18 พย 63 จองที่พักชื่อเดอะ นีลวัฒน์ ริเวอร์ไซด์ the neenlawat riverside resort ใน Agoda 2 ห้อง โดยมีปัญหาเรื่องการจองห้องเสริม ในแอพ agoda ใช้สิทธิเราเที่ยวด้วยกัน เราจึงยังไม่จอง จึงโทรศัพท์สอบถามทางรีสอร์ท เรื่องมีปัญหาเรื่องการจองเตียงเสริมในแอพคุณตั๊กไม่ทราบมีตำแหน่งใดในรีสอร์ท แนะนำให้จองแบบไม่มีเตียงเสริมได้เลยในแอพ agoda และให้เราโทรแจ้งทาง Reception เรื่องเพิ่มเตียงเสริมต่างหากได้เลย เราก็ทำตามจองในแอพ และโทรแจ้งพนักงาน ผญReception แจ้งชื่อ วันที่เข้าพัก เวลา และเพิ่มเตียงเสริม 1 ห้องในวันที่ 23 พย 63 เจ้าหน้าที่รับเรื่องแล้วในวันเดียวกัน.
เรา : พอดีจะเช็กอินเรทนะคะ ประมานเที่ยงคืน หรือตีหนึ่ง เนื่องจากเดินทางไปไกล
ผญ Reception : โห ตีหนึ่งเลยหรอคะ ไม่เคยมีใครทำแบบนี้เลย
เรา : คือไม่สามารถเช็กอินเรทได้หรอคะ
ผญ Reception : มันก็ต้องได้แหละค่ะ
เรา : ต้องรบกวนด้วยจริงๆค่ะ ไปไกลเลยมากจากจันทบุรี ทำให้ไปถึงช้า
ผญ Reception : นี่ออกสายหรอคะ เลยถึงช้า
เรา : ลางานได้เท่านี้จริงๆค่ะ ไม่สามารถออกเร็วกว่านี้ได้จริงๆ (คิดในใจ คือพนักงานพูดแบบนี้กับลูกค้าได้ด้วยหรอ แต่ทำไงได้จองแล้ว )
ผญ Reception : เราเที่ยวด้วยกัน ต้องเช็กอิน ก่อนเที่ยงคืนนะคะ ไม่งั้นก็ต้องจ่ายค่าห้องเต็ม
เรา : หรอคะ แล้วต้องทำอย่างไรคะ
ผญ Reception : จริงๆน้องควรไปจัดการชีวิตตัวเองนะคะ ไม่ใช่มาถามพี่
เรา : ค่ะ
จบบทสนธนาของวันที่ 18 พย 63
23 พย 63 18.40 น
เราไปไม่ทันอยู่แล้วก่อนเที่ยงคืน เราหยุดได้ คือ เวรลงดึกของ 23 พย 63 ลงเวร 8.00 อาบน้ำเตรียมตัว ไปรับพ่อแม่ยาย อีกทั้งต้องหยุดเข้าห้องน้ำบ่อยเพราะมีผู้สูงอายุ มันกินเวลาเรทอยู่แล้ว ตอนนี้เริ่มมีความคิด คือถ้าเราต้องไปจ่ายค่าที่พักใหม่ทั้งหมด เราว่าเราหาที่นอนที่อื่นดีกว่า
เราได้โทรศัพท์หา การท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย (ททท.) เบอร์ 1672 สอบถามข้อมูลเกี่ยวกับเราเที่ยวด้วยกันเค้าไม่รู้ข้อมูลเกี่ยวกับด้านนี้เลย โทรศัพท์ call center เราเที่ยวด้วยกันไม่มีเจ้าหน้าที่รับ เราจึงโทรศัพท์หาพี่ตั๊ก
เรา : พี่ตั๊ก (ไม่รู้ว่าเป็นอะไรกับทางรีสอร์ท)สอบถามนะคะคือถ้าใช้สิทธิเราเที่ยวด้วยกัน เช็กอินหลังเที่ยงคืนต้องจ่ายค่าที่พักใหม่ทั้งหมดหรอคะ
พี่ตั๊ก : ไม่ใช่คับ คือจ่ายเพิ่มอีก 40% ที่รัฐออกให้
เรา : อ๋อค่ะ งั้นคงต้องเป็นแบบนั้น คือจะแจ้งว่าไปเรทนะคะ ไม่ทันจริงๆ
พี่ตั๊ก : อ่อ ได้คับ
23 พย 63 20.18 น
ผญ เจ้าหน้าที่รีสอร์ทโทรศัพท์มา : ถ้าลูกค้ามาถึงแล้ว โทรมาเบอร์นี้นะคะ จะนอนแล้ว
เรา : ค่ะ (เหวอนิดนึง)
23 พย 63 01.43 น มาถึงรีสอร์ท ก็รู้สึกผิดนะ เพราะมาช้าจริงๆ เราโทรศัพท์ 8 สาย ใช้เวลาในการโทร 3-4 นาที ถึงมีคนรับโทรศัพท์ มาเปิดห้องพัก
เรา : ห้องไหนที่จัดเตียงเสริมไว้หรอคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ไม่มีเตียงเสริมนะคะ
เรา : แต่ได้แจ้งล่วงหน้าไว้แล้วนะคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : หรอคะ เดี๋ยวเอามาให้ค่ะ
เรา : เตียงเสริมเป็นแบบไหนหรอคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : เป็นที่นอนปิกนิคบางๆ ขนาด 3ฟุต ค่ะ
เรา : 3 ฟุต นี่ปกติให้ใครนอนคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : เด็กก็นอนได้ค่ะ
เรา : แต่ที่แจ้งไว้เราเตียงเสริมผู้ใหญ่นะคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : งั้นก็ต้องเอาแบบฟูกหนาๆอ่ะค่ะ แต่จะแข็งหน่อย
เรา: คงต้องเป็นแบบนั้นอ่ะค่ะ ฟูกนี่มีผ้าปูที่นอนใช่ไหมคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ไม่มีค่ะ
เรา : ที่นอนปกติ ควรมีผ้าปูที่นอนด้วยมั้ยคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ค่ะ >> เค้าถือฟูก ผ้าปูที่นอน ผ้าห่ม หมอน วางไว้แล้วเดินออกไป แม่ยาย เรางงเลย
เรา : เอ่อ คือไม่ปูที่นอนให้หรอคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ไม่ปูค่ะ เพราะไม่รู้ลูกค้าจะนอนตรงไหน
เรา : ปกติไม่ปูหรอคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ไม่ปูค่ะ
เรา : คือตอนนี้จะไม่โอเครมากๆเลยนะคะ ทางรีสอร์ทดูไม่พร้อมสักอย่าง >>>ความคิดในใจ เราไม่โอเครมากๆทั้งทางโทรศัพท์ที่พูดกับเราไม่ค่อยดีเลย ที่นอนเสริมไม่ได้ น้ำให้ห้องไม่มี แถมลูกค้าต้องมาปูที่นอนเสริมเองอีก
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ค่ะ มีปัญหาอะไรคุยกับเคาว์เตอร์ตอนเช้าแล้วกันค่ะ ชั้นเป็นแค่ลูกจ้าง แล้วพรุ่งนี้มีอาหารเช้าด้วยมั้ย
>>ตอนนี้คือโมโหแล้วนะทุกคน<<
เรา : แล้วมีมั้ยคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : คือไม่รู้ค่ะ เค้าไม่ได้แจ้งไว้
เรา : คือ ถ้าลูกค้าบอกมี จะมีให้ใช่ไหมคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ก็ไม่ทราบค่ะ
เรา : คุณควรไปจัดการตัวเองกับทางรีสอร์ทก่อนไหมคะ ไม่ใช่มาถามลูกค้า
ผญผมสั้นลูกจ้างเดินออกไป
>>>จบบทสนธนา ก่อนนอนจ้า
ทั้งโมโหทั้งเหวอในเหวอไปอีกจ้า เอาไงดีจะให้พ่อแม่ ยายมาปูคงไม่ดีแน่ เรากางที่นอนเองปูเองเสร็จสับ คิดในใจ เฮ้อนี่เรามาขออาศัยเค้านอนหรอเนี่ย อย่าจะร้องไห้จริงๆ
>>>ขอไม่แนะนำรีสอร์ทนี้ค่ะ เพราะรีสอร์ทนี้กิริยามรรยาทของพนักงานยอดแย่ ถ้ารีสอร์ทไม่มีบริการเรื่องการปูที่นอนเสริม ก็ควรมีการแจ้งลูกค้าตั้งแต่แรก ไม่ใช่แจ้งหน้างาน และจริงๆดิฉันคิดว่าคุณควรปูที่นอนให้นะคะ เพราะคิดค่าเตียงเสริม 200 บาทไปแล้ว ดิฉันไม่โอเคค่ะ การบริการแย่มากระดับติดลบเลย และห้องพักมีขี้จิ๊กจกเยอะๆไปหน่อย
On November 18th. 2020, I have been trying to reserve two rooms with Neenlawat Riverside Resort via Agoda. However, as I have encountered a problem in the process of extra room reservation, trying to apply the discount from the ‘We Travel Together’ campaign into this booking, I decided not to make any confirmation yet. Soon after that I had made a call to the resort to inform them of the problem I faced when trying to add a request for an extra bed via the application. Mr.Tuck had advised me to make a reservation without adding anything with Agoda first, and then ask for an extra bed with the receptionist afterward. In which, I had done as advised and called a receptionist to inform her of name, check-in date and time, and the request for an extra bed for one room, in November 23rd, 2020.
Me: Hello! I'd like to request a late check-in, please? It is estimated to be around 24:00 to 01:00, as I have to travel quite far to get there.
Receptionist: Wow!? 01:00 AM? No one has ever done that before!
Me: Can it be done?
Receptionist: I can’t say no, can I?
Me: I am so sorry about this; I have to travel from Chanthaburi so it will take quite some time.
Receptionist: Can you arrive any earlier?
Me: I cannot ask for an absence from my company any earlier, so sorry. (While I was saying these words, I begin to ask myself if the service employees are allowed to bring these rude questions to their customers)
Receptionist: If you would like to apply for the discount from ‘We Travel Together’ campaign, you are required to check-in before midnight, or else you will have to pay in full.
Me: Is that so? What am I going to do then?
Receptionist: That is your problem, don’t ask me.
Me: Okay…
Ending the conversation of November 18th, 2020
November 23rd, 2020. 18:40
I will not absolutely be arrived there before midnight, as I can only ask for an absence for the night shift on November 23rd, which will be off duty around 08:00. As I have to take some time for preparation, taking a shower, and pick up my family, I will surely get there late. I started to think that If I had to everything again in full, I might instead choose another place to stay.
I had made a call for inquiries on ‘We Travel Together’ to the TAT (Tourism Authority of Thailand) by dialing 1672, but they could not provide any information to me, so I call P’ Tuck instead.
Me: P’Tuck( I don’t even know how he is related to the resort), can I ask you something please? If I had applied for the discount from ‘We Travel Together’ campaign, do I have to pay again in full in the case I have checked in after midnight?
P’Tuck: Nope, you will only have to pay for the additional 40% that the government gave you as a discount.
Me: Oh. Okay, so be it. I'd like to inform you that I might be late for check-in.
P’Tuck: Okay, noted.
November 23rd, 2020. 20:18
Receptionist: (She called me) If you have arrived, dial this number. It will be my bedtime soon.
Me: Okay. (Slightly shock)
November 23rd, 2020. 01:43
I have arrived at the resort. Actually, I feel a little bit guilty as I had indeed arrived late. I made a call to the receptionist eight times, took me around 3-4 minutes before she answered, and opened the door for me.
Me: Which room included the extra bed that I request?
Shorthair employee: There is no extra bed.
Me: But I already made a request in advance!
Shorthair employee: Then wait, I will get it for you.
Me: Can I ask, what type of extra bed it will be?
Shorthair employee:
It is a 3-foot picnic bed.
Me: 3-foot? Who will sleep on the 3-foot bed?
Shorthair employee: It is large enough for a kid.
Me: But I had requested a bed for an adult!
Shorthair employee: Then it will be a mattress instead, but it will be a little hard to sleep on them.
Me: So be it, but there is also a bedsheet covering it, right?
Shorthair employee: No, there is not.
Me: Why?
Shorthair employee: We will not know where our customers will sleep.
Me: Normally, you do not cover the mattress with a bedsheet?
Shorthair employee: No.
Me: I feel that this is not very appropriate, you have not prepared anything for customers<<<< inwardly I’m very unsatisfied by either rude staff over the phone, not providing any drinking water, not providing the requested extra bed, and customers have to put bedsheet on by themself.
Shorthair employee: Okay. If you have any problem, discuss it with the receptionist tomorrow. I’m just an employee. By the way, did you also order breakfast?
>>Now I’m very frustrated<<
Me: Did I? ask yourself.
Shorthair employee: I don’t know, the staff hasn’t informed me.
Me: If I say I did, will you bring me tomorrow?
Shorthair employee: I don’t know.
Me: Maybe you can check this with the resort first, instead of asking from the customer.
Short hair employee: *walked out of the room*
Conversation ended
I’m both frustrated and shock. What should I do now? Asking my family to cover the bed by themselves seem a little not appropriate, so I have done that myself that night. Did I ask them to stay here for free? *feel like crying*
[CR] รีวิว นีลวัฒน์ ริเวอร์ไซด์ the neenlawat riverside resort สุราษฎร์ธานี ครั้งเดียวพอ
เรา : พอดีจะเช็กอินเรทนะคะ ประมานเที่ยงคืน หรือตีหนึ่ง เนื่องจากเดินทางไปไกล
ผญ Reception : โห ตีหนึ่งเลยหรอคะ ไม่เคยมีใครทำแบบนี้เลย
เรา : คือไม่สามารถเช็กอินเรทได้หรอคะ
ผญ Reception : มันก็ต้องได้แหละค่ะ
เรา : ต้องรบกวนด้วยจริงๆค่ะ ไปไกลเลยมากจากจันทบุรี ทำให้ไปถึงช้า
ผญ Reception : นี่ออกสายหรอคะ เลยถึงช้า
เรา : ลางานได้เท่านี้จริงๆค่ะ ไม่สามารถออกเร็วกว่านี้ได้จริงๆ (คิดในใจ คือพนักงานพูดแบบนี้กับลูกค้าได้ด้วยหรอ แต่ทำไงได้จองแล้ว )
ผญ Reception : เราเที่ยวด้วยกัน ต้องเช็กอิน ก่อนเที่ยงคืนนะคะ ไม่งั้นก็ต้องจ่ายค่าห้องเต็ม
เรา : หรอคะ แล้วต้องทำอย่างไรคะ
ผญ Reception : จริงๆน้องควรไปจัดการชีวิตตัวเองนะคะ ไม่ใช่มาถามพี่
เรา : ค่ะ
จบบทสนธนาของวันที่ 18 พย 63
23 พย 63 18.40 น
เราไปไม่ทันอยู่แล้วก่อนเที่ยงคืน เราหยุดได้ คือ เวรลงดึกของ 23 พย 63 ลงเวร 8.00 อาบน้ำเตรียมตัว ไปรับพ่อแม่ยาย อีกทั้งต้องหยุดเข้าห้องน้ำบ่อยเพราะมีผู้สูงอายุ มันกินเวลาเรทอยู่แล้ว ตอนนี้เริ่มมีความคิด คือถ้าเราต้องไปจ่ายค่าที่พักใหม่ทั้งหมด เราว่าเราหาที่นอนที่อื่นดีกว่า
เราได้โทรศัพท์หา การท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย (ททท.) เบอร์ 1672 สอบถามข้อมูลเกี่ยวกับเราเที่ยวด้วยกันเค้าไม่รู้ข้อมูลเกี่ยวกับด้านนี้เลย โทรศัพท์ call center เราเที่ยวด้วยกันไม่มีเจ้าหน้าที่รับ เราจึงโทรศัพท์หาพี่ตั๊ก
เรา : พี่ตั๊ก (ไม่รู้ว่าเป็นอะไรกับทางรีสอร์ท)สอบถามนะคะคือถ้าใช้สิทธิเราเที่ยวด้วยกัน เช็กอินหลังเที่ยงคืนต้องจ่ายค่าที่พักใหม่ทั้งหมดหรอคะ
พี่ตั๊ก : ไม่ใช่คับ คือจ่ายเพิ่มอีก 40% ที่รัฐออกให้
เรา : อ๋อค่ะ งั้นคงต้องเป็นแบบนั้น คือจะแจ้งว่าไปเรทนะคะ ไม่ทันจริงๆ
พี่ตั๊ก : อ่อ ได้คับ
23 พย 63 20.18 น
ผญ เจ้าหน้าที่รีสอร์ทโทรศัพท์มา : ถ้าลูกค้ามาถึงแล้ว โทรมาเบอร์นี้นะคะ จะนอนแล้ว
เรา : ค่ะ (เหวอนิดนึง)
23 พย 63 01.43 น มาถึงรีสอร์ท ก็รู้สึกผิดนะ เพราะมาช้าจริงๆ เราโทรศัพท์ 8 สาย ใช้เวลาในการโทร 3-4 นาที ถึงมีคนรับโทรศัพท์ มาเปิดห้องพัก
เรา : ห้องไหนที่จัดเตียงเสริมไว้หรอคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ไม่มีเตียงเสริมนะคะ
เรา : แต่ได้แจ้งล่วงหน้าไว้แล้วนะคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : หรอคะ เดี๋ยวเอามาให้ค่ะ
เรา : เตียงเสริมเป็นแบบไหนหรอคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : เป็นที่นอนปิกนิคบางๆ ขนาด 3ฟุต ค่ะ
เรา : 3 ฟุต นี่ปกติให้ใครนอนคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : เด็กก็นอนได้ค่ะ
เรา : แต่ที่แจ้งไว้เราเตียงเสริมผู้ใหญ่นะคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : งั้นก็ต้องเอาแบบฟูกหนาๆอ่ะค่ะ แต่จะแข็งหน่อย
เรา: คงต้องเป็นแบบนั้นอ่ะค่ะ ฟูกนี่มีผ้าปูที่นอนใช่ไหมคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ไม่มีค่ะ
เรา : ที่นอนปกติ ควรมีผ้าปูที่นอนด้วยมั้ยคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ค่ะ >> เค้าถือฟูก ผ้าปูที่นอน ผ้าห่ม หมอน วางไว้แล้วเดินออกไป แม่ยาย เรางงเลย
เรา : เอ่อ คือไม่ปูที่นอนให้หรอคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ไม่ปูค่ะ เพราะไม่รู้ลูกค้าจะนอนตรงไหน
เรา : ปกติไม่ปูหรอคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ไม่ปูค่ะ
เรา : คือตอนนี้จะไม่โอเครมากๆเลยนะคะ ทางรีสอร์ทดูไม่พร้อมสักอย่าง >>>ความคิดในใจ เราไม่โอเครมากๆทั้งทางโทรศัพท์ที่พูดกับเราไม่ค่อยดีเลย ที่นอนเสริมไม่ได้ น้ำให้ห้องไม่มี แถมลูกค้าต้องมาปูที่นอนเสริมเองอีก
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ค่ะ มีปัญหาอะไรคุยกับเคาว์เตอร์ตอนเช้าแล้วกันค่ะ ชั้นเป็นแค่ลูกจ้าง แล้วพรุ่งนี้มีอาหารเช้าด้วยมั้ย
>>ตอนนี้คือโมโหแล้วนะทุกคน<<
เรา : แล้วมีมั้ยคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : คือไม่รู้ค่ะ เค้าไม่ได้แจ้งไว้
เรา : คือ ถ้าลูกค้าบอกมี จะมีให้ใช่ไหมคะ
ผญผมสั้นลูกจ้าง : ก็ไม่ทราบค่ะ
เรา : คุณควรไปจัดการตัวเองกับทางรีสอร์ทก่อนไหมคะ ไม่ใช่มาถามลูกค้า
ผญผมสั้นลูกจ้างเดินออกไป
>>>จบบทสนธนา ก่อนนอนจ้า
ทั้งโมโหทั้งเหวอในเหวอไปอีกจ้า เอาไงดีจะให้พ่อแม่ ยายมาปูคงไม่ดีแน่ เรากางที่นอนเองปูเองเสร็จสับ คิดในใจ เฮ้อนี่เรามาขออาศัยเค้านอนหรอเนี่ย อย่าจะร้องไห้จริงๆ
>>>ขอไม่แนะนำรีสอร์ทนี้ค่ะ เพราะรีสอร์ทนี้กิริยามรรยาทของพนักงานยอดแย่ ถ้ารีสอร์ทไม่มีบริการเรื่องการปูที่นอนเสริม ก็ควรมีการแจ้งลูกค้าตั้งแต่แรก ไม่ใช่แจ้งหน้างาน และจริงๆดิฉันคิดว่าคุณควรปูที่นอนให้นะคะ เพราะคิดค่าเตียงเสริม 200 บาทไปแล้ว ดิฉันไม่โอเคค่ะ การบริการแย่มากระดับติดลบเลย และห้องพักมีขี้จิ๊กจกเยอะๆไปหน่อย
On November 18th. 2020, I have been trying to reserve two rooms with Neenlawat Riverside Resort via Agoda. However, as I have encountered a problem in the process of extra room reservation, trying to apply the discount from the ‘We Travel Together’ campaign into this booking, I decided not to make any confirmation yet. Soon after that I had made a call to the resort to inform them of the problem I faced when trying to add a request for an extra bed via the application. Mr.Tuck had advised me to make a reservation without adding anything with Agoda first, and then ask for an extra bed with the receptionist afterward. In which, I had done as advised and called a receptionist to inform her of name, check-in date and time, and the request for an extra bed for one room, in November 23rd, 2020.
Me: Hello! I'd like to request a late check-in, please? It is estimated to be around 24:00 to 01:00, as I have to travel quite far to get there.
Receptionist: Wow!? 01:00 AM? No one has ever done that before!
Me: Can it be done?
Receptionist: I can’t say no, can I?
Me: I am so sorry about this; I have to travel from Chanthaburi so it will take quite some time.
Receptionist: Can you arrive any earlier?
Me: I cannot ask for an absence from my company any earlier, so sorry. (While I was saying these words, I begin to ask myself if the service employees are allowed to bring these rude questions to their customers)
Receptionist: If you would like to apply for the discount from ‘We Travel Together’ campaign, you are required to check-in before midnight, or else you will have to pay in full.
Me: Is that so? What am I going to do then?
Receptionist: That is your problem, don’t ask me.
Me: Okay…
Ending the conversation of November 18th, 2020
November 23rd, 2020. 18:40
I will not absolutely be arrived there before midnight, as I can only ask for an absence for the night shift on November 23rd, which will be off duty around 08:00. As I have to take some time for preparation, taking a shower, and pick up my family, I will surely get there late. I started to think that If I had to everything again in full, I might instead choose another place to stay.
I had made a call for inquiries on ‘We Travel Together’ to the TAT (Tourism Authority of Thailand) by dialing 1672, but they could not provide any information to me, so I call P’ Tuck instead.
Me: P’Tuck( I don’t even know how he is related to the resort), can I ask you something please? If I had applied for the discount from ‘We Travel Together’ campaign, do I have to pay again in full in the case I have checked in after midnight?
P’Tuck: Nope, you will only have to pay for the additional 40% that the government gave you as a discount.
Me: Oh. Okay, so be it. I'd like to inform you that I might be late for check-in.
P’Tuck: Okay, noted.
November 23rd, 2020. 20:18
Receptionist: (She called me) If you have arrived, dial this number. It will be my bedtime soon.
Me: Okay. (Slightly shock)
November 23rd, 2020. 01:43
I have arrived at the resort. Actually, I feel a little bit guilty as I had indeed arrived late. I made a call to the receptionist eight times, took me around 3-4 minutes before she answered, and opened the door for me.
Me: Which room included the extra bed that I request?
Shorthair employee: There is no extra bed.
Me: But I already made a request in advance!
Shorthair employee: Then wait, I will get it for you.
Me: Can I ask, what type of extra bed it will be?
Shorthair employee:
It is a 3-foot picnic bed.
Me: 3-foot? Who will sleep on the 3-foot bed?
Shorthair employee: It is large enough for a kid.
Me: But I had requested a bed for an adult!
Shorthair employee: Then it will be a mattress instead, but it will be a little hard to sleep on them.
Me: So be it, but there is also a bedsheet covering it, right?
Shorthair employee: No, there is not.
Me: Why?
Shorthair employee: We will not know where our customers will sleep.
Me: Normally, you do not cover the mattress with a bedsheet?
Shorthair employee: No.
Me: I feel that this is not very appropriate, you have not prepared anything for customers<<<< inwardly I’m very unsatisfied by either rude staff over the phone, not providing any drinking water, not providing the requested extra bed, and customers have to put bedsheet on by themself.
Shorthair employee: Okay. If you have any problem, discuss it with the receptionist tomorrow. I’m just an employee. By the way, did you also order breakfast?
>>Now I’m very frustrated<<
Me: Did I? ask yourself.
Shorthair employee: I don’t know, the staff hasn’t informed me.
Me: If I say I did, will you bring me tomorrow?
Shorthair employee: I don’t know.
Me: Maybe you can check this with the resort first, instead of asking from the customer.
Short hair employee: *walked out of the room*
Conversation ended
I’m both frustrated and shock. What should I do now? Asking my family to cover the bed by themselves seem a little not appropriate, so I have done that myself that night. Did I ask them to stay here for free? *feel like crying*
CR - Consumer Review : กระทู้รีวิวนี้เป็นกระทู้ CR โดยที่เจ้าของกระทู้
ดูแผนที่ขนาดใหญ่ขึ้น