Conclusions
The effective management of HCW has significant environmental and socio-economic impacts. This study systematically reviewed scientific literature from the last 15 years and identified key practices and challenges, as well as potential areas for improvement.
The findings demonstrated that there are a number of challenges that have to be overcome (e.g. standardised definitions, appropriate segregation), at both the national and international level, before effective governance systems can be implemented.
However, two key points are important to not
: first, while there was a link identified between GNI and HDI, and HCWM, there is variation within and across countries in selected geographical regions. Second, and relatedly, there are good examples of best practice in a range of countries.
It is important therefore for there to be greater sharing of best practice and provision of support to enable more effective governance systems to be put in place. This support and sharing does not necessarily have to come from ‘developed’ countries, but rather could be through regional groupings.
Indeed, the development of regional clusters should be encouraged and facilitated. In addition, while a single reporting system covering all countries would be difficult, given national policies, there is an urgent need for greater harmonisation of reporting, for example, with regard to definitions and waste arisings.
It is only in this more holistic way, that there can be greater sharing of expertise, and more effective strategies and governance structures developed. A global effort should be dedicated to decouple economic resources and HCWM, through the development of new and sustainable HCWM systems.
There should be the development of innovative technologies for a
simpler and more effective waste segregation, sterilisation and reuse.
Finally, international treaties to standardise processes and equipment, and to phase out hazardous materials like the Minata Convention on Mercury, and the courage to propose and test trailblazing management system are just few of the innovations that would enable further improvements in HCWM, particularly amongst LMICs.
ตัวย่อ
GNI: gross national income
HCF: health-care facility
HCWM: health-care waste management
HDI: human development index
LMIC: low- and middle-income country
เป็นวิจัยต่างประเทศ เกี่ยวกับการจัดการขยะ เราแปลออกมาแล้วไม่ได้เรื่องเลย อ่านแล้วงงๆ ให้ google ช่วยแปลยิ่งงไปใหญ่
ใครพอที่ได้ภาษาอังกฤษ ช่วยแปลให้หน่อยนะจ๊ะ
++++++++++++++++++++
มั่วมากเลย
Conclusions
สรุปผลการวิจัย
The effective management of HCW has significant environmental and socio-economic impacts. This study systematically reviewed scientific literature from the last 15 years and identified key practices and challenges, as well as potential areas for improvement.
การจัดการที่มีประสิทธิภาพของ HCW มีผลกระทบต่อสิ่งแวดล้อมและทางเศรษฐกิจและสังคมอย่างมีนัยสำคัญ การศึกษาครั้งนี้เป็นการทบทวนวรรณกรรมทางวิทยาศาสตร์อย่างเป็นระบบในช่วงระยะเวลา 15 ปีที่ผ่านมาและมีการระบุการปฏิบัติที่สำคัญและความท้าทายเช่นเดียวกับพื้นที่ที่มีศักยภาพในการปรับปรุง
The findings demonstrated that there are a number of challenges that have to be overcome (e.g. standardised definitions, appropriate segregation), at both the national and international level, before effective governance systems can be implemented.
ผลการวิจัย แสดงให้เห็นว่ามีจำนวนไม่น้อยที่สามารถจะทำได้ (เช่น คำนิยาม มาตรฐาน การคัดแยก ที่เหมาะสม ) ทั้งในระดับ ชาติและระดับนานาชาติ ก่อนที่ ระบบ การกำกับดูแล ที่มีประสิทธิภาพ สามารถดำเนินการได้
However, two key points are important to not
: first, while there was a link identified between GNI and HDI, and HCWM, there is variation within and across countries in selected geographical regions. Second, and relatedly, there are good examples of best practice in a range of countries.
