สวัสดีค่ะ รบกวนพี่ๆช่วยตรวจงานแปลให้หน่อยนะคะ ขอบคุณค่ะ
Motivating Students BY Modifying Evaluation Methods
A FOREIGN LANGUAGE LEARNER’S MOTIVATION CAN BE INFLUENCED BY MANY FACTORS:
social, psychological, educational, and economical, to name a few. In spite of the
complicated situation, teachers can still do a lot to motivate their students by
being observant, understanding, informed, and tactful. By reflecting on 20 years
of foreign language teaching experience, plus observing my colleagues’ and students’
behavior, and reading professional literature of foreign language teaching,
I came to realize that one of the things that we can do to greatly motivate our
students is to modify our evaluation methods.
กระตุ้นผู้เรียนด้วยการปรับเปลี่ยนวิธีการประเมินผล
แรงจูงใจของผู้เรียนภาษาต่างประเทศนั้นเป็นผลมาจากปัจจัยหลายประการ เช่น
ด้านสังคม,จิตวิทยา,การศึกษาและเศรษฐกิจ เป็นต้น ทั้งๆที่เป็นสถานการณ์ที่ยากจะเข้าใจ แต่ผู้สอนสามารถกระตุ้นผู้เรียนเหล่านั้นได้โดยการสังเกต การทำความเข้าใจ รอบรู้และมีไหวพริบ จากประสบการณ์ในการสอนภาษาต่างประเทศมาเป็นเวลากว่า 20 ปี บวกกับการสังเกตพฤติกรรมของผู้ร่วมงานและผู้เรียน และการอ่านงานเขียนระดับมืออาชีพของการสอนภาษาต่างประเทศ ฉันก็เข้าใจว่าหนึ่งในสิ่งที่เราสามารถทำได้เพื่อช่วยกระตุ้นผู้เรียนคือการปรับเปลี่ยนวิธีการประเมินผลของเรา
รบกวนช่วยตรวจงานแปลให้หน่อยค่ะ
Motivating Students BY Modifying Evaluation Methods
A FOREIGN LANGUAGE LEARNER’S MOTIVATION CAN BE INFLUENCED BY MANY FACTORS:
social, psychological, educational, and economical, to name a few. In spite of the
complicated situation, teachers can still do a lot to motivate their students by
being observant, understanding, informed, and tactful. By reflecting on 20 years
of foreign language teaching experience, plus observing my colleagues’ and students’
behavior, and reading professional literature of foreign language teaching,
I came to realize that one of the things that we can do to greatly motivate our
students is to modify our evaluation methods.
กระตุ้นผู้เรียนด้วยการปรับเปลี่ยนวิธีการประเมินผล
แรงจูงใจของผู้เรียนภาษาต่างประเทศนั้นเป็นผลมาจากปัจจัยหลายประการ เช่น
ด้านสังคม,จิตวิทยา,การศึกษาและเศรษฐกิจ เป็นต้น ทั้งๆที่เป็นสถานการณ์ที่ยากจะเข้าใจ แต่ผู้สอนสามารถกระตุ้นผู้เรียนเหล่านั้นได้โดยการสังเกต การทำความเข้าใจ รอบรู้และมีไหวพริบ จากประสบการณ์ในการสอนภาษาต่างประเทศมาเป็นเวลากว่า 20 ปี บวกกับการสังเกตพฤติกรรมของผู้ร่วมงานและผู้เรียน และการอ่านงานเขียนระดับมืออาชีพของการสอนภาษาต่างประเทศ ฉันก็เข้าใจว่าหนึ่งในสิ่งที่เราสามารถทำได้เพื่อช่วยกระตุ้นผู้เรียนคือการปรับเปลี่ยนวิธีการประเมินผลของเรา