ขออนุญาตมาเล่าให้ฟังครับ... เรื่องของอนาคตในไทย ก็ว่ากันต่อไป...
Proton to develop its first SUV based on Geely Boyue
การพัฒนารถ SUV รุ่นแรกของ Proton โดยการนำ Geely Boyue มาเป็นพื้นฐาน
ผลงานของ Geely ที่ทำไว้กับ Volvo นั้น
ได้เปิดตัว XC90, S90 และ XC60 โฉมใหม่ ดันยอดขายจาก 335,000 คันในปี 2009 เป็น 534,000 คันในปี 2016
ปัจจุบัน Geely มีพนักงานทั่วโลก 65,000 คน และมี Li Shu Fu เป็นผู้ก่อตั้ง และความสำเร็จที่ผ่านมานี้ คาดหวังว่าจะมาพลิกฟื้นให้กับ Proton ต่อไป
ต้องคอยติดตามชม... โดยเฉพาะ Dealer ในไทยที่รู้ๆ กัน...
สำหรับผม โดยสรุป... รถหน้าตาแบบนี้ มี option แบบนี้, เข้ามาเปิดตัวในไทยภายใต้ brand Proton เมื่อไร... น่าสนใจไม่น้อยครับ
เพราะส่วนตัวผมก็ใช้ exora turbo ... ซึ่งก็มีเสน่ห์ในตัวของมันเองอยู่ไม่น้อยทีเดียว... กับ option จัดเต็มของรถ
หวังเป็นอย่างยิ่งว่า สิ่งต่างๆ เหล่านี้ จะพลิกบทบาท และหลายๆ สิ่งเกิดขึ้นใหม่... เพื่อสร้างความเชื่อมั่นให้กับผู้บริโภคของไทยได้มากยิ่งขึ้นต่อไปครับ
ทั้งนี้แม้ว่า รถไฟฟ้ากำลังจะเข้ามามีบทบาทในอนาคตอันใกล้ก็ตาม.... แต่พลังงานดั้งเดิม ก็ยังคงต้องนำมาใช้เพื่อพลางต่อไป
At the announcement of the Proton-Geely deal, officials from Zhejiang Geely were present to provide the media with a little insight into the company’s background. Here’s a bit of trivia to start: the company was founded in 1986 as a refrigerator maker.
In terms of financials, Geely’s revenue has continuously grown over the years, from US$23 billion in 2011, to US$25.7 billion in 2014 and US$30.4 billion in 2016. The company was listed as a Fortune 500 company in 2016 (410th place), which also represents its fifth consecutive year it appeared on the acclaimed list by Fortune Magazine.
Furthermore, Geely’s share price on the Hong Kong Stock Exchange (0175.HK) has increased from HK$2.56 on May 23, 2012 to nearly five times that amount, HK$12.38 on April 23, 2017. As for May 19, 2017, Geely’s share price stands at HK$11.20, with a market capitalisation of HK$99.88 billion.
Geely’s growing sales volume is a strong factor for its good financials, where in 2016, the company managed to sell 765,851 vehicles, a 50% year-on-year increase. For 2017, the company’s sales target is set at one million units, while in the coming years, that number will balloon to 2.2 million vehicles yearly.
Following the announcement of the Geely-Proton agreement, we were treated to a short presentation of Proton’s future plans, which will involve the development of its first-ever SUV. The model will utilise the platform used on Geely’s best-selling model – the Boyue.
Measuring 4.5 metres long, the Boyue is designed by former Volvo designer Peter Horbury, who heads Geely’s design studios located in Gothenburg, Shanghai, Barcelona and Los Angeles.
In its domestic market, it is offered with a range of engines, including a 2.4 litre naturally-aspirated unit (162 hp/210 Nm) and a 1.8 litre turbo (163 hp/250 Nm). Transmission options include a six-speed manual or dual-clutch automatic, depending on engine choice.
The Geely Boyue also offers an impressive list of equipment like an eight-inch display screen, Apple CarPlay/Android Auto compatibility, and safety kit includes lane departure warning and adaptive cruise control (ACC), which allows the Boyue to match its highway cruise speed according to the car in front of it.
It wasn’t made clear how much of the Boyue design will be carried over into the Proton SUV, so we’ll have to wait and see how it shapes up. With the Boyue as a base, do you think Proton’s first-ever SUV could be one of the models that will revive the marque?
