Apple ตอบกลับมาแบบนี้คือเราจะได้เงินคืนไหมคะ พอดีภาษาอังกฤษไม่ค่อยแข็งแรง

กระทู้คำถาม
คือเนื่องมาจากกระทู้ที่แล้ว https://ppantip.com/topic/37174330/comment4
เรารู้แล้วว่า มันโดนหักจากแอปอื่น เพราะมันต่อสมาชิกอัติโนมัติ เรายื่นเรื่องขอคืนเงินกับทาง Apple ไปแล้วค่ะ เค้าตอบกลับมาเเบบนี้ เราจะได้เงินคืนไหมคะ ?
ตอนนี้เราเช็คแล้วมันขึ้นตรงแอปเป็น Refunded ค่ะ คือเราต้องรอหรอคะ ? รบกวนผู้รู้ช่วยตอบเราหน่อย ขอบคุณมากๆเลยค่ะ
Thanks for choosing Apple.
Hi Ponnipa,

Thanks for contacting us.

I understand that you accidentally purchased the subscription “2months30days30." I’m glad to assist you to get your case resolved.

I've reviewed your case and have issued you a refund for the most recent subscription charge. I've also canceled your subscription.

Within ten business days, 989.00 THB should be posted to the payment method used to make the purchase.

For more information on managing your subscriptions, including how to cancel subscriptions, see this article:

http://support.apple.com/HT202039

Note: Deleting a subscription app won't stop the subscription. If you change or cancel an existing subscription you may not be able to resubscribe to the same subscription at the same price you previously paid. Your subscription will end at the next renewal date if you cancel it.

You may want to set your password preferences to always require your password when purchasing. When you make a purchase, you'll always be asked to enter your password, even if you're signed in with your Apple ID. See this article to find out how to manage your iTunes Store and App Store password preferences:

https://support.apple.com/HT204030

The iTunes Store provides a warning message that asks if you’re sure you want to buy an item. This warning can be turned off. If you’d like to make sure that this warning is on, you can reset the warnings by following the steps in this article:

https://support.apple.com/HT201620

You can also set restrictions on your iPhone, iPad, iPod touch, or Apple TV that will prevent purchasing. See the following articles to find out how:

https://support.apple.com/HT204396
https://support.apple.com/HT200198

For more information about subscriptions and purchases, see this page:

https://support.apple.com/billing

I am happy that I was able to help find a solution for you. If there is anything else we can help you with in the future, please feel welcome to contact us back.

Thank you for being a valued iTunes Store customer. Have an amazing day.

Regards,

Josselin
iTunes Store Customer Support
http://www.apple.com/support/itunes/ww
แก้ไขข้อความเมื่อ
คำตอบที่ได้รับเลือกจากเจ้าของกระทู้
ความคิดเห็นที่ 3
ทาง apple จะคืนเงินให้ตามที่ทางคุณแจ้งไป ภายใน 10 วันทำการ ตามที่ คห บนๆ บอกครับ ส่วน ข้อความ ย่อหน้าถัดมา เป็นข้อแนะนำจากทาง apple  
ว่า การลบแอพที่เรา สมัครหรือเผลอสมัคร จะไม่เป็นการยกเลิกการสมัครใช้แอพนั้นๆ และอาจทำให้การขอคืนเงินมีปัญหา เพราะอาจต้องรอหมดรอบที่เราสมัครใว้
      ทางแก้ที่ดีคือการตั้งค่าตามลิงค์ที่ทาง apple ส่งมาให้ดู ว่าการจะซื้อ IAP( In App Purchase)การซื้อในแอพ ต้องให้มีการให้ใส่ระหัส ทุกครั้งที่มีการกดซื้อ หรือสมัครการใช้งาน
     เวลาเรากดซื้อแอพ หรือ สิ่งของในแอพนั้นๆ มันจะขึ้นให้เราใส่ระหัส หรือ สแกนนิ้วก่อนซื้อทุกครั้ง เพื่อเป็นการป้องกันการซื้อแบบไม่ตั้งใจ หรือมีคนอื่นกดซื้อเมื่อนำเครื่องเราไปใช้ได้ เพราะ ถ้าไม่ใส่ระหัส หรือ สแกนลายนิ้วมือ มันจะซื้อไม่ได้ครับ

ดูให้ครบทุกลิงค์เลยมันมีประโยชน์กับผู้ใช้งาน Iphone ครับ


ปล. จริงๆ ถ้าเราจะให้ทาง apple ที่สิงค์โปร์โทรกลับมาหาเราก็ได้นะ มีเจ้าหน้าที่คนไทยคุยไม่ต้องกังวลว่าจะคุยไม่รู้เรื่องนะ  ได้เรื่องเร็วด้วย ส่วนอีเมลทาง apple ก็จะส่งแบบนี้ตามมาเพื่อเป็นการยืนยันการแก้ปัญหาครับ
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่