เรียนเชิญปู่ Apiwatmnp คุณ Springfiled และคุณขนมต้ม ที่ทู้นี้ด้วยค่ะ

กระทู้สนทนา
ที่ตั้งกระทู้เรียกชื่อคุณ Springfiled และ คุณขนมต้ม และปู่ Apiwatmnp เพราะเห็นว่าใจดีแปลบทความภาษาอังกฤษเล่าสู่กันฟังเสมอๆ วันนี้เห็นข้อความของคุณพันศักดื์ที๋โพสต์บนเฟซบุค เป็นโพสต์สั้นๆ พร้อมกับให้ลิงค์มาอ่าน เลยเอามาบอกต่อค่ะ เผื่อว่าท่านทั้งสองจะใจดีแปลและวิเคราะห์แนวคิดเรื่องนี้ให้เพื่อนๆ รดน. ฟังค่ะ (นานๆ อาจารย์จะโพสต์สเตตัสน่ะค่ะ)

Pansak Vinyaratn -- FB "this is why China will have to modify its high speed train business model, from passengers only to passengers  with light cargo. this is why our business model will have to have that mix. the future is light cargo."

บทความที่ลิงค์ประกอบโพสต์ของคุณพันศักดิ์ค่ะ
Alibaba chief sees China online retail boom
By Kathrin Hille in London and Paul J Davies in Hong Kong

Jack Ma, the Chinese e-commerce tycoon, has predicted that almost a third of China’s retail will be online in five years, suggesting an unprecedented transformation of consumption in the world’s most populous country.

“People always ask me what is the difference between ecommerce in the US and ecommerce in China,” Mr Ma said at an investor conference held by Credit Suisse in Hong Kong.

“In the US, ecommerce is just a dessert – it is supplementary. The infrastructure of commerce is already so good. In China, ecommerce is the main course. We are building China’s infrastructure,” said Mr Ma, who will step down as chief executive of Alibaba Group in May but will stay on as its executive chairman.

Online retail sales now account for slightly less than 6 per cent of China’s total retail sales, according to McKinsey, the consultants. In the US, ecommerce sales accounted for 5.2 per cent of total retail sales last year, according to the US department of commerce.

A much larger role for online commerce could help raise the role of private consumption in the Chinese economy but force foreign companies to adapt their strategies for penetrating this market.

“Today, Alibaba is 5 per cent of the whole retail market in China . . . I think 30 per cent of all retail in China will be online in five years,” said Mr Ma.

As founder of Alibaba, the group that dominates China’s Rmb1.2tn ($193bn) online retail market, Mr Ma is not an objective observer.

Taobao, the group’s eBay-like marketplace, accounted for 90 per cent of online trade between consumers by transaction value in 2011. TMall, its online mall, made up 51 per cent of the business-to-consumer segment, according to iResearch, an internet research house in Beijing.

But the industry has been growing at an average 120 per cent a year for the past decade and there are indications that online retail websites have triggered new consumption, giving Mr Ma’s prediction credibility.

Online retail in China “is not just a replacement channel for purchases that would otherwise have taken place offline – it actually spurs incremental consumption”, McKinsey says in a new report to be published on Thursday. “We estimate that [it] added roughly 2 per cent of incremental value to China’s private consumption in 2011, and by 2020 we project that it could potentially generate an incremental increase of 4-7 per cent in private consumption.”

Richard Dobbs, a director of the McKinsey Global Institute, the consultancy’s research arm, said data from 266 Chinese cities suggest that only about 60 per cent of online consumption is replacing sales in brick-and-mortar stores.

About 40 per cent represents consumers buying things online that they would not have bought otherwise.

The study found that this is particularly true in China’s smaller cities, with more than half of online sales there accounting for new consumption. “Traditional retail there is inadequate, and there were many products people didn’t previously have access to,” said Yougang Chen, an MGI partner and another of the report’s authors. In small-town China, new consumption is most evident in apparel, while in the largest cities additional purchases are made for higher-end products such as imported shoes.

The McKinsey analysts agreed. “In China, we are unlikely to see a massive rollout of brick-and-mortar retail infrastructure nationwide as we have it in the US,” says Mr Dobbs, adding that online retail would be used instead. As a result, McKinsey expects China to overtake the US as the world’s largest online retail market by 2015, and grow to $420bn in sales by 2020.

ที่มาhttp://www.ft.com/intl/cms/s/0/be8ded14-916e-11e2-b4c9-00144feabdc0.html#axzz2OT7iC8WW" rel="nofollow" > http://www.ft.com/intl/cms/s/0/be8ded14-916e-11e2-b4c9-00144feabdc0.html#axzz2OT7iC8WW

อมยิ้ม02

นโยบายรถไฟความเร็วสูง ที่เราต้องการจะทำไม่เพียงมุ่งขนส่งคนเท่านั้นแต่พ่วงการขนส่งสินค้าไปด้วย  ...

ข่าวสั้นๆ เกี่ยวกับเรื่องนี้

พล.ต.อ.วิเชียร พจน์โพธิ์ศรี ปลัดกระทรวงคมนาคม เปิดเผยว่า วันนี้เป็นการประชุมระบบราง ไทย - ญี่ปุ่น ครั้งที่ 1 ซึ่งทางประเทศญี่ปุ่น ได้แสดงข้อเสนอแนะและการให้ข้อมูลในการทำรถไฟความเร็วสูง รวมทั้งผลตอบแทนในอนาคต เมื่อการก่อสร้างรถไฟความเร็วสูงแล้วเสร็จ ทั้งนี้จากแนวคิดการขนส่งคนและสินค้าที่มีมูลค่าสูง ด้วยรถไฟความเร็วสูงนั้น ทางประเทศญี่ปุ่น มองว่า ควรมีการศึกษาถึงปริมาณสินค้า และระยะเวลาที่ใช้ขนส่งสินค้าในช่วงระหว่างทาง โดยทางประเทศญี่ปุ่น และกระทรวงคมนาคม จะมีการศึกษาร่วมกัน ซึ่งประเทศญี่ปุ่นจะเป็นผู้ออกค่าใช้จ่ายทั้งหมด นอกจากนี้ ทั้งสองประเทศยังมีปัจจัยหลายอย่างที่คล้ายคลึงกัน อาทิ อาหาร เมืองแห่งการท่องเที่ยว ซึ่งเมื่อขบวนรถไฟความเร็วสูงผ่านในพื้นที่ใด ประชาชนในพื้นที่สามารถทำการโบกมือเพื่อทักทายนักท่องเที่ยว เหมือนกับประเทศญี่ปุ่นได้
http://www.innnews.co.th/shownews/show?newscode=440340
แสดงความคิดเห็น
โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายข้อมูลส่วนบุคคลก่อนเริ่มใช้งาน อ่านเพิ่มเติมได้ที่นี่