จากข่าวที่ กสทช. กะ Facebook Google กำลังงัดข้อกันอยู่
เป็นไปได้ไหมถ้าประเทศไทยจะให้จีนช่วยพัฒนา Search Engine, Social Network และ Youku เวอร์ชั่นไทยทำไทยใช้เพื่อจะได้ไม่ต้องง้อ Google Facebook อีกต่อไป เพราะถ้ารอให้ไทยพัฒนาเองน่าจะช้านานไม่ทันกาล ซื้อพี่จีนเอาน่าจะง่ายกว่า เหมือน รถถัง เรือดำน้ำ รถไฟฟ้าแรงสูง
- - -- - - - - - -- - - -- -
เอาละสิ! AIC ตัวแทน Facebook, Google แถลงกังวล กสทช.คุม OTT ทำไทยล้าหลัง
We are deeply concerned that Thailand is turning its back on innovation with the NBTC’s proposed regulation of OTT services. The proposed regulations do not put Thai businesses and innovators first; they instead increase their regulatory burden and potentially limit their ability to grow. The rules could also prevent millions of Thai people and enterprises from using open global platforms to build their businesses online. We are also concerned that the rules may be at odds with Thailand’s international agreements.
As background, below is a letter expanding on the reasons for our concern. We delivered this to the NBTC earlier today. You may use the following for context for your story as background:
29 June 2017
https://www.marketingoops.com/media-ads/social-media/aic-and-ott/
เป็นไปได้ไหมที่ไทยจะใช้พวก hao123 ,Spark browser , Youku โดยซื้อจากจีนมาทำเวอร์ชั่นไทย ?
เป็นไปได้ไหมถ้าประเทศไทยจะให้จีนช่วยพัฒนา Search Engine, Social Network และ Youku เวอร์ชั่นไทยทำไทยใช้เพื่อจะได้ไม่ต้องง้อ Google Facebook อีกต่อไป เพราะถ้ารอให้ไทยพัฒนาเองน่าจะช้านานไม่ทันกาล ซื้อพี่จีนเอาน่าจะง่ายกว่า เหมือน รถถัง เรือดำน้ำ รถไฟฟ้าแรงสูง
- - -- - - - - - -- - - -- -
เอาละสิ! AIC ตัวแทน Facebook, Google แถลงกังวล กสทช.คุม OTT ทำไทยล้าหลัง
We are deeply concerned that Thailand is turning its back on innovation with the NBTC’s proposed regulation of OTT services. The proposed regulations do not put Thai businesses and innovators first; they instead increase their regulatory burden and potentially limit their ability to grow. The rules could also prevent millions of Thai people and enterprises from using open global platforms to build their businesses online. We are also concerned that the rules may be at odds with Thailand’s international agreements.
As background, below is a letter expanding on the reasons for our concern. We delivered this to the NBTC earlier today. You may use the following for context for your story as background:
29 June 2017
https://www.marketingoops.com/media-ads/social-media/aic-and-ott/