สมาคมแบดมินตันแห่งสาธารณรัฐประชาชนจีน ร่วมกับผู้สนับสนุนหลัก คือ บริษัท เรด บูล ไชน่า จำกัด เจ้าของผลิตภัณฑ์เครื่องดื่ม “เรด บูล”
หรือ “กระทิงแดง” กำหนดจัดการแข่งขันแบดมินตัน “เรด บูล ไชน่า” ทัวร์นาเม้นต์ ค.ศ.2014 ระหว่างวันที่ 22 มีนาคมถึง 20 กรกฎาคม 2557 โดยมี
นักแบดมินตันชาย-หญิงมากกว่า 60,000 คน เข้าแข่งขัน 7 ประเภท คือ ทีมชาย,ทีมหญิง,ชายเดี่ยว,หญิงเดี่ยว,ชายคู่,หญิงคู่ และคู่ผสม
แบดมินตัน “เรด บูล ไชน่า” รายการนี้ แบ่งการแข่งขันออกเป็น 3 รอบ
รอบแรกเป็นการแข่งขันรอบคัดเลือกระหว่างเมือง ซึ่งใช้สนามแข่งขันทั้งหมดใน 195 เมืองทั่วแผ่นดินใหญ่ คัดเลือกผู้ชนะเลิศแต่ละประเภทไป
แข่งขันรอบสอง
หรือรอบชิงแชมป์ภูมิภาค ซึ่งแบ่งออกเป็น 8 ภูมิภาคทั่วประเทศ คัดเลือกเอาผู้ชนะเลิศแต่ละภูมิภาค เข้ารอบสุดท้าย
หรือรอบชิงชนะเลิศแห่งชาติ หรือ “ซูเปอร์ ไฟนัล”
ซึ่งผู้ชนะเลิศและทีมชนะเลิศทุกประเภท จะได้รางวัลและได้สิทธิเป็นตัวแทนสาธารณรัฐประชาชนจีน ไปแข่งขันกับทีมแชมป์แบดมินตันสมัครเล่นของเดนมาร์ก และชมการแข่งขันแบดมินตันชิงแชมป์โลก ค.ศ.2014 ที่กรุงโคเปนเฮเก้น เดนมาร์ค ระหว่างวันที่ 25-31 สิงหาคม 2557 ต่อไป
ทั้งนี้ “เรด บูล ไชน่า” เซ็นสัญญาเป็นผู้สนับสนุนหลักของ สมาคมแบดมินตันและทีมแบดมินตันจีน พร้อมจัดการแข่งขันแบดมินตัน
“เรด บูล ไชน่า” ตั้งแต่ ค.ศ. 2008 เป็นต้นมาจนถึงปัจจุบัน ทำให้แบดมินตัน “เรด บูล ไชน่า” ทำสถิติเป็นการแข่งขันที่มีนักแบดมินตันเข้าแข่งขันมาก
ที่สุดในโลกมาโดยตลอด และมีแนวโน้มว่าจะมีนักแบดมินตันมากถึง 100,000 คน ภายในปีสองปีนี้ เพราะรายการนี้ได้รับความนิยมเป็นอย่างสูง
นายโทมัส ลุนด์ เลขาธิการสหพันธ์แบดมินตันโลกชาวสวีดิชเปิดเผยว่า ทึ่งมากที่จีนกับ “เรดบูล” สามารถจัดการแข่งขันได้ดีมาก ทั้งด้านปริมาณและด้านคุณภาพ จนกลายเป็นต้นแบบของการพัฒนากีฬาแบดมินตันในระดับพื้นฐาน สำหรับสหพันธ์และทุกชาติที่สนใจได้อย่างเป็นรูปแบบอีกด้วย
ส่วน ลี ยอง ปอ หัวหน้าโค้ชแบดมินตันทีมชาติของจีนเปิดเผยว่า ในช่วงเวลาไม่กี่ปีที่แบดมินตันรายการนี้จัดขึ้นมา ปรากฏว่ามีนักแบดมินตัน
รุ่นใหม่ที่มีศักยภาพ และมีคุณภาพ ได้รับการคัดเลือกไปร่วมทีมระดับเมือง ระดับมณฑล รวมทั้งสโมสรระดับอาชีพต่างๆ อย่างมากมาย เมื่อนักแบดฯ
เหล่านั้น ผ่านการขัดเกลาอีกระยะหนึ่ง ก็จะกลายเป็นวัตถุดิบชั้นดีสำหรับวงการแบดมินตันจีน และทีมชาติจีนในอนาคตอย่างแน่นอน
Sport Classic 19 มี.ค. 2014
Red Bull badminton city contest(China) promo
cr. youtube LingBin Qiu
My TVC for Red Bull feat. Lin Dan 林丹 "Steps to Victory"
cr. youtube RageHimself
Lin Dan on Red Bull commercial
cr. youtube KaizerDraco
Buddhism and Badminton presented by Redbull China
cr. youtube BadmintonWorld.tv
Pearl Linguistics @ REDBULL FINALS CUP pt 2
cr. youtube Stephen Zhao
รายละเอียดเพิ่มเติม เผื่อใครพอเข้าใจ
RedBull China Scores Big With “Super Final”
Following the successful “RedBull Super Final” tournament recently, BWF Major Events sponsor – RedBull China – is eager to host more great activations to celebrate and promote badminton.
