ขอรบกวนผู้ที่มีประสบการณ์ซื้อของจาก aliexpress หน่อยครับ เพราะเพิ่งจะสั่งซื้อครั้งแรก คือหลังจากซื้อหนึ่งวัน มีอีเมล์แจ้งว่า
Your Order ...xxxx... has been shipp
This is an e-mail notification to inform you that your order ...xxxx... has been shipped by the seller on 2018.06.13 00:44. You are advised to contact the seller for shipment information.
The Purchase Protection of order ...xxxx.... will end on 2018.08.12 00:44.
1. If you are satisfied with the items you have received, then you can click 'Confirm Order Received'.
2. If you have not received your items, or you are not satisfied with your items, you can click ’Open Dispute.’ before Purchase Protection deadline or Purchase will be automatically finalized.
3. If you would like to extend your Purchase Protection you can contact the seller directly or click 'Request to extend Purchase Protection' to ask for the seller's approval.
Please note if there is no action taken within Purchase Protection, your order will be automatically finalized with payment released.
คือผมลองอ่านดู ก็พอจะเข้าใจภาษาบ้างว่าของได้ส่งมาแล้ว และเกี่ยวกับการคุ้มครองการซื้อ ว่าจะสิ้นสุดวันที่ ๑๒ เดือน ๘
แต่กลัวว่าอ่านผิดพลาด แปลความหมายผิด แล้วจะมีปัญหาตามมา คืออยากทราบว่า.......ผมต้องทำอะไรบ้างครับตอนนี้....จาก ๓ ข้อ ข้างล่าง
จากข้อ ๑. ที่บอกว่าถ้าพอใจสินค้า ให้คลิกที่ confirm order received ผมเข้าใจว่ายังไม่ต้องคลิกทำอะไร เพราะยังไม่ได้รับของ ถูกต้องใช่ไหมครับ ???
สำหรับข้อ ๒. เข้าใจว่ายังไม่ต้องทำอะไรเหมือนกัน ???
สำหรับข้อ ๓. ขอคำแนะนำด้วยครับ ที่บอกว่า.... If you would like to extend your Purchase Protection....หมายถึงอะไรครับ???
ขอบคุณมากครับ
หลังจากซื้อของหนึ่งวันกับ aliexpress ได้รับอีเมล์แบบนี้ ต้องทำยังไงต่อครับ ???
Your Order ...xxxx... has been shipp
This is an e-mail notification to inform you that your order ...xxxx... has been shipped by the seller on 2018.06.13 00:44. You are advised to contact the seller for shipment information.
The Purchase Protection of order ...xxxx.... will end on 2018.08.12 00:44.
1. If you are satisfied with the items you have received, then you can click 'Confirm Order Received'.
2. If you have not received your items, or you are not satisfied with your items, you can click ’Open Dispute.’ before Purchase Protection deadline or Purchase will be automatically finalized.
3. If you would like to extend your Purchase Protection you can contact the seller directly or click 'Request to extend Purchase Protection' to ask for the seller's approval.
Please note if there is no action taken within Purchase Protection, your order will be automatically finalized with payment released.
คือผมลองอ่านดู ก็พอจะเข้าใจภาษาบ้างว่าของได้ส่งมาแล้ว และเกี่ยวกับการคุ้มครองการซื้อ ว่าจะสิ้นสุดวันที่ ๑๒ เดือน ๘
แต่กลัวว่าอ่านผิดพลาด แปลความหมายผิด แล้วจะมีปัญหาตามมา คืออยากทราบว่า.......ผมต้องทำอะไรบ้างครับตอนนี้....จาก ๓ ข้อ ข้างล่าง
จากข้อ ๑. ที่บอกว่าถ้าพอใจสินค้า ให้คลิกที่ confirm order received ผมเข้าใจว่ายังไม่ต้องคลิกทำอะไร เพราะยังไม่ได้รับของ ถูกต้องใช่ไหมครับ ???
สำหรับข้อ ๒. เข้าใจว่ายังไม่ต้องทำอะไรเหมือนกัน ???
สำหรับข้อ ๓. ขอคำแนะนำด้วยครับ ที่บอกว่า.... If you would like to extend your Purchase Protection....หมายถึงอะไรครับ???
ขอบคุณมากครับ