ผมใช้ระบบ AIS ครับ ปกติเติมเงิน one-2-call เมื่อเงินในมือถือใกล้หมดก็จะเติมครับ ระยะหลังรู้สึกว่าต้องเติมเงินบ่อยมากทั้งๆ ที่ไม่ค่อยได้โทรออกเลย ต่อมาตรวจสอบพบว่า ระบบของ AIS จะหักเงินครั้งละประมาณ 35 บาทเป็นค่าบริการส่งข้อความ สอบถามจากเพื่อนๆ ที่เคยใช้และเปลี่ยนไปใช้ระบบอื่นแล้ว หรือยกเลิกการใช้ระบบ AIS ไปแล้วได้รับคำแนะนำว่าให้กดไปที่ 1175 เพื่อขอยกเลิกบริการรับข้อความที่เสียค่าบริการ จริงๆแล้วไม่เคยสมัครรับข้อความใดๆ แบบเสียค่าบริการเลย เมื่อทำตามคำแนะนำและยกเลิกบริการรับข้อความที่ต้องเสียค่าบริการในระบบผ่านข้อความเสียงซึ่งต้องเสียค่าบริการประมาณ 10 บาท ก็พบว่า จากเดิมที่ถูกขโมยเงินในระบบไปครั้งละประมาณ 35 บาท ก็ยังคงเหลือไว้ในมือถือต่อนานกว่าเดิมหน่อย อาทิตย์ต่อๆ มาก็ถูกขโมยอีกแล้วครับ ตอนแรกๆ ก็คิดว่าเราเองกดเบอร์หรือตัวเลขบางตัวผิดพลาดไปจึงถูกหักเงินไป แต่วันนี้มั่นใจแล้วว่าถูกขโมยเงินในมือถือที่ใช้ระบบ AIS โดยการเติมเงิน one-2-call ครั้งละ 35 บาท เดือนละประมาณ 3-4 ครั้ง รวมแล้วไม่ทราบว่ากี่ครั้งแต่จำนวนไม่ต่ำกว่าสิบครั้งแล้ว ที่พบคือ มีข้อความจากหมายเลข 4264823 ระบุว่าระบบได้ต่ออายุดวงวัน...เรียบร้อยแล้ว ขอบคุณที่ใช้บริการค่ะ จากนั้นเงินในมือถือก็หายไป และมีข้อความจากหมายเลข 022719000 ระบุยอดเงินใกล้หมดกรุณาเติมเงินผ่าน *120*รหัสเติมเงิน#หรือหน่วยเติมเงินใหม่!บริการ Gives2Gangเช็คยอด/โอนเงิน&วันอัตโนมัติให้คนรู้ใจกด*700 ข้อความดังกล่าวเป็นข้อความเดียวกันกับหมายเลขที่แจ้งยอดหลังจากการเติมเงินในแต่ละครั้งคือ 022719000 ต่อมาผมกด 1175 อีกครั้งหลังจากที่ถูกโจรกรรมเงินในมือถือและได้รับข้อความแบบเดิม ครั้งนี้ได้ติดต่อกับพนักงาน พนักงานบอกว่าทางระบบจะแก้ไขข้อมูลให้ และบอกว่าหากเป็นแบบเดิมอีกให้กด *137 เลือกเมนู 2 จากนั้นพนักงานก็ส่งข้อความมาระบุว่าระบบได้ทำการยกเลิก HoroMon [29.00 บ]ให้ท่านเรียบร้อยแล้ว สอบถามโทร 02-1820545 Sender: (no name) 4264823 แต่หลังจากนั้นก็กลับมาเป็นเช่นเดิมอีก ไม่เฉพาะของผมครับ ของลูกชายก็เป็นอย่างนี้ แต่ได้ยกเลิกการใช้ไปแล้ว นโยบายของใครหรือใครได้รับเงินจากการโจรกรรมโดยวิธีการนี้ครับ ครั้งละประมาณ 35 บาท/ประมาณ 1 สัปดาห์ต่อคน คูณจำนวนคนที่ใช้/ที่ถูกโจรกรรมจำนวนเท่าไหร่ลองจินตนาการดู ดูเหมือนจำนวนน้อยนะครับ คุณเคยเจอแบบนี้ไหมละครับ
Have you ever been stolen money in your mobile systems like AIS?
