีของ NHTSA
Federal authorities say a “critical safety gap” in Tesla’s Autopilot system contributed to at least 467 collisions, 13 resulting in fatalities and “many others” resulting in serious injuries.
และยังระบุว่า
The findings come from a National Highway Traffic Safety Administration analysis of 956 crashes in which Tesla Autopilot was thought to have been in use.
และถึงเรียกคืนไปอัพเดตซอฟต์แวร์แล้วไม่เกินหนึ่งปีที่ผ่านมา ก็ยัง
NHTSA suggested in its report Friday that the software update was probably inadequate, since more crashes linked to Autopilot continue to be reported.
https://www.cnbc.com/2024/04/26/tesla-autopilot-linked-to-hundreds-of-collisions-has-critical-safety-gap-nhtsa.html
คือ รถมันใช้แค่กล้องหนะครับ (ขณะที่เจ้าอื่นใช้ Laser ด้วย) พอกล้องมันเห็นวัตถุที่ไม่เคยรู้จักมาก่อน มันก็พุ่งเข้าไปชน บางครั้งก็ชนด้านข้าง บางครั้งไม่มีอะไรข้างหน้าดันเบรก
Tesla มี ความแตกต่างของความปลอดภัยอย่างมีนัยยะสำคัญ เมื่อเทียบกับเจ้าอื่น
CNBC ระบุว่า จากการสำรวจ 3 ปีของ NHTSA
Federal authorities say a “critical safety gap” in Tesla’s Autopilot system contributed to at least 467 collisions, 13 resulting in fatalities and “many others” resulting in serious injuries.
และยังระบุว่า
The findings come from a National Highway Traffic Safety Administration analysis of 956 crashes in which Tesla Autopilot was thought to have been in use.
และถึงเรียกคืนไปอัพเดตซอฟต์แวร์แล้วไม่เกินหนึ่งปีที่ผ่านมา ก็ยัง
NHTSA suggested in its report Friday that the software update was probably inadequate, since more crashes linked to Autopilot continue to be reported.
https://www.cnbc.com/2024/04/26/tesla-autopilot-linked-to-hundreds-of-collisions-has-critical-safety-gap-nhtsa.html
คือ รถมันใช้แค่กล้องหนะครับ (ขณะที่เจ้าอื่นใช้ Laser ด้วย) พอกล้องมันเห็นวัตถุที่ไม่เคยรู้จักมาก่อน มันก็พุ่งเข้าไปชน บางครั้งก็ชนด้านข้าง บางครั้งไม่มีอะไรข้างหน้าดันเบรก