อย่างไรก็ตามมีจุดที่สำคัญ 2 จุด ที่ต้องรู้ในที่นี้ คือ ประการแรก การระบุความเชื่อมโยงระหว่าง GNI และ HDI และHCWM มี การเปลี่ยนแปลงภายในและระหว่างประเทศในระดับภูมิภาค ประการที่สอง เป็นเรื่องเกี่ยวเนื่อง และเป็นตัวตัวอย่างที่ดีในการปฏิบัติอย่างที่ดีที่สุดในระหว่างประเทศ
It is important therefore for there to be greater sharing of best practice and provision of support to enable more effective governance systems to be put in place. This support and sharing does not necessarily have to come from ‘developed’ countries, but rather could be through regional groupings.
มันจึงเป็นสิ่งสำคัญ ที่ควรส่งเสริมให้มีการใช้ให้มากขึ้น ใช้กระบวนการที่ดีที่สุด และการให้การสนับสนุน การใช้ระบบงาน การกำกับดูแลที่มีประสิทธิภาพ การสนับสนุน และการแบ่งปัน นี้ไม่จำเป็นต้องมาจากการ ' พัฒนา ' ประเทศ แต่อาจจะผ่านการคัดสรรในระดับภูมิภาค
Indeed, the development of regional clusters should be encouraged and facilitated. In addition, while a single reporting system covering all countries would be difficult, given national policies, there is an urgent need for greater harmonisation of reporting, for example, with regard to definitions and waste arisings.
อันที่จริง การพัฒนาในระดับภูมิภาค ควรอย่างยิ่งที่จะได้รับการส่งเสริมและอำนวยความสะดวก นอกจากนี้ การที่มีระบบการรายงานเพียงอย่างเดียวนั้น การที่จะให้ครอบคลุมทุกประเทศ เป็นเรื่องที่ยากมาก การกำหนดนโยบายระดับชาติจึงมีความจำเป็นอย่างเร่งด่วน รวมทั้งต้องมีการการประสานกันให้มากขึ้น ตัวอย่างเช่น เรื่องการกำจัดของเสีย
It is only in this more holistic way, that there can be greater sharing of expertise, and more effective strategies and governance structures developed. A global effort should be dedicated to decouple economic resources and HCWM, through the development of new and sustainable HCWM systems.
การใช้วิธีการแบบองค์รวมเท่านั้น ที่สามารถแบ่งปันความชำนาญให้เกิดขึ้นได้ และ การใช้กลยุทธ์ที่มีประสิทธิภาพให้มากขึ้น และ โครงสร้าง การกำกับดูแล การพัฒนา โลกจึงควรจะได้รับการใส่ใจ แยกจากทรัพยากรทางเศรษฐกิจชัดเจน และ HCWM ผ่าน การพัฒนาระบบ HCWM ใหม่และ การพัฒนาอย่างยั่งยืน
There should be the development of innovative technologies for a
simpler and more effective waste segregation, sterilisation and reuse.
จึงควรมี การพัฒนาเทคโนโลยี นวัตกรรมง่ายๆที่มีประสิทธิภาพ เพื่อช่วยในการคัดแยกขยะ การฆ่าเชื้อ รวมทั้งวิธีการนำกลับมาใช้ใหม่
Finally, international treaties to standardise processes and equipment, and to phase out hazardous materials like the Minata Convention on Mercury, and the courage to propose and test trailblazing management system are just few of the innovations that would enable further improvements in HCWM, particularly amongst LMICs.
สุดท้าย สนธิสัญญาระหว่างประเทศ จะเป็นสิ่งที่กำหนดมาตรฐาน กระบวนการ และควบคุม อุปกรณ์ วัสดุอันตราย เช่น อนุสัญญา minata ปรอท และถือเป็นความกล้าหาญ ในการเสนอ และ การทดสอบ ระบบการจัดการ trailblazing ซึ่งเป็นเพียงในไม่กี่นวัตกรรมที่จะช่วยปรับปรุงเพิ่มเติม ใน HCWM โดยเฉพาะอย่างยิ่ง ในหมู่ LMICs .