Thrilled by public response to the fourth annual countrywide battle for amateur badminton supremacy – which ended in victory for Suzhou Huang Jia Zhu Zhai Club – RedBull China is eager to strengthen its partnership with the Badminton World Federation (BWF) by raising badminton’s profile through its community-based project and strategically linking it to elite events.
Held to coincide with the Wang Lao Ji BWF World Championships in Guangzhou, China, earlier this month, the “RedBull Super Final” brought together four amateur finalists, the surviving teams from several rounds of zonal competition, to vie for the title at Shaw Sports Complex in Jinan University, Guangzhou on Saturday 3 August. An estimated 6,000 teams had started the tournament four months earlier and now it would be seen who ultimately prevailed.
The finalists had the pleasure of having some of badminton’s and China’s best players assigned to them as mentors/coaches: east - Cai Yun; north - Fu Haifeng; south - Chen Long; and west - Li Xuerui. China’s Head Coach Li Yongbo and BWF Secretary General Thomas Lund were also on hand to present medals and awards.
In the end, Suzhou (east) outlasted their rivals to lift the championship and to earn the honour of being hosted at the Wang Lao Ji BWF World Championships finals where their players hit shuttles into the crowd to mark the start of the last day’s action. One team member also participated in the presentation ceremonies.
De Xun Yang Guang Club and Yang Quan Badminton Club placed second and third respectively in the “RedBull Super Final”.
This was the fourth grassroots tournament hosted by RedBull China and it has grown appreciably since its inception in 2010 in which more than 2,500 amateur badminton enthusiasts competed. A year later, the concept evolved into China’s first national team competition, featuring an estimated 500,000 persons representing 3,500 teams from 17 provinces.
Last year, the scale of the event skyrocketed with matches being held in 28 provinces and 400,000 players participating. As a special treat to dovetail with the 2012 Olympics, the final was held in London at Central Hall in Westminster on Monday 6 August; the day after Olympic badminton concluded.
This season, the "Redbull Super Final" continued bold innovations, changing from its previous format of one match of Men’s Singles, Men’s Doubles and Mixed Doubles to a unique format featuring two matches in each of those three disciplines and – if necessary – one Women’s Singles match to decide the winner. In other words, teams had to win four out of seven matches. More than 500,000 amateur players took part, representing 163 cities in 30 provinces.
RedBull China’s Sports Marketing Director Mrs. Joan Zhang noted “more than 100 million people in China play badminton...not only for fun but because it’s good for their health”.
She said RedBull China wants to capitalise on the country’s badminton craze and has sought to create a unique event which everyone can enjoy and relishes the opportunity to partner with BWF.
“RedBull China has been an official partner for the Major Events – Sudirum Cup, Thomas-Uber Cup and World Championship – and we truly appreciate all BWF’s efforts in bringing badminton to a higher level internationally.
