ถูกแคนเซิลห้องพักจาก booking.com ต้องทำยังไงดีครับ

เมื่อเช้าได้รับเมล์แจ้งยกเลิกห้องพักจาก booking.com ครับ   เขาเขียนว่าอย่างนี้

Dear Nattapong
Thank you for choosing Booking.com.

Please accept our sincere apologies on behalf of the Shimaya for not honoring your confirmed reservation. Booking.com is an intermediary between customer and hotel and availability of rooms is managed by the individual hotels. When your reservation was made, your booking details were sent to the hotel via a secure online system.

On the rare occasion that a hotel becomes overbooked, we require the hotel to take all necessary steps to ensure that your reservation is transferred to a suitable alternative hotel or we will do so ourselves so as to not inconvenience you more.

We are pleased to inform you that the following alternative will be arranged for you from Shimaya :

<Bozanso>

*Distance
100 m away from Shimaya hotel

*Grade
It is same grade as Shimaya hotel

*Room type
Room only Japanese style twin room with toilet and bath room

*Free wifi is available

http://www.booking.com/hotel/jp/bozanso.en-gb.html?sid=5d3c9768572b0853e81f5b3ed0187ac3;dcid=1;checkin=2013-04-15;checkout=2013-04-16;srfid=37a3f96723f4355b9d8af32675ba1c17999d8547X18

*Please note this hotel only accept cash payment only.

We will make your new reservation to the above hotel if you agree to relocate to this alternative hotel.

As agreed, although the price of your new reservation is higher than your previously confirmed price, Booking.com will reimburse you with the difference in price as a gesture of goodwill. Once you have completed your stay, please send a copy of the invoice and receipt you receive from the hotel to:

Email: customer.relations@booking.com or
Fax : +31 20 7153090

Thank you again for choosing Booking.com. We apologize for the inconvenience and wish you a pleasant stay in Bozanso

Kind Regards,

--
Nana Orita
Booking.com Customer Service Team


ตามความเข้าใจของผมก็คือ
1.เราต้อง Reply E-mail กลับไปใช่มั๊ยครับ  ว่ายินดีให้เขาทรานส์เฟอร์หรือเปล่า?    ผมตอบไปเมื่อเช้า ตอนนี้6โมงเย็น ก็ยังไม่มีใครตอบกลับมา
2.ส่วนต่างที่เขาจะคืนให้  เราต้องจ่ายค่าโรงแรมไปก่อน  แล้วเมลล์หลักฐานไปที่ customer.relations@booking.com  ถูกต้องหรือเปล่าครับ
จากนั้นเขาจะคืนเงินในบัตรเครดิตให้เราหรืออย่างไร
3.booking เดิม ต้องยกเลิกหรือเปล่า? กลัวโดนตัดเงินซ้ำซ้อน
4.กว่าเขาจะตอบมา จะใช้เวลาประมาณกี่วันครับ
5.โทรหา CC เบอร์ กทม. ทั้งเบอร์เก่าเบอร์ใหม่ก็เงียบกริบ ไม่มีใครรับ เซ็งชะมัด

คือว่าผมทำงานวันสุดท้ายวันที่ 10 เมษา และจะเข้าพักวันที่15เมษา  กลัวว่ามันจะไม่ทันการครับ
ไปดูโรงแรมในเว็บก็ยังพอมีอยู่ที่ละ2-3ห้อง  แต่ก็ยังกังวลใจอยู่ดี

แอบเคืองเล็กๆ เพราะจองที่พักไปตั้งแต่เดือนตุลาคม  ล่วงหน้าตั้ง6เดือน  จองได้ไม่ถึงครึ่งชั่วโมง  เจ้าของโรงแรมเมลล์ยืนยันการจองมาให้
แถมแนบแผนที่สถานีนากาโน่ และวิธีการเดินทางมาให้ด้วย
หลงดีใจว่าได้ที่พักดีๆ   พอมาถึงวันนี้  โรงแรมไม่สามารถรับเราได้ คงจะมีกรุ๊ปทัวร์หรือลูกค้าอื่นๆที่จองหลายห้องและพักนานกว่ามาจองซ้อนกันแน่เลย
เจ้าของเลยไปรับกรุ๊ปนั้นซะ    แต่ก็ดี...เจ้าของแบบนี้ผมก็ไม่อยากจะอุดหนุนเท่าไหร่
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่