ปกติมีใครอ่านข้อความพ่วงท้ายใน E-Ticket กันบ้างครับ

กระทู้สนทนา
บังเอิญวันนี้ได้อ่านเอกสารพ่วงท้ายของ E-ticket สายการไทย ก็พอจะเข้าใจว่ามีการกล่าวถึง มันอาจจะค่อนข้างยาวและเป็นภาษาอังกฤษ แต่ก็น่าจะลองอ่านดูบ้างเพราะเป็นประโยชน์ หลายครั้งผมเห็นคอมเพลนกันเยอะใน Pantip แต่ถ้าอ่านดู

ข้อความบางส่วนโดยเฉพาะเรื่องสัมภาระ

"CHECKED BAGGAGE WILL BE DELIVERED TO BEARER OF THE BAGGAGE CHECK. IN CASE OF DAMAGE TO BAGGAGE MOVING IN INTERNATIONAL TRANSPORTATION COMPLAINT MUST BE MADE IN WRITING TO CARRIER FORTHWITH AFTER DISCOVERY OF DAMAGE AND, AT THE LATEST, WITHIN SEVEN DAYS FROM RECEIPT; IN CASE OF DELAY, COMPLAINT MUST BE MADE WITHIN 21 DAYS FROM DATE THE BAGGAGE WAS DELIVERED. SEE TARIFF OR CONDITIONS OF CARRIAGE REGARDING NON-INTERNATIONAL TRANSPORTATION.

NOTICE OF BAGGAGE LIABILITY LIMITATIONS LIABILITY FOR LOSS, DELAY, OR DAMAGE TO BAGGAGE IS LIMITED UNLESS A HIGHER VALUE IS DECLARED IN ADVANCE AND ADDITIONAL CHARGES ARE PAID. FOR MOST INTERNATIONAL TRAVEL (INCLUDING DOMESTIC PORTIONS OF INTERNATIONAL JOURNEYS) THE LIABILITY LIMIT IS APPROXIMATELY US$ 9.07 PER POUND (US $ 20.00 PER KILO) FOR CHECKED BAGGAGE AND US$ 400.00 PER PASSENGER FOR UNCHECKED BAGGAGE. FOR TRAVEL WHOLLY BETWEEN U.S. POINTS, FEDERAL RULES REQUIRE ANY LIMIT ON AN AIRLINE'S BAGGAGE LIABILITY TO BE AT LEAST US$ 1250.00 PER PASSENGER. EXCESS VALUATION MAY BE DECLARED ON CERTAIN TYPES OF ARTICLES. SOME CARRIERS ASSUME NO LIABILITY FOR FRAGILE, VALUABLE ARTICLES. SOME CARRIERS ASSUME NO LIABILITY FOR FRAGILE, VALUABLE OR PERISHABLE ARTICLES. FURTHER INFORMATION MAY BE OBTAINED FROM THE CARRIER."

ผมไม่แน่ใจว่า Low Cost มีข้อความแนบท้ายรึเปล่า แต่ถ้ามีก็ลองเอามาแชร์กันดู
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่