“In the near future, RedBull China wants to create more association with world-class badminton events to generate more great experiences for fans,” stated Zhang.
http://www.bwfbadminton.org/news_item.aspx?id=76424
Red Bull China Badminton ! หนทางสู่ดวงดาวของนักแบตรุ่นใหม่
สมาคมแบดมินตันแห่งสาธารณรัฐประชาชนจีน ร่วมกับผู้สนับสนุนหลัก คือ บริษัท เรด บูล ไชน่า จำกัด เจ้าของผลิตภัณฑ์เครื่องดื่ม “เรด บูล”
หรือ “กระทิงแดง” กำหนดจัดการแข่งขันแบดมินตัน “เรด บูล ไชน่า” ทัวร์นาเม้นต์ ค.ศ.2014 ระหว่างวันที่ 22 มีนาคมถึง 20 กรกฎาคม 2557 โดยมี
นักแบดมินตันชาย-หญิงมากกว่า 60,000 คน เข้าแข่งขัน 7 ประเภท คือ ทีมชาย,ทีมหญิง,ชายเดี่ยว,หญิงเดี่ยว,ชายคู่,หญิงคู่ และคู่ผสม
แบดมินตัน “เรด บูล ไชน่า” รายการนี้ แบ่งการแข่งขันออกเป็น 3 รอบ
รอบแรกเป็นการแข่งขันรอบคัดเลือกระหว่างเมือง ซึ่งใช้สนามแข่งขันทั้งหมดใน 195 เมืองทั่วแผ่นดินใหญ่ คัดเลือกผู้ชนะเลิศแต่ละประเภทไป
แข่งขันรอบสอง
หรือรอบชิงแชมป์ภูมิภาค ซึ่งแบ่งออกเป็น 8 ภูมิภาคทั่วประเทศ คัดเลือกเอาผู้ชนะเลิศแต่ละภูมิภาค เข้ารอบสุดท้าย
หรือรอบชิงชนะเลิศแห่งชาติ หรือ “ซูเปอร์ ไฟนัล”
ซึ่งผู้ชนะเลิศและทีมชนะเลิศทุกประเภท จะได้รางวัลและได้สิทธิเป็นตัวแทนสาธารณรัฐประชาชนจีน ไปแข่งขันกับทีมแชมป์แบดมินตันสมัครเล่นของเดนมาร์ก และชมการแข่งขันแบดมินตันชิงแชมป์โลก ค.ศ.2014 ที่กรุงโคเปนเฮเก้น เดนมาร์ค ระหว่างวันที่ 25-31 สิงหาคม 2557 ต่อไป
ทั้งนี้ “เรด บูล ไชน่า” เซ็นสัญญาเป็นผู้สนับสนุนหลักของ สมาคมแบดมินตันและทีมแบดมินตันจีน พร้อมจัดการแข่งขันแบดมินตัน
“เรด บูล ไชน่า” ตั้งแต่ ค.ศ. 2008 เป็นต้นมาจนถึงปัจจุบัน ทำให้แบดมินตัน “เรด บูล ไชน่า” ทำสถิติเป็นการแข่งขันที่มีนักแบดมินตันเข้าแข่งขันมาก
ที่สุดในโลกมาโดยตลอด และมีแนวโน้มว่าจะมีนักแบดมินตันมากถึง 100,000 คน ภายในปีสองปีนี้ เพราะรายการนี้ได้รับความนิยมเป็นอย่างสูง
นายโทมัส ลุนด์ เลขาธิการสหพันธ์แบดมินตันโลกชาวสวีดิชเปิดเผยว่า ทึ่งมากที่จีนกับ “เรดบูล” สามารถจัดการแข่งขันได้ดีมาก ทั้งด้านปริมาณและด้านคุณภาพ จนกลายเป็นต้นแบบของการพัฒนากีฬาแบดมินตันในระดับพื้นฐาน สำหรับสหพันธ์และทุกชาติที่สนใจได้อย่างเป็นรูปแบบอีกด้วย
ส่วน ลี ยอง ปอ หัวหน้าโค้ชแบดมินตันทีมชาติของจีนเปิดเผยว่า ในช่วงเวลาไม่กี่ปีที่แบดมินตันรายการนี้จัดขึ้นมา ปรากฏว่ามีนักแบดมินตัน
รุ่นใหม่ที่มีศักยภาพ และมีคุณภาพ ได้รับการคัดเลือกไปร่วมทีมระดับเมือง ระดับมณฑล รวมทั้งสโมสรระดับอาชีพต่างๆ อย่างมากมาย เมื่อนักแบดฯ
เหล่านั้น ผ่านการขัดเกลาอีกระยะหนึ่ง ก็จะกลายเป็นวัตถุดิบชั้นดีสำหรับวงการแบดมินตันจีน และทีมชาติจีนในอนาคตอย่างแน่นอน
Sport Classic 19 มี.ค. 2014
Red Bull badminton city contest(China) promo
cr. youtube LingBin Qiu
My TVC for Red Bull feat. Lin Dan 林丹 "Steps to Victory"
cr. youtube RageHimself
Lin Dan on Red Bull commercial
cr. youtube KaizerDraco
Buddhism and Badminton presented by Redbull China
cr. youtube BadmintonWorld.tv
Pearl Linguistics @ REDBULL FINALS CUP pt 2
cr. youtube Stephen Zhao
รายละเอียดเพิ่มเติม เผื่อใครพอเข้าใจ
RedBull China Scores Big With “Super Final”
Following the successful “RedBull Super Final” tournament recently, BWF Major Events sponsor – RedBull China – is eager to host more great activations to celebrate and promote badminton.
