เว็บขายของออนไลน์ตัดเงินเราโดนที่เราไม่ได้ทำธุรกรรมอะไรเลย

สวัสดีครับ ผมมีเรื่องอยากจะถามสมาชิกหรือผู้ที่เคยเจอเคสแบบนี้หน่อยครับ
เรื่องมีอยู่ว่า   เมื่อวันที่ 20/12/60  ผมได้ทำการซื้อของบนเว็บไซด์แห่งหนึ่งคือ www.1999.co.jp โดยมีการกดออเดอร์ไป สองครั้ง และมีการตัดเงินจากบัญชีแล้ว โดยมีข้อความเข้าว่า ได้มีการ ถอน/โอน ไป ตามยอดที่เรียกเก็บมา และมีอีเมล์มายืนยัน ออเดอร์ ตามปกติ ของการซื้อของออนไลน์ ซึ่งเว็บนี่ผมเคยสั่งของมาครั้งหนึ่งแล้ว ดูเหมือนไม่น่าจะมีปัญหาอะไร
แต่เมื่อวันที่ 21/12/60  ช่วงเวลา 13.59 น. ได้มีข้อความเข้ามาว่า ถอน/โอน จำนวนเงิน 2014.98 บาท ซึ่งผมก็ตกใจว่าโอนไปไหน ทั้งๆที่ยังไม่ได้ สั่งซื้ออะไรเพิ่มเติม หรือ ทำธุรกรรมใดๆทั้งสิ้น เมื่อเข้าไปเช็คใน statement ก็ปรากฏว่า เว็บ www.1999.co.jp หรือ Hobbysearch เป็นคนตัดยอดนี่ไป เลยเข้าไปเช็คในออเดอร์ ปรากฏว่าก็ไม่ได้มีอะไีแปลก ออเดอร์ก็ไม่ได้ซ้ำ มีออเดอร์เดิม ตามที่สั่งไปครั้งแรกเมื่อวันที่ 20/12/60 และไม่มีเมล์แจ้งมาจากทางผู้ขายเลยว่า มีการตัดยอดไปเนื่องจากอะไร ( บัตรที่ใช้ซื้อเป็นเดบิต และ เคยใช้งานเว็บนี่ด้วยบัตรนี่มาแล้ว 1 ครั้ง ไม่มีปัญหาใดๆ )  ก็เลยสงสัยว่าเกิดจากอะไร และมีสมาชิกท่านใดบ้างที่เคยเจอเคสแบบนี่ครับ   
ปล.ติดต่อธนาคารแล้ว ธนาคารให้แจ้งผู้ขาย แบะผู้ขายตอบกลับมาแล้วประมานนี้ครับ
"  Thank you very much for your inquiry, and we are sorry for any confusions.

Firstly, please do not worry, as we have checked your payment
and everything seems to be processed correctly.
Credit Card system can be complicated, so please excuse us
for our long explanation.


For orders with Credit Card selected for payment, our settlement company
uses the security system "3D Secure" for validation of payments.

This "3D Secure" system will make a provisional transaction (test charge)
when you place the order, for the order cost in case of
already released items, or minimum chargeable cost for reservations.
The payment will not be finalized by us until the order is ready,
but the provisional charge amount will be secured for us from your balance
so that you don't use it for other payments, as we may need to change
the amount to be charged for any reason such as combining shipments.

This means we have not received the payment yet, but the money
will appear to be deducted from your balance until we finalize
the payment, which will be done when your order is ready.

For more details, please check our FAQ article linked below.

[FAQ: Regarding Provisional Transaction (Credit Limit) ]
http://www.1999.co.jp/faq_e.asp?Typ1_c=101#pmtrpt


Please note that if you used a debit card for your payment,
it may take a while for the provisional transaction to be cancelled.
This is due to the nature of debit card being linked to your
bank fund rather than a credit balance, and the bank actually
deducts the provisional charge amount from your funds
rather than simply blocking the amount from being used for something else.

So they are required to "return" the payment, as they cannot simply
free the secured amount from a card balance like credit cards do,
and unfortunately the bank often takes some days for the return process.
For more details, please inquire to your bank as we believe
they should be more knowledgeable about this issue.


As time should settle this matter, we ask that you wait a while longer
for the provisional charge to be freed.
If you need to know how long it may take, this will depend
on the card you are using, so please check with your
card provider for more details.

If there is anything unclear that we may be able to explain further,
please feel free to contact us again. "

แบบนี้เราจะได้คืนชัวไหมครับ ?
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่