เราจองโรงแรมไปเที่ยวช่วงปลายปีค่ะ จองตั้งแต่ช่วงเดือนตุลาคมแล้ว จ่ายเงินทางบัตรเครดิตเรียบร้อย แต่จู่ๆวันนี้เราได้รับข้อความมาจากโรงแรม มาทั้งทางอีเมล์ แล้วก็ทางแอพ agoda ด้วย
ส่วนนี่คือข้อความ เผื่อว่าลงรูปไม่ได้นะคะ
Hello! Dear ชื่อเรา , we regret to inform you that your booking may be canceled as your card has not been automatically verified.
● You will need to re-check the card.
● Funds are only temporarily reserved and will be fully refunded within 10 minutes.
● Important: The card must have the amount of the reservation for verification, check that there are no restrictions on online transactions on the card.
● This must be done within 12 hours or the reservation will be automatically cancelled.
● We recommend that you use a Mastercard in order to confirm.
« Please follow the link below to confirm your reservation »
xxxxx://xxxxxxx-xx.xxx-xxxx.xxx/xxxxxxxxx
Regards © Booking 2023 Team
เบื้องต้นโทรหาโรงแรมแล้ว เค้าบอกให้โทรไปใหม่ตอนเช้า เพราะเจ้าหน้าที่ที่ดูแลเรื่องการจองเลิกงานแล้ว
เคยมีใครเจอเหมือนกันมั้ยคะ ของเราดีที่ลิงค์ที่มันให้มาเป็นตัว xxx เลยกดไม่ได้
นี่คือพวก scammers ใช่มั้ยคะ
ส่วนนี่คือข้อความ เผื่อว่าลงรูปไม่ได้นะคะ
Hello! Dear ชื่อเรา , we regret to inform you that your booking may be canceled as your card has not been automatically verified.
● You will need to re-check the card.
● Funds are only temporarily reserved and will be fully refunded within 10 minutes.
● Important: The card must have the amount of the reservation for verification, check that there are no restrictions on online transactions on the card.
● This must be done within 12 hours or the reservation will be automatically cancelled.
● We recommend that you use a Mastercard in order to confirm.
« Please follow the link below to confirm your reservation »
xxxxx://xxxxxxx-xx.xxx-xxxx.xxx/xxxxxxxxx
Regards © Booking 2023 Team
เบื้องต้นโทรหาโรงแรมแล้ว เค้าบอกให้โทรไปใหม่ตอนเช้า เพราะเจ้าหน้าที่ที่ดูแลเรื่องการจองเลิกงานแล้ว
เคยมีใครเจอเหมือนกันมั้ยคะ ของเราดีที่ลิงค์ที่มันให้มาเป็นตัว xxx เลยกดไม่ได้