*แก้ไขใหม่
ไม่ทราบว่าที่แปลมา เข้าใจถูกไหมครับ ขอรบกวนหน่อยครับ ขอบพระคุณครับ
As enrolment increases, retention rates continue to remain stagnate at universities in the United States.
ในขณะที่ผู้จดทะเบียนเป็นนักศึกษามีจำนวนเพิ่มขึ้น อัตราการคงอยู่ของนักศึกษาในมหาวิทยาลัยของสหรัฐอเมริกาก็ยังคงที่
This is true at Bowling Green State University (BGSU). BGSU is developing creative solutions to increase retention. BGSU Marketing and Communication handles a majority of campus communication using HTML emails, Facebook, Twitter and LinkedIn.
นี่เป็นสิ่งที่เกิดขึ้นที่มหาวิทยาลัยโบว์ลิงกรีน (บีจีเอ็ซยู) ซึ่งกำลังหาทางวิธีแก้อย่างสร้างสรรค์ในการเพิ่มการคงอยู่ของนักศึกษาโดยฝ่ายการตลาดและการสื่อสารของมหาวิทยาลัยรับผิดชอบเรื่องการสื่อสารภายในมหาวิทยาลัยเป็นส่วนใหญ่ โดยใช้อีเมล เฟสบุค ทวิสเตอร์ และ ลิงด์อิน
The purpose of this study is to examine Bowling Green State University’s students’ perception and common use of social media communication and perception of its impact on student retention communication.
จุดประสงค์ของการวิจัยนี้เพื่อศึกษาการสื่อสารสังคมออนไลน์และการรับรู้ถึงผลกระทบของอัตราการคงอยู่ของนักศึกษาในการสื่อสารของนักศึกษามหาวิทยาลัยโบว์ลิงกรีน
The objective was to analyze on-campus undergraduate students perceptions of social media for university communication and to support academic studies. An electronic email was sent to on-campus undergraduate students with a link to an online survey to participate.
วัตถุประสงค์ของการวิจัยครั้งนี้เพื่อวิเคราะห์นักศึกษาในระดับปริญญาตรีโดยใช้สังคมออนไลน์ในการติดต่อสื่อสารและช่วยเหลือทางวิชาการ โดยอีเมล์ถูกส่งไปยังนักศึกษาในระดับปริญญาตรีโดยมีลิ้งค์ไปยังงานวิจัยสำรวจออนไลน์เพื่อให้นักศึกษามีส่วนร่วมในการตอบแบบสอบถาม
This study displays the perceived value of Facebook to current on-campus BGSU students. These students spend large amounts of time on Facebook and use social media to support their academic work and to find out more about BGSU communications. Students spent little time using Twitter and LinkedIn and found little value in BGSU’s Twitter and LinkedIn.
การศึกษาครั้งนี้แสดงให้เห็นว่าเฟสบุคมีความสำคัญมากในมหาวิทยาลัยโบว์ลิงกรีน นักศึกษาส่วนใหญ่ใข้เวลามากกับเฟสบุคและใช้สังคมออนไลน์ในการช่วยเหลืองานทางวิชาการและค้นหาเกี่ยวกับการสื่อสารในมหาวิทยาลัยโบว์ลิงกรีนซึ่งนักศึกษาใช้ทวิตเตอร์และลิงด์อินไม่มากนัก และพบว่าการใช้ทวิตเตอร์และลิงด์อินของมหาวิทยาลัยมีประโยชน์ค่อนข้างน้อย
This data also displays the importance of HTML emails on campus. This information will influence the amount of resources given to these media at BGSU Marketing and Communication and recommendations made to the BGSU campus. To provide strong retention and other information to students this data is valuable to determining the right use of social media.
งานวิจัยชิ้นนี้ยังแสดงให้เห็นถึงความสำคัญของอีเมล์ในมหาวิทยาลัยด้วย ข้อมูลเหล่านี้จะเป็นแหล่งข้อมูลที่ให้กับฝ่ายการตลาดและการสื่อสารของมหาวิทยาลัยซึ่งรับผิดชอบเรื่องการสื่อสารภายในมหาวิทยาลัยและข้อเสนอแนะที่เกิดขึ้นกับในมหาวิทยาลัย การเตรียมพร้อมของนักศึกษาและข้อมูลอื่น ๆ ของนักศึกษา ข้อมูลเหล่านี้จะมีค่าในการตัดสินใจของสื่อสังคมออนไลน์
ขอรบกวนช่วยตรวจการแปลครับ
ไม่ทราบว่าที่แปลมา เข้าใจถูกไหมครับ ขอรบกวนหน่อยครับ ขอบพระคุณครับ
As enrolment increases, retention rates continue to remain stagnate at universities in the United States.
