คำตอบที่ได้รับเลือกจากเจ้าของกระทู้
ความคิดเห็นที่ 3
ผมเคยโดน ที่จริงมันไม่ใช่การแฮค การโดนไวรัสไรหรอก เพียงแต่ เจ้าของ คือคุณ ใช้หลายเครื่อง เข้าไป
และใช้แบบธรรมดาเกินไป มันต้องมี ppk คือคุณต้องเข้าใช้งาน terminal ssh ผ่าน servkey.ppk มันจะปลอดภัย
ถ้าเข้าไป log in root เข้าหลายครั้ง หลายเครื่อง ระบบ security ของมันจะเข้าใจว่าเป้นการ โจมตีระบบ มันจะรีบ disable เราครับ
อันนี้ประสบการตรงจากการใช้บริการจากเจ้านี้ จริงๆผมชอบเจ้านี่นะมันเร็ว โคตรเร็ว และบริหารจัดการง่าย
และใช้แบบธรรมดาเกินไป มันต้องมี ppk คือคุณต้องเข้าใช้งาน terminal ssh ผ่าน servkey.ppk มันจะปลอดภัย
ถ้าเข้าไป log in root เข้าหลายครั้ง หลายเครื่อง ระบบ security ของมันจะเข้าใจว่าเป้นการ โจมตีระบบ มันจะรีบ disable เราครับ
อันนี้ประสบการตรงจากการใช้บริการจากเจ้านี้ จริงๆผมชอบเจ้านี่นะมันเร็ว โคตรเร็ว และบริหารจัดการง่าย
แสดงความคิดเห็น
คัยใช้บริการ Digitalocean แล้วโดน locked แบบนี้บ้าง
รูปจาก เว็บ DigitalOcean ครับ
[img]http://image.free.in.th/v/2013/ic/151006123215.JPG[/img]
Email ที่แจ้งมาครับ
Hi there,
We are sorry to report that we have detected what appears to be a large flood of traffic from one or more of your servers that is disrupting the normal traffic flow for other users.
To prevent this traffic from causing further disruption, we have disabled the networking interface on the server or servers involved. In order to correct the issu is the direct link to the console of the affected droplet
Please take action at your earliest convenience in order to investigate and resolve the situation. Once this is done, if you determine the program was malicious, please also determine how this software came to be installed on your droplet and prevent it from being installed again in the future. As soon as this is done let us know and we will investigate re-enabling your networking.
If you need any guidance on how to find and resolve this issue, we recommend reviewing this:
https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-recover-from-a-compromised-droplet-sending-an-outgoing-flood-or-ddos
Please understand that this is a very serious issue as it negatively impacts our platform and your server. If you have any questions just let us know.
Thank you,
DigitalOcean Support