Thrilled by public response to the fourth annual countrywide battle for amateur badminton supremacy – which ended in victory for Suzhou Huang Jia Zhu Zhai Club – RedBull China is eager to strengthen its partnership with the Badminton World Federation (BWF) by raising badminton’s profile through its community-based project and strategically linking it to elite events.
Held to coincide with the Wang Lao Ji BWF World Championships in Guangzhou, China, earlier this month, the “RedBull Super Final” brought together four amateur finalists, the surviving teams from several rounds of zonal competition, to vie for the title at Shaw Sports Complex in Jinan University, Guangzhou on Saturday 3 August. An estimated 6,000 teams had started the tournament four months earlier and now it would be seen who ultimately prevailed.
The finalists had the pleasure of having some of badminton’s and China’s best players assigned to them as mentors/coaches: east - Cai Yun; north - Fu Haifeng; south - Chen Long; and west - Li Xuerui. China’s Head Coach Li Yongbo and BWF Secretary General Thomas Lund were also on hand to present medals and awards.
In the end, Suzhou (east) outlasted their rivals to lift the championship and to earn the honour of being hosted at the Wang Lao Ji BWF World Championships finals where their players hit shuttles into the crowd to mark the start of the last day’s action. One team member also participated in the presentation ceremonies.
De Xun Yang Guang Club and Yang Quan Badminton Club placed second and third respectively in the “RedBull Super Final”.
This was the fourth grassroots tournament hosted by RedBull China and it has grown appreciably since its inception in 2010 in which more than 2,500 amateur badminton enthusiasts competed. A year later, the concept evolved into China’s first national team competition, featuring an estimated 500,000 persons representing 3,500 teams from 17 provinces.
Last year, the scale of the event skyrocketed with matches being held in 28 provinces and 400,000 players participating. As a special treat to dovetail with the 2012 Olympics, the final was held in London at Central Hall in Westminster on Monday 6 August; the day after Olympic badminton concluded.
This season, the "Redbull Super Final" continued bold innovations, changing from its previous format of one match of Men’s Singles, Men’s Doubles and Mixed Doubles to a unique format featuring two matches in each of those three disciplines and – if necessary – one Women’s Singles match to decide the winner. In other words, teams had to win four out of seven matches. More than 500,000 amateur players took part, representing 163 cities in 30 provinces.
RedBull China’s Sports Marketing Director Mrs. Joan Zhang noted “more than 100 million people in China play badminton...not only for fun but because it’s good for their health”.
She said RedBull China wants to capitalise on the country’s badminton craze and has sought to create a unique event which everyone can enjoy and relishes the opportunity to partner with BWF.
“RedBull China has been an official partner for the Major Events – Sudirum Cup, Thomas-Uber Cup and World Championship – and we truly appreciate all BWF’s efforts in bringing badminton to a higher level internationally.
“In the near future, RedBull China wants to create more association with world-class badminton events to generate more great experiences for fans,” stated Zhang.
http://www.bwfbadminton.org/news_item.aspx?id=76424