ได้รับMail จากappleว่ากดซื้อเพลง ทั้งๆที่ไม่ได้ใช้นานแล้ว

กระทู้คำถาม
พอดีเชคจากเมลเก่าคะ มันเพิ่งส่งมาวันที่15เดือนนี้ ว่าเราไปสั่งซื้อเพลง ละมีใบส่งมา เป็นกดสั่งจากไอโฟน7พลัส จากต่างประเทศด้วย-.-  ซึ่งเราเคยใช้แค่ 5s และก็เปลี่ยนโทรศัพท์ไปใช้รุ่นอื่นนานแล้ว มันมีให้กดแคนเซิล แต่มันบอกว่ากดภายใน24ชม กดไม่ทันก็เลยไม่ได้กดไป

พอลองถามแล้วคนอื่นบอกว่าเป็นอีเมลปลอม อยากทราบว่าจะเป็นไรมั้ยคะ บัญชีไม่ได้ผูกกับเครดิตหรือทรูวอลเลต มีแต่ที่อยู่ของเรากับชื่ออะคะ
ชื่อเรื่องในเมลเป้น AppleID Order <payment-creditcarde1257@no-reply-support-suspicious.retwet-asu.business>
เมลมันขึ้นว่าถึงอันนี้ support@apple.com

พอดีส่งรูปไม่ได้อะคะ

Dear Customer,

This email is to confirm that a single payment to Apple Music family membership was authorized.

Details regarding the transaction appear below:

Payment Amount: $109.99
Date of purchase: May 15,2018
Confirmation Number: 94718459

We've attached your order details document to this email.

Thank you.


--------------------------
อันนี้กดดูจากไฟล์ที่เมลส่งมาให้

Dear Customers,

Your Apple ID was used to sign in to the new device and make a payment via iTunes Storยิ้ม is details regarding the transaction:

* Item : Apple Music family membership

* Device : Iphone 7 Plus

* Status : Paid

* Total order amount : $109.99

* IP Address : 107.214.244.192

* Location : Tehachapi, CA, United States

* Browser : Safari

If you did not authorize this purchase, please use the CANCEL PAYMENT link below to report this payment and make payment cancellation.

Cancel Payment

You have 24 hour to cancel the order, we will not accept the cancellation of your order if it passes the specified time limit.

Regards,

The Appel Store team

สรุปคือปลอมใช่มั้ยคะ และเราไม่ต้องทำอะไรใช่มั้ย ค่าชำระจะส่งมาเก็บที่บ้านมั้ยคะ  กลัว T.T
แก้ไขข้อความเมื่อ
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่