Air Asia ทำแบบนี้ถูกต้องแล้วเหรอ? เดือดมาก!!!

กระทู้คำถาม
**โดน Air Asia ยกเลิกไฟล์ทกะทันหัน แต่ลองกดจองอีกรอบเอาไปโก่งราคาเพิ่ม4เท่า แบบนี้เรียกร้องอะไรได้ไหมคะ

ก่อนอื่นขอเล่าก่อนค่ะว่า วันที่ 1 มิถุนายน 2558 ได้จองตั๋วเครื่องบินไปลงนาริตะ ญี่ปุ่น ขาไป(15มิย.58)- ขากลับ(29มิย.58) ซึ่งตอนจองขาไปราคา 4490 บาท และขากลับราคา 5233 บาท และได้จองเป็นที่เรียบร้อยแล้วค่ะ


แต่วันที่8มิย.58 (เวลา21:18)ได้มีข้อความดังนี้
Urgent!! Thai AirAsia X flight XJ606 from Bangkok (DMK) to Narita (NRT)on 15JUNE15 has been cancelled. For more information please contact call center +6625159999. Thank you.



และมี e-mail ตามมา(เวลา 21:29น.) ดังนี้
Dear Valued Guest,

We regret to inform you that flight XJ606, scheduled to depart from Bangkok (DMK) toNarita Airport (NRT) on 15 June 2015 has been cancelled due to operational reasons.  

Should you require assistance regarding the above, kindly visit our support channels listed below:

1.    Please contact Thai Air Asia X Call Center at +662-515-9999
2.    For any FAQ regarding AirAsia, please visit AskAirAsia
3.     Submit your enquiry via our e-form
4.     Live Chat (available via AskAirAsia when you login with your AirAsia member ID)
5.     For localized assistance, please check Contact Us page on our website (this does not apply to Malaysia and Singapore)
  
We deeply apologize for any inconvenience caused.

Yours Sincerely,
  Thai AirAsia X

Disclaimer: This e-mail and any files transmitted with it are confidential and may be privileged. It is intended solely for the above addressee. If you have received it in error please delete it and notify the sender. The unauthorised use, disclosure, copying, alteration or dissemination of any information in this e-mail is strictly forbidden. AirAsia accepts no liability whatsoever that may arise from or in connection with this e-mail and/or its contents.





จากนั้นเราเลยลองไปกดจองขาไปไฟล์ทเดิมวันที่ 15มิย.58 อีกครั้ง แต่ราคาได้เปลี่ยนเป็น 15,990 บาท(ราคา ณ วันที่ 8มิย.58) !!!!!!!!!!!!!

และเมื่อเราโทรไปเบอร์ที่แนบไว้ในอีเมลล์ ก็ไม่สามารถสอบถามได้เนื่องจากปิดให้บริการแล้วในวันนี้ (ข้องใจว่าเพิ่งส่งเมลล์มาปุ๊ป เราก็โทรปั้ป แต่ไม่มีพนักงานให้บริการ คืออะไร??)

**และที่ข้องใจกว่าคือทำไมราคาตั๋วเปลี่ยนไปเพิ่มขึ้นประมาณ 4 เท่าตัว ทั้งๆที่ราคาเดิมที่เราจองก็ไม่ใช่ Big sale หรือ Promotion อะไร
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่