I use AIS. Usually, I would have paid for one-2-call when the phone is almost running on. Lately, I feel the need to refill more frequently for what I rarely call. I found that the AIS will charge approximately 35 baht which is charged for the service of message sent. I asked my friends who used to use AIS, and now is switching to another system or removing the AIS system. They told me to press 1175 to terminate the charge that I do not subscribe. Actually I do not subscribe to any, in particular paying it. I followed the instructions, and cancelled the message to be charged through a voice system which I was charged about 10 baht. It was found that the stolen money in a period of about 35 baht still remain in my mobile phone, it took longer time. Later weeks, money in my mobile phone was stolen again and again. At first, I thought I dialed or pressed some numbers wrongly, so money in my mobile phone was deducted. Now I am sure that the money was stolen in mobile phone of AIS system; 35 baht each time-3-4 times per month. I do not know how many times, but not less than ten times. What I found was that a message from a specified number 4264823 indicated “Horo Monday has renewed. Thank you for using our services.” Then some money (about 35 baht) in the phone went missing. And … Then a message from the number 022719000 saying amount of money in your mobile phone is running low, please refill through *120*Code # refill or top up new services, Gives2Gang check / bank transfer & Date automatically for your partner press *700. The message is the same message to a number that statement after each refill which is 022719000. I pressed 1175 after I have been stolen some money in my mobile phone, and got the same message. This time I contacted with staff of AIS System. The staff said that the system would correct for me. She told me that if it went wrong again, I had to press *137, then chose option 2. I did later. The AIS System sent a message stating that the system had terminated HoroMon [29.00 b] for you. For more information please call 02-1820545. The sender is (no name) 4264823. However, everything went back to the original. Not only me. This was also my son. My son had already cancelled using AIS System. Whose policy is this? Who get money from this larceny through this system? About 35 baht / per person / per week, multiply by the number of people using / been stolen. Can you imagine how much? The number seems a little, but should this happen in this country? Have you ever experienced?
คุณเคยถูกโจรกรรมเงินในมือถือไหม ระบบ AIS One-2-call
Have you ever been stolen money in your mobile systems like AIS?
I use AIS. Usually, I would have paid for one-2-call when the phone is almost running on. Lately, I feel the need to refill more frequently for what I rarely call. I found that the AIS will charge approximately 35 baht which is charged for the service of message sent. I asked my friends who used to use AIS, and now is switching to another system or removing the AIS system. They told me to press 1175 to terminate the charge that I do not subscribe. Actually I do not subscribe to any, in particular paying it. I followed the instructions, and cancelled the message to be charged through a voice system which I was charged about 10 baht. It was found that the stolen money in a period of about 35 baht still remain in my mobile phone, it took longer time. Later weeks, money in my mobile phone was stolen again and again. At first, I thought I dialed or pressed some numbers wrongly, so money in my mobile phone was deducted. Now I am sure that the money was stolen in mobile phone of AIS system; 35 baht each time-3-4 times per month. I do not know how many times, but not less than ten times. What I found was that a message from a specified number 4264823 indicated “Horo Monday has renewed. Thank you for using our services.” Then some money (about 35 baht) in the phone went missing. And … Then a message from the number 022719000 saying amount of money in your mobile phone is running low, please refill through *120*Code # refill or top up new services, Gives2Gang check / bank transfer & Date automatically for your partner press *700. The message is the same message to a number that statement after each refill which is 022719000. I pressed 1175 after I have been stolen some money in my mobile phone, and got the same message. This time I contacted with staff of AIS System. The staff said that the system would correct for me. She told me that if it went wrong again, I had to press *137, then chose option 2. I did later. The AIS System sent a message stating that the system had terminated HoroMon [29.00 b] for you. For more information please call 02-1820545. The sender is (no name) 4264823. However, everything went back to the original. Not only me. This was also my son. My son had already cancelled using AIS System. Whose policy is this? Who get money from this larceny through this system? About 35 baht / per person / per week, multiply by the number of people using / been stolen. Can you imagine how much? The number seems a little, but should this happen in this country? Have you ever experienced?