ไม่แม่นแกรมม่าเลยครับ วงศัพท์ก็น้อย เลยจะฝึกด้วยการหัดแต่งประโยคจากบทคัดย่อบทความครับ
ผมไปเอาบทคัดย่อมาบทหนึ่ง เลยลองฝึกดู วานผู้รู้ช่วยตรวจทานแก้ไข และให้ข้อแนะนำทีครับ
(ขอบคุณล่วงหน้าครับ)
บทความนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อนำเสนอมุมมองทางสังคมเกี่ยวกับมโนทัศน์เรื่อง ความสวยกับความขาว ซึ่งเป็นมาตรฐานความงามของสังคมในยุคบริโภคนิยม
This article aimed to presented social view point of whiteness and Beauty concept as the beauty standard of capital Society.
กรอบความคิดเช่นนี้ทำให้เกิดปัญหาการแบ่งแยกชนชั้นในสังคม บางช่วงสมัยใช้สีผิวเป็นเครื่องวัด ผู้หญิงผิวขาวได้รับการยกย่องชมเชย และได้รับการหยิบยื่นโอกาสมากกว่าผู้หญิงผิวคล้ำ
This concept has been divided the social classes. Sometime Social value used the skin color been the instrument to judged Thai women. The women who have white skin were popular and got more opportunity than non-white women.
มโนทัศน์ความสวยเท่ากับความขาวมีผลทำให้ผู้หญิงรู้สึกกดดันตัวเองและพยายามเปลี่ยนแปลงตัวเองเพื่อให้มีสีผิวที่ขาวขนอย่างเต็มใจ
Beauty is equal to whiteness concept has effected to Thai women. They have gotten pressure and tried to changed voluntarily themselves to been the white women .
สื่อโฆษณาต่างร่วมมือกันเสนอหนทางแก้ไขปัญหาให้กับพวกเธอ ด้วยการผลิตซ้ำวาทกรรมผิวขาว ชื่นชมคนขาว
Advertising medias cooperated to presented the solutions for Thai women by reproduced discourse about the skin color by admired the white women.
ผู้หญิงเองก็ยินดีรับข้อเสนอนั้นอย่างเต็มใจ เพราะมีพื้นฐานความคิดของสังคมเป็นกรอบกำหนดให้แล้วว่า หากพวกเธอมีผิวขาวพวกเธอจะมีความภาคภูมิใจในตัวเองพร้อมทั้งได้รับสิ่งดีตอบแทนกลับมา
Thai women been willing to accepted that solutions from advertising media because of social thinking supported their attitude. Whiteness could brought dignity to them and also the good thing for their life.
ดังนั้น บทความนี้จึงสะท้อนแง่มุมเล็กๆ เพื่อเป็นสิ่งกระตุ้นเตือนว่าเราให้ความสำคัญกับความงามจากภายในได้เท่ากับความความงามภายนอกหรือยัง
So, this article shown the reflection from the little view point to stimulated the readers to gave precedence beauty inside been equal to Beauty outside.
ฝึกเขียน Abstract ครับ รบกวนตรวจภาษาครับ
ผมไปเอาบทคัดย่อมาบทหนึ่ง เลยลองฝึกดู วานผู้รู้ช่วยตรวจทานแก้ไข และให้ข้อแนะนำทีครับ
(ขอบคุณล่วงหน้าครับ)
บทความนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อนำเสนอมุมมองทางสังคมเกี่ยวกับมโนทัศน์เรื่อง ความสวยกับความขาว ซึ่งเป็นมาตรฐานความงามของสังคมในยุคบริโภคนิยม
This article aimed to presented social view point of whiteness and Beauty concept as the beauty standard of capital Society.
กรอบความคิดเช่นนี้ทำให้เกิดปัญหาการแบ่งแยกชนชั้นในสังคม บางช่วงสมัยใช้สีผิวเป็นเครื่องวัด ผู้หญิงผิวขาวได้รับการยกย่องชมเชย และได้รับการหยิบยื่นโอกาสมากกว่าผู้หญิงผิวคล้ำ
This concept has been divided the social classes. Sometime Social value used the skin color been the instrument to judged Thai women. The women who have white skin were popular and got more opportunity than non-white women.
มโนทัศน์ความสวยเท่ากับความขาวมีผลทำให้ผู้หญิงรู้สึกกดดันตัวเองและพยายามเปลี่ยนแปลงตัวเองเพื่อให้มีสีผิวที่ขาวขนอย่างเต็มใจ
Beauty is equal to whiteness concept has effected to Thai women. They have gotten pressure and tried to changed voluntarily themselves to been the white women .
สื่อโฆษณาต่างร่วมมือกันเสนอหนทางแก้ไขปัญหาให้กับพวกเธอ ด้วยการผลิตซ้ำวาทกรรมผิวขาว ชื่นชมคนขาว
Advertising medias cooperated to presented the solutions for Thai women by reproduced discourse about the skin color by admired the white women.
ผู้หญิงเองก็ยินดีรับข้อเสนอนั้นอย่างเต็มใจ เพราะมีพื้นฐานความคิดของสังคมเป็นกรอบกำหนดให้แล้วว่า หากพวกเธอมีผิวขาวพวกเธอจะมีความภาคภูมิใจในตัวเองพร้อมทั้งได้รับสิ่งดีตอบแทนกลับมา
Thai women been willing to accepted that solutions from advertising media because of social thinking supported their attitude. Whiteness could brought dignity to them and also the good thing for their life.
ดังนั้น บทความนี้จึงสะท้อนแง่มุมเล็กๆ เพื่อเป็นสิ่งกระตุ้นเตือนว่าเราให้ความสำคัญกับความงามจากภายในได้เท่ากับความความงามภายนอกหรือยัง
So, this article shown the reflection from the little view point to stimulated the readers to gave precedence beauty inside been equal to Beauty outside.