จองตั๋วฮ่องกงไว้แล้ว แต่มีอีเมล์แจ้งมาแบบนี้ ไม่เข้าใจครับ ช่วยหน่อยนะครับ

Dear Guest,
HK Express considers the safety and health of our Guests and crew to be our top priority.
With the current incident in Bangkok, HK Express is closely monitoring the situation and remains in close contact with the Hong Kong Government for any further potential changes.
As informed by the Security Bureau, the Red Outbound Travel Alert on Thailand (Bangkok) is in force; HK Express is implementing a Special Ticket Change Policy. Guests who planned their travel from / to Bangkok-Don Mueang (DMK) from 19 August till 24 October 2015 may avail of one of these options:
1. Change of travel date: All future travel must be completed on or before 24 October 2015;
OR
2. Change of destination: Guests may change their flights to other HK Express destinations with new departure date within 7 days of their original flight schedule.
For Option 1, Guests who have booked flights to/from Bangkok-Don Mueang (DMK) via HK Express official website for departure between 19 August and 24 October can now change their flights via the “Manage My Booking” portal on the website. Change fees will automatically be waived. Other Guests can either call to HK Express call centre or send an email with Booking Reference/PNR number, preferred travel dates and/or desired destinations to askus@hkexpress.com.
For Option 2, Guests can enjoy the best available rate by making a new booking with preferred destination via HK Express official website at least 3 days prior to the original departure date, followed by filling in the “Special Ticket Change Policy – Refund Application for Destination Change Form” which is available in the “Important Travel Notice” section of www.hkexpress.com. Please fill in and send the form back to askus@hkexpress.com within 24 hours after making the new booking. Any submission thereafter will not be accepted.
Only one of change can be made free of charge and a supplement for any difference in fares will apply. Any additional changes thereafter are subject to the normal fare rules and conditions of the fare purchased and booking subject to seat availability.
To change your booking via email, please fill the “Special Ticket Change Policy – Refund Application for Destination Change Form” as attached and email to askus@hkexpress.com. You will be contacted once it is being received.
Please note the following for using the “Manage My Booking” portal:
1. Bookings must be created online by IBE
2. Guests can only change dates, not destinations
3. Guests can only change dates via “Manage My Booking” portal up to 48 hours of departure
4. Free date changes are valid for Bookings made on or before 18 August 2015
5. Free date change only applicable for flights to/from Bangkok-Don Mueang (DMK)
6. Free date change only applicable for flights departing between 19 August 2015 and 24 October 2015
HK Express will continue to liaise with relevant Government departments and review the policy again before 31 August 2015.

คือผมได้ส่ง email ไปถามแล้วนะครับ แต่ยังไม่ได้อีเมล์ตอบกลับ รบกวนพี่ๆ ที่เข้าใจและถนัดกับงานสายการบินช่วยผมหน่อยนะครับ

1. ข้อความแบบนี้เป็นการแจ้ง Notice เท่านั้น ถ้าเรายังยืนยันที่จะไปวันและเวลาเดิม ก้อได้ใช่หรือไม่ครับ
2. ถ้าผมอยากจะเปลี่ยน Destination โดยใช้ Option1 คือผมสามารถเปลี่ยนได้ แต้ต้องเดินทางภายใน 7  วันจาก Booking date เดิม และจะไม่มีค่าใช้จ่ายใช่หรือเปล่าครับ ซึ่ง 7  วันนี้  ผมไม่เข้าใจว่า ก่อน หรือ หลัง ได้หรือเปล่า

ตอนนี้มี 3 ตัวเลือกที่คิดไว้คือ
1. ไปฮ่องกง วันและเวลาเดิม
2. ไปฮ่องกง เปลี่ยนวันและเวลา
3. เปลี่ยน Destination

รบกวนช่วยผมหน่อยนะครับ ข้อความที่ส่งมาศัพท์เวอร์วังอลังการมาก ผมงงมากเลยครับ ขอบคุณมากนะครับ

แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่