+++ รบกวนขอความช่วยเหลือครับ Ebay ไม่สามารถชำระเงินได้ คนขายก็จะ Report อย่างเดียว +++

กระทู้สนทนา
สวัสดีครับ ผมมีเรื่องปรึกษาครับ ไม่ทราบว่ามีใครเคยเคลส แบบผมไหมครับ

คนขายมารีพอร์ตว่ายังไม่จ่ายเงิน พอจะเข้าไปจ่ายเงิน กลับไม่พบปุ่มให้จ่าย แถมขึ้นสถานะว่าชำระเงินแล้ว

มีอัพเดทเมลมาจากก อีเบย์ รบกวนขอคำแนะนำหน่อยครับ ว่าผมต้องทำยังไงต่อครับ

1. ผมชนะการประมูลในอีเบย์ เมื่อวันที่ 6/06/2018 ต่อมาก็เข้าไปชำระเงินตามปกติ

2. วันนี้ ได้รับอีเมลรายงานจากคนขายว่า ยังไม่ได้ชำระเงิน พอเช็ตกับบัตรเครดิต ทางเจ้าของบัตรก็แจ้งว่าไม่มีการทำรายการเข้ามา

3. ผมจึงตัดสิใจทำรายการชำระเงินใหม่ โดยกดปุ่ม  Pay Now ตามอีเมลที่คนขายแจ้งมา



4. พอกดปุ่ม Pay Now แทนที่จะพาเข้าหน้าชำระเงิน กลับไปที่หน้ารายการสินค้า และหาเท่าไหร่ ก็หาปุ่มชำระเงินไม่เจอ

พอกดเข้าไปดูรายละเอียก ปรากฏว่า ระบบขึ้นรายการว่าชำระเงินแล้ว



///////////////////////////////////// Quote ////////////////////////////////////

Hello XXX,

Thank you for contacting eBay Customer Service. I understand that you’re corned since you can’t complete the payment for this item- 173342985327. My name is Ma ry and it's my pleasure to assist you.

I did check your account here  I can seยิ้ม that you’re trying to make a payment through outside of eBay and It’s not yet successfully paid yet. I've seen that the Unpaid Item case was opened through your seller's Unpaid Item Assistant. This is an automated tool that allows sellers to automatically file a case at a selected time when the system doesn't detect a payment of the item through PayPal.  Please be informed that this doesn’t necessarily mean that your seller is reporting you for non-payment, this is the way for a seller to claim back their Final Value fee so that they will not be double charged incase they wish to relist the item. I assure you that this reminder is only the first step in eBay's Resolution process and will not limit the use of your account.

In this case, the best thing you can do right now is to contact your seller. By doing this you will be able to inform them the payment you paid and what other option do you have for them.

In the event that the seller escalates this case and left you a record which they will be able to do on June 15, 2018, I will remove the Unpaid Item record from your account as I can confirm that you have done nothing wrong on this trade. The case will close automatically in 36 days from the date of purchase if the seller does not take any action and while this case may stay open for that duration, let me reassure you that it will have absolutely no negative impact on your account nor your ability to buy and sell on eBay. Again, may I stress that you need not worry as I will make sure this transaction will not leave a negative mark on your eBay account nor your excellent standing as an eBay member.

You may also consider responding to the reminder directly by going to the Resolution Centrยิ้ม's how:

1. Go to My eBay > Account > Resolution Centre.

2. Click 'Take action' and choose the option: Contact Seller

For more information about our Unpaid Item policy, copy this link into a new browser window:

http://pages.ebay.co.uk/help/policies/unpaid-item.html

Furthermore, in case that you will receive a notification that this case has put a record on your account, this doesn’t necessarily mean that I failed to fulfill my promise. It just so happen that I needed to wait for this case to be a record before the system gives me an option to get this Unpaid Item record removed out of your account.

As I've mentioned above, I assure you that I will closely monitor this Unpaid Item reminder and when this turned out to be an Unpaid Item record, I will be glad to remove it right away. Also, you may treat this case as cancelled and resolved.

I trust I have addressed all your queries, as always our aim is to assist you in the most efficient and professional manner. Thank you in advance for your understanding.

Kind regards,

Mar y G.

eBay Customer Service

/////////////////////////////////// Unquote /////////////////////////////////
แก้ไขข้อความเมื่อ
แสดงความคิดเห็น
อ่านกระทู้อื่นที่พูดคุยเกี่ยวกับ  eBay
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่