ขอบคุณสำหรับเนื้อที่ในการนำเสนอ ณ ที่นี้
และที่มาของแหล่งข้อมูลใหม่ๆ ครับ
https://paultan.org/2017/05/24/proton-to-develop-its-first-suv-based-on-geely-boyue/
https://paultan.org/2017/05/25/zhejiang-geely-a-brief-insight-into-protons-fsp/
Proton to develop its first SUV based on Geely Boyue
Proton to develop its first SUV based on Geely Boyue
การพัฒนารถ SUV รุ่นแรกของ Proton โดยการนำ Geely Boyue มาเป็นพื้นฐาน
ผลงานของ Geely ที่ทำไว้กับ Volvo นั้น
ได้เปิดตัว XC90, S90 และ XC60 โฉมใหม่ ดันยอดขายจาก 335,000 คันในปี 2009 เป็น 534,000 คันในปี 2016
ปัจจุบัน Geely มีพนักงานทั่วโลก 65,000 คน และมี Li Shu Fu เป็นผู้ก่อตั้ง และความสำเร็จที่ผ่านมานี้ คาดหวังว่าจะมาพลิกฟื้นให้กับ Proton ต่อไป
ต้องคอยติดตามชม... โดยเฉพาะ Dealer ในไทยที่รู้ๆ กัน...
สำหรับผม โดยสรุป... รถหน้าตาแบบนี้ มี option แบบนี้, เข้ามาเปิดตัวในไทยภายใต้ brand Proton เมื่อไร... น่าสนใจไม่น้อยครับ
เพราะส่วนตัวผมก็ใช้ exora turbo ... ซึ่งก็มีเสน่ห์ในตัวของมันเองอยู่ไม่น้อยทีเดียว... กับ option จัดเต็มของรถ
หวังเป็นอย่างยิ่งว่า สิ่งต่างๆ เหล่านี้ จะพลิกบทบาท และหลายๆ สิ่งเกิดขึ้นใหม่... เพื่อสร้างความเชื่อมั่นให้กับผู้บริโภคของไทยได้มากยิ่งขึ้นต่อไปครับ
ทั้งนี้แม้ว่า รถไฟฟ้ากำลังจะเข้ามามีบทบาทในอนาคตอันใกล้ก็ตาม.... แต่พลังงานดั้งเดิม ก็ยังคงต้องนำมาใช้เพื่อพลางต่อไป
At the announcement of the Proton-Geely deal, officials from Zhejiang Geely were present to provide the media with a little insight into the company’s background. Here’s a bit of trivia to start: the company was founded in 1986 as a refrigerator maker.
In terms of financials, Geely’s revenue has continuously grown over the years, from US$23 billion in 2011, to US$25.7 billion in 2014 and US$30.4 billion in 2016. The company was listed as a Fortune 500 company in 2016 (410th place), which also represents its fifth consecutive year it appeared on the acclaimed list by Fortune Magazine.
Furthermore, Geely’s share price on the Hong Kong Stock Exchange (0175.HK) has increased from HK$2.56 on May 23, 2012 to nearly five times that amount, HK$12.38 on April 23, 2017. As for May 19, 2017, Geely’s share price stands at HK$11.20, with a market capitalisation of HK$99.88 billion.
Geely’s growing sales volume is a strong factor for its good financials, where in 2016, the company managed to sell 765,851 vehicles, a 50% year-on-year increase. For 2017, the company’s sales target is set at one million units, while in the coming years, that number will balloon to 2.2 million vehicles yearly.
Following the announcement of the Geely-Proton agreement, we were treated to a short presentation of Proton’s future plans, which will involve the development of its first-ever SUV. The model will utilise the platform used on Geely’s best-selling model – the Boyue.
Measuring 4.5 metres long, the Boyue is designed by former Volvo designer Peter Horbury, who heads Geely’s design studios located in Gothenburg, Shanghai, Barcelona and Los Angeles.
In its domestic market, it is offered with a range of engines, including a 2.4 litre naturally-aspirated unit (162 hp/210 Nm) and a 1.8 litre turbo (163 hp/250 Nm). Transmission options include a six-speed manual or dual-clutch automatic, depending on engine choice.
The Geely Boyue also offers an impressive list of equipment like an eight-inch display screen, Apple CarPlay/Android Auto compatibility, and safety kit includes lane departure warning and adaptive cruise control (ACC), which allows the Boyue to match its highway cruise speed according to the car in front of it.
It wasn’t made clear how much of the Boyue design will be carried over into the Proton SUV, so we’ll have to wait and see how it shapes up. With the Boyue as a base, do you think Proton’s first-ever SUV could be one of the models that will revive the marque?
ขอบคุณสำหรับเนื้อที่ในการนำเสนอ ณ ที่นี้
และที่มาของแหล่งข้อมูลใหม่ๆ ครับ
https://paultan.org/2017/05/24/proton-to-develop-its-first-suv-based-on-geely-boyue/
https://paultan.org/2017/05/25/zhejiang-geely-a-brief-insight-into-protons-fsp/