รบวนเพื่อนๆชาวพันทิป ช่วยแปลบทความภาษาอังกฤษนี้ ให้ด้วยจ้ะ
The effective management of HCW has significant environmental and socio-economic impacts. This study systematically reviewed scientific literature from the last 15 years and identified key practices and challenges, as well as potential areas for improvement.
The findings demonstrated that there are a number of challenges that have to be overcome (e.g. standardised definitions, appropriate segregation), at both the national and international level, before effective governance systems can be implemented.
However, two key points are important to not : first, while there was a link identified between GNI and HDI, and HCWM, there is variation within and across countries in selected geographical regions. Second, and relatedly, there are good examples of best practice in a range of countries.
It is important therefore for there to be greater sharing of best practice and provision of support to enable more effective governance systems to be put in place. This support and sharing does not necessarily have to come from ‘developed’ countries, but rather could be through regional groupings.
Indeed, the development of regional clusters should be encouraged and facilitated. In addition, while a single reporting system covering all countries would be difficult, given national policies, there is an urgent need for greater harmonisation of reporting, for example, with regard to definitions and waste arisings.
It is only in this more holistic way, that there can be greater sharing of expertise, and more effective strategies and governance structures developed. A global effort should be dedicated to decouple economic resources and HCWM, through the development of new and sustainable HCWM systems.
There should be the development of innovative technologies for a
simpler and more effective waste segregation, sterilisation and reuse.
Finally, international treaties to standardise processes and equipment, and to phase out hazardous materials like the Minata Convention on Mercury, and the courage to propose and test trailblazing management system are just few of the innovations that would enable further improvements in HCWM, particularly amongst LMICs.
ตัวย่อ
GNI: gross national income
HCF: health-care facility
HCWM: health-care waste management
HDI: human development index
LMIC: low- and middle-income country
เป็นวิจัยต่างประเทศ เกี่ยวกับการจัดการขยะ เราแปลออกมาแล้วไม่ได้เรื่องเลย อ่านแล้วงงๆ ให้ google ช่วยแปลยิ่งงไปใหญ่
ใครพอที่ได้ภาษาอังกฤษ ช่วยแปลให้หน่อยนะจ๊ะ
++++++++++++++++++++
มั่วมากเลย
Conclusions
สรุปผลการวิจัย
The effective management of HCW has significant environmental and socio-economic impacts. This study systematically reviewed scientific literature from the last 15 years and identified key practices and challenges, as well as potential areas for improvement.
การจัดการที่มีประสิทธิภาพของ HCW มีผลกระทบต่อสิ่งแวดล้อมและทางเศรษฐกิจและสังคมอย่างมีนัยสำคัญ การศึกษาครั้งนี้เป็นการทบทวนวรรณกรรมทางวิทยาศาสตร์อย่างเป็นระบบในช่วงระยะเวลา 15 ปีที่ผ่านมาและมีการระบุการปฏิบัติที่สำคัญและความท้าทายเช่นเดียวกับพื้นที่ที่มีศักยภาพในการปรับปรุง
The findings demonstrated that there are a number of challenges that have to be overcome (e.g. standardised definitions, appropriate segregation), at both the national and international level, before effective governance systems can be implemented.
ผลการวิจัย แสดงให้เห็นว่ามีจำนวนไม่น้อยที่สามารถจะทำได้ (เช่น คำนิยาม มาตรฐาน การคัดแยก ที่เหมาะสม ) ทั้งในระดับ ชาติและระดับนานาชาติ ก่อนที่ ระบบ การกำกับดูแล ที่มีประสิทธิภาพ สามารถดำเนินการได้
However, two key points are important to not: first, while there was a link identified between GNI and HDI, and HCWM, there is variation within and across countries in selected geographical regions. Second, and relatedly, there are good examples of best practice in a range of countries.