ในขณะที่ผู้จดทะเบียนเป็นนักศึกษามีจำนวนเพิ่มขึ้น อัตราการคงอยู่ของนักศึกษาในมหาวิทยาลัยของสหรัฐอเมริกาก็ยังคงที่
This is true at Bowling Green State University (BGSU). BGSU is developing creative solutions to increase retention. BGSU Marketing and Communication handles a majority of campus communication using HTML emails, Facebook, Twitter and LinkedIn.
นี่เป็นสิ่งที่เกิดขึ้นที่มหาวิทยาลัยโบว์ลิงกรีน (บีจีเอ็ซยู) ซึ่งกำลังหาทางวิธีแก้อย่างสร้างสรรค์ในการเพิ่มการคงอยู่ของนักศึกษาโดยฝ่ายการตลาดและการสื่อสารของมหาวิทยาลัยรับผิดชอบเรื่องการสื่อสารภายในมหาวิทยาลัยเป็นส่วนใหญ่ โดยใช้อีเมล เฟสบุค ทวิสเตอร์ และ ลิงด์อิน
The purpose of this study is to examine Bowling Green State University’s students’ perception and common use of social media communication and perception of its impact on student retention communication.
จุดประสงค์ของการวิจัยนี้เพื่อศึกษาการสื่อสารสังคมออนไลน์และการรับรู้ถึงผลกระทบของอัตราการคงอยู่ของนักศึกษาในการสื่อสารของนักศึกษามหาวิทยาลัยโบว์ลิงกรีน
The objective was to analyze on-campus undergraduate students perceptions of social media for university communication and to support academic studies. An electronic email was sent to on-campus undergraduate students with a link to an online survey to participate.
วัตถุประสงค์ของการวิจัยครั้งนี้เพื่อวิเคราะห์นักศึกษาในระดับปริญญาตรีโดยใช้สังคมออนไลน์ในการติดต่อสื่อสารและช่วยเหลือทางวิชาการ โดยอีเมล์ถูกส่งไปยังนักศึกษาในระดับปริญญาตรีโดยมีลิ้งค์ไปยังงานวิจัยสำรวจออนไลน์เพื่อให้นักศึกษามีส่วนร่วมในการตอบแบบสอบถาม
This study displays the perceived value of Facebook to current on-campus BGSU students. These students spend large amounts of time on Facebook and use social media to support their academic work and to find out more about BGSU communications. Students spent little time using Twitter and LinkedIn and found little value in BGSU’s Twitter and LinkedIn.
การศึกษาครั้งนี้แสดงให้เห็นว่าเฟสบุคมีความสำคัญมากในมหาวิทยาลัยโบว์ลิงกรีน นักศึกษาส่วนใหญ่ใข้เวลามากกับเฟสบุคและใช้สังคมออนไลน์ในการช่วยเหลืองานทางวิชาการและค้นหาเกี่ยวกับการสื่อสารในมหาวิทยาลัยโบว์ลิงกรีนซึ่งนักศึกษาใช้ทวิตเตอร์และลิงด์อินไม่มากนัก และพบว่าการใช้ทวิตเตอร์และลิงด์อินของมหาวิทยาลัยมีประโยชน์ค่อนข้างน้อย
This data also displays the importance of HTML emails on campus. This information will influence the amount of resources given to these media at BGSU Marketing and Communication and recommendations made to the BGSU campus. To provide strong retention and other information to students this data is valuable to determining the right use of social media.
งานวิจัยชิ้นนี้ยังแสดงให้เห็นถึงความสำคัญของอีเมล์ในมหาวิทยาลัยด้วย ข้อมูลเหล่านี้จะเป็นแหล่งข้อมูลที่ให้กับฝ่ายการตลาดและการสื่อสารของมหาวิทยาลัยซึ่งรับผิดชอบเรื่องการสื่อสารภายในมหาวิทยาลัยและข้อเสนอแนะที่เกิดขึ้นกับในมหาวิทยาลัย การเตรียมพร้อมของนักศึกษาและข้อมูลอื่น ๆ ของนักศึกษา ข้อมูลเหล่านี้จะมีค่าในการตัดสินใจของสื่อสังคมออนไลน์