หนึ่งในโปรดิวเซอร์อัลบั้ม Thank U, Next อย่าง Michael "Mikey" Foster หนึ่งในทีม Social House ผู้ร่วมโปรดิวซ์เพลงอย่าง Goodnight n Go, 7 Rings และ Thank U, Next แอบถ่ายรูปอารีอาน่า กรานเด ศิลปินสาววัย 25 ปีขณะอยู่ในสตูดิโอ พร้อมเปิดเผยทางอินสตาแกรมว่า
"This what I be talkin bout. Hard work is what get u there. This girl got the all the records n chart love n she in here working after 2am doing her own edits n shit n making sure her shit is right. Literally has one of the dopest engineers in the world next to her but she can do it on her own. With that work ethic, it doesn’t matter what your voice sounds like, you will succeed. Literally this after a whole day of tour work and rehearsals.
If u dm me and ask for an opportunity, you better be working like her or get back to work."
"ขอพูดถึงเรื่องนี้หน่อยละกัน การทำงานหนักทำให้คนเราประสบความสำเร็จ ผู้หญิงคนนี้สร้างสถิติมากมาย และทำอันดับที่ดีบนชาร์ตเพลเพราะเธอมาที่สตูดิโอเพื่อทำผลงานตอนตีสอง ตัดเพลงเอง และทำให้มั่นใจว่าผลงานเธอถูกต้องที่สุด ถึงแม้จะมีโปรดิวเซอร์มือดีมากมายอยู่รอบข้างเธอ แต่เธอก็ยังพยายามด้วยตัวเอง
ไม่ว่าเสียงของคุณจะเป็นอย่างไร คุณก็จะประสบความสำเร็จแบบเธอได้ หากคุณมีจรรยาบรรณในการทำงานแบบนี้ โดยเฉพาะเมื่อเธอมาที่สตูดิโอหลังจากที่ซ้อมทัวร์เสร็จ
หากคุณส่งข้อความมาหาฉันเพื่อขอโอกาสร่วมงาน คุณควรจะทำงานหนักเหมือนเธอหรือไม่ก็กลับไปทำงานไปซะ"
นอกจากนี้ทางด้านโปรดิวเซอร์อีกคนอย่าง Savan Kotecha ผู้มีส่วนร่วมทำเพลงเพราะๆ มากมาย อาทิเช่น God Is A Woman, Bad Idea รวมถึง Ghostin ก็เปิดเผยทาง Rolling Stone ว่า
"She’s super musical. She’s a vocal savant. She does those harmonies, those vocal patterns – the thing at the end of “Ghostin” sings riff, she came up with that. She’ll comp her vocals. [Comping is a painstaking process of singing numerous takes and then fitting together bits and pieces from the best ones to make the final recording.] She knows every detail about her voice. “That note over there, that’s a little bit flat.” We’ll be like, “what? No it’s not.” She’s like, “yes it is, that little syllable there.”
"เธอมีความเป็นศิลปินสูงมาก เธอเซียนเรื่องเสียงมาก เธอทำฮาร์โมนี่ในตอนท้ายเพลง Ghostin เอง เธอมาถึงสตูดิโอแล้วบอกว่าจะเรียบเรียงเสียงเอง [การเรียบเรียงเสียง เป็นกระบวนการที่ต้องใช้ความพยายามอย่างมากในเสียงร้องหลายครั้ง จากนั้นนำส่วนที่เหมาะสมที่สุดมารวมกันเพื่อสร้างการบันทึกเสียงขั้นสุดท้าย] เธอรู้รายละเอียดทุกอย่างของเสียงเธอ เธอเคยบอกว่า 'ตรงนั้นเสียงมันต่ำกว่าโน๊ตปกตินะคะ' เราเลยบอกว่า 'เดี๋ยวนะ ไม่ใช่สักหน่อย' และเธอก็ตอบ 'จริงๆ นะคะ มันเพี้ยนตรงพยางค์นิดหน่อย'
The way that Jimi Hendrix was with a guitar, Ariana Grande is like that with vocals. When the producer or engineer is not understanding what she wants [from the vocal arrangement], she just goes, “do you mind if I sit and do it?” She’ll go into Pro Tools and fix it. She’s a master of the craft. I’ve been around some of the greatest singers of all time. I’ve never seen anything like this.
"จิมิ เฮนดริกซ์เก่งเรื่องกีตาร์ยังไง อารีอาน่าก็เก่งเรื่องเสียงยังงั้น ตอนโปรดิวเซอร์ไม่เข้าใจสิ่งที่เธอต้องการ (เรื่องการจัดการเสียง) เธอก็จะพูดทันทีว่า 'จะว่าอะไรไหมคะ ถ้าฉันนั่งแล้วทำเอง' เธอก็เข้าโปรแกรม Pro Tools ทำเอง (โปรแกรมทำงานด้านเสียงจากค่าย Avid) ผมทำงานกับนักร้องเจ๋งๆ หลายคนนะ แต่ไม่เคยเจอใครเป็นแบบนี้เลย"
ที่มา:
https://www.instagram.com/p/BuPBKgGBLp4/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=evkwr0isy4vy
และ
https://www.rollingstone.com/music/music-features/ariana-grande-thank-u-next-savan-kotecha-interview-791280/
หนึ่งในโปรดิวเซอร์อัลบั้ม Thank U, Next ของ Ariana Grande แอบถ่ายเธอพร้อมเปิดเผยเรื่องราวลับๆ ในสตูดิโอ
หนึ่งในโปรดิวเซอร์อัลบั้ม Thank U, Next อย่าง Michael "Mikey" Foster หนึ่งในทีม Social House ผู้ร่วมโปรดิวซ์เพลงอย่าง Goodnight n Go, 7 Rings และ Thank U, Next แอบถ่ายรูปอารีอาน่า กรานเด ศิลปินสาววัย 25 ปีขณะอยู่ในสตูดิโอ พร้อมเปิดเผยทางอินสตาแกรมว่า
"This what I be talkin bout. Hard work is what get u there. This girl got the all the records n chart love n she in here working after 2am doing her own edits n shit n making sure her shit is right. Literally has one of the dopest engineers in the world next to her but she can do it on her own. With that work ethic, it doesn’t matter what your voice sounds like, you will succeed. Literally this after a whole day of tour work and rehearsals.
If u dm me and ask for an opportunity, you better be working like her or get back to work."
"ขอพูดถึงเรื่องนี้หน่อยละกัน การทำงานหนักทำให้คนเราประสบความสำเร็จ ผู้หญิงคนนี้สร้างสถิติมากมาย และทำอันดับที่ดีบนชาร์ตเพลเพราะเธอมาที่สตูดิโอเพื่อทำผลงานตอนตีสอง ตัดเพลงเอง และทำให้มั่นใจว่าผลงานเธอถูกต้องที่สุด ถึงแม้จะมีโปรดิวเซอร์มือดีมากมายอยู่รอบข้างเธอ แต่เธอก็ยังพยายามด้วยตัวเอง
ไม่ว่าเสียงของคุณจะเป็นอย่างไร คุณก็จะประสบความสำเร็จแบบเธอได้ หากคุณมีจรรยาบรรณในการทำงานแบบนี้ โดยเฉพาะเมื่อเธอมาที่สตูดิโอหลังจากที่ซ้อมทัวร์เสร็จ
หากคุณส่งข้อความมาหาฉันเพื่อขอโอกาสร่วมงาน คุณควรจะทำงานหนักเหมือนเธอหรือไม่ก็กลับไปทำงานไปซะ"
นอกจากนี้ทางด้านโปรดิวเซอร์อีกคนอย่าง Savan Kotecha ผู้มีส่วนร่วมทำเพลงเพราะๆ มากมาย อาทิเช่น God Is A Woman, Bad Idea รวมถึง Ghostin ก็เปิดเผยทาง Rolling Stone ว่า
"She’s super musical. She’s a vocal savant. She does those harmonies, those vocal patterns – the thing at the end of “Ghostin” sings riff, she came up with that. She’ll comp her vocals. [Comping is a painstaking process of singing numerous takes and then fitting together bits and pieces from the best ones to make the final recording.] She knows every detail about her voice. “That note over there, that’s a little bit flat.” We’ll be like, “what? No it’s not.” She’s like, “yes it is, that little syllable there.”
"เธอมีความเป็นศิลปินสูงมาก เธอเซียนเรื่องเสียงมาก เธอทำฮาร์โมนี่ในตอนท้ายเพลง Ghostin เอง เธอมาถึงสตูดิโอแล้วบอกว่าจะเรียบเรียงเสียงเอง [การเรียบเรียงเสียง เป็นกระบวนการที่ต้องใช้ความพยายามอย่างมากในเสียงร้องหลายครั้ง จากนั้นนำส่วนที่เหมาะสมที่สุดมารวมกันเพื่อสร้างการบันทึกเสียงขั้นสุดท้าย] เธอรู้รายละเอียดทุกอย่างของเสียงเธอ เธอเคยบอกว่า 'ตรงนั้นเสียงมันต่ำกว่าโน๊ตปกตินะคะ' เราเลยบอกว่า 'เดี๋ยวนะ ไม่ใช่สักหน่อย' และเธอก็ตอบ 'จริงๆ นะคะ มันเพี้ยนตรงพยางค์นิดหน่อย'
The way that Jimi Hendrix was with a guitar, Ariana Grande is like that with vocals. When the producer or engineer is not understanding what she wants [from the vocal arrangement], she just goes, “do you mind if I sit and do it?” She’ll go into Pro Tools and fix it. She’s a master of the craft. I’ve been around some of the greatest singers of all time. I’ve never seen anything like this.
"จิมิ เฮนดริกซ์เก่งเรื่องกีตาร์ยังไง อารีอาน่าก็เก่งเรื่องเสียงยังงั้น ตอนโปรดิวเซอร์ไม่เข้าใจสิ่งที่เธอต้องการ (เรื่องการจัดการเสียง) เธอก็จะพูดทันทีว่า 'จะว่าอะไรไหมคะ ถ้าฉันนั่งแล้วทำเอง' เธอก็เข้าโปรแกรม Pro Tools ทำเอง (โปรแกรมทำงานด้านเสียงจากค่าย Avid) ผมทำงานกับนักร้องเจ๋งๆ หลายคนนะ แต่ไม่เคยเจอใครเป็นแบบนี้เลย"
ที่มา: https://www.instagram.com/p/BuPBKgGBLp4/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=evkwr0isy4vy
และ
https://www.rollingstone.com/music/music-features/ariana-grande-thank-u-next-savan-kotecha-interview-791280/