อย่างไรก็ตามมีจุดที่สำคัญ 2 จุด ที่ต้องรู้ในที่นี้ คือ ประการแรก การระบุความเชื่อมโยงระหว่าง GNI และ HDI และHCWM มี การเปลี่ยนแปลงภายในและระหว่างประเทศในระดับภูมิภาค ประการที่สอง เป็นเรื่องเกี่ยวเนื่อง และเป็นตัวตัวอย่างที่ดีในการปฏิบัติอย่างที่ดีที่สุดในระหว่างประเทศ
It is important therefore for there to be greater sharing of best practice and provision of support to enable more effective governance systems to be put in place. This support and sharing does not necessarily have to come from ‘developed’ countries, but rather could be through regional groupings.
มันจึงเป็นสิ่งสำคัญ ที่ควรส่งเสริมให้มีการใช้ให้มากขึ้น ใช้กระบวนการที่ดีที่สุด และการให้การสนับสนุน การใช้ระบบงาน การกำกับดูแลที่มีประสิทธิภาพ การสนับสนุน และการแบ่งปัน นี้ไม่จำเป็นต้องมาจากการ ' พัฒนา ' ประเทศ แต่อาจจะผ่านการคัดสรรในระดับภูมิภาค
Indeed, the development of regional clusters should be encouraged and facilitated. In addition, while a single reporting system covering all countries would be difficult, given national policies, there is an urgent need for greater harmonisation of reporting, for example, with regard to definitions and waste arisings.
อันที่จริง การพัฒนาในระดับภูมิภาค ควรอย่างยิ่งที่จะได้รับการส่งเสริมและอำนวยความสะดวก นอกจากนี้ การที่มีระบบการรายงานเพียงอย่างเดียวนั้น การที่จะให้ครอบคลุมทุกประเทศ เป็นเรื่องที่ยากมาก การกำหนดนโยบายระดับชาติจึงมีความจำเป็นอย่างเร่งด่วน รวมทั้งต้องมีการการประสานกันให้มากขึ้น ตัวอย่างเช่น เรื่องการกำจัดของเสีย
It is only in this more holistic way, that there can be greater sharing of expertise, and more effective strategies and governance structures developed. A global effort should be dedicated to decouple economic resources and HCWM, through the development of new and sustainable HCWM systems.
การใช้วิธีการแบบองค์รวมเท่านั้น ที่สามารถแบ่งปันความชำนาญให้เกิดขึ้นได้ และ การใช้กลยุทธ์ที่มีประสิทธิภาพให้มากขึ้น และ โครงสร้าง การกำกับดูแล การพัฒนา โลกจึงควรจะได้รับการใส่ใจ แยกจากทรัพยากรทางเศรษฐกิจชัดเจน และ HCWM ผ่าน การพัฒนาระบบ HCWM ใหม่และ การพัฒนาอย่างยั่งยืน
There should be the development of innovative technologies for a
simpler and more effective waste segregation, sterilisation and reuse.
จึงควรมี การพัฒนาเทคโนโลยี นวัตกรรมง่ายๆที่มีประสิทธิภาพ เพื่อช่วยในการคัดแยกขยะ การฆ่าเชื้อ รวมทั้งวิธีการนำกลับมาใช้ใหม่
Finally, international treaties to standardise processes and equipment, and to phase out hazardous materials like the Minata Convention on Mercury, and the courage to propose and test trailblazing management system are just few of the innovations that would enable further improvements in HCWM, particularly amongst LMICs.
สุดท้าย สนธิสัญญาระหว่างประเทศ จะเป็นสิ่งที่กำหนดมาตรฐาน กระบวนการ และควบคุม อุปกรณ์ วัสดุอันตราย เช่น อนุสัญญา minata ปรอท และถือเป็นความกล้าหาญ ในการเสนอ และ การทดสอบ ระบบการจัดการ trailblazing ซึ่งเป็นเพียงในไม่กี่นวัตกรรมที่จะช่วยปรับปรุงเพิ่มเติม ใน HCWM โดยเฉพาะอย่างยิ่ง ในหมู